{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.933 visninger | Oprettet:

Fiat 500 1,2 sport vs. Peugeot 107 ac {{forumTopicSubject}}

hey står overfor at sku ha min første bil , og har ca. sparet 120000 kr op.

valget står mellem enten en fiat 500 1,2 sport , som kan findes til 150000 kr ca , der til skal der så ligges 3 års forsikring oveni + en alka boks og diverse andre ting. den ender med at komme til at koste 180000 kr ca. det vil sige jeg ska låne 60000 kr ca.

anden mulighed er en Peugeot 107 5d med ac og metallak til ca 128000 kr , + diverse ting kommer den op på 134000 kr´, det vil sige jeg ska låne 15000 kr ca.

spørgsmålet er bare om de ekstra penge en fiat 500 koster er det værd , og om man bliver træt af peugeot 107 i længden ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiat 500 1,2 sport vs. Peugeot 107 ac
  • #1   28. apr 2009 Det lyder for mig, som om du har læst det nummer af Motor med den første bil. Du skal passe meget på, med blindt at stole på at du kun skal låne differencen mellem køb og salg af bilen, specielt nu hvor markedet er så ustabilt som det er. Hvis du HAR sparet 120.000 kr. op, så find en bil du kan købe til omkring 100,000 kr., evt. en lettere brugt og nyere bil (du kan finde masser af biler i den klasse der kun er et par år gamle, til 100.000 kr.) og så tage den derfra. Det er noget værre rod at gældsætte sig med første bil, for du kommer helt sikkert til at blive overrasket over hvad det koster at have bil i faste udgifter.

Det er bare min mening smiley

• #2   28. apr 2009 Og jeg kan se, at jeg ikke lige forstod dit indlæg første gang. Men min mening er stadig, at det ville være dumt at låne penge. Find hellere en bil til de 120.000 kr. smiley

• #3   28. apr 2009 Det lyder alt alt for dyrt det der.
    Jeg gav 181.000 for min colt.
    og den er større.
    har mere motor.
    mere udstyr.
    samme forsikring med alkabox.
    (de er inkluderet i de 181.000.

stod jeg i din situation med og skule haev ny bil.
    Så købte jeg colt igen.
    I 150/200.000kroners klassen som ny bil.
    Er det en af de biler hvor du får allermest for dine penge.

Det lyder voldsomt dyrt for den fiat.

• #4   28. apr 2009 de 18000 kr er jo for 3 års forsikring + 5000 for en álka boks , så selve bilen koster ca 150000 kr så det er ikke fordi det er så galt

• #5   28. apr 2009 Søren B
    ja det var også det jeg sagde.
    SAMME FORSIKRING!.

Så derfor er det stadig dyrt for en lille bitte fiat.
    og hvis jeg havde fravalgt en ekstra undervogns behandling.
    og vinter alufælge.
    Så ville min bil bare være endnu billigere end fiaten.
    Men stadig med mere udstyr.
    Mere motor.
    større bil.

Hvor meget skal jeg skære det ud i pap for dig.
    Den fiat er dyr!

• #6   28. apr 2009 Falco reglerne er lavet med hensyn til de forsikringer så du får det ik billigt længere desværre... Men jeg ville oz sige du skulle gøre som swedespeed siger, find en nyere brugt bil istedet som du kan betale med det samme... der er nok af dem på markedet..

• #7   28. apr 2009 Kim S
    Sikke noget fis.
    Det gjorde jeg da.
    og at betale 10.000 hver tredje år i forsikring.
    Vil du ikke kalde det billigt?.

Så hvad er det lige du mener?

• #8   28. apr 2009 *SwedeSpeed* Volvo S40 til salg smiley
    er jeg meget enig med, find en fin brugt til 100000 max.

• #9   28. apr 2009 REGLERNE ER LAVET OM..... hvis du gad at bruge tid på at undersøge det så er de regler lavet om så du ik længere får de billige forsikringer igennem alka, da alka vurderede de tabte for mange penge på det.... .. derfor er priserne sat op på de forsikringer....

• #10   28. apr 2009 135000 for en Aveo 1.2. smiley

• #11   28. apr 2009 jeg vil personligt langt hellere have en fiat 500 i forhold til en colt, fiat'en er en cult bil og også lækker at køre i smiley

• #12   28. apr 2009 Prøv evt at kigge det seneste nummer af bilmagasinet igennem. Der laver de en test af disse biler, sammen med den nye ka og renault twingo.. Ret god test.

• #14   28. apr 2009 Jeg synes nu en Fiat 500 er en cool bil, og det fremgår vist også af min profil.
    Men har du været ude og prøvekøre dem endnu? Personligt synes jeg den 500 1,2 er rimelig sløv. Man betaler altså lidt ekstra for designet, men så skal man også huske de features den har. For den har altså næsten lige så meget udstyr som en Colt. Det ved jeg Loungeversionen har, tror også at Sport har rimelig meget udstyr.
    Ville personligt til enhver tid vælge en 500 fremfor en 107er. Den er nu meget sjov, men man bliver træt af den 3cylindrede motor i længden. Og så er den altså ikke lavet med samme charme som 500eren. Samlekvaliteten og "bil"følelsen er langt højere i en 500.

OT:
    Til gengæld ved jeg at Kia med sikkerhed stadig har de billige forsikringer.

• #15   28. apr 2009 I mine øjne er det som at vælge mellem pest elleer kolera.. Som Fiat mekaniker må jeg råde dig til ikke at købe en Fiat! Fiat 500 er sløv, støjende i kabinen, har en del fejl osv.. Peugeot er generelt bare et dårligt mærke med mange fejl.
    Kør japansk.. Det holder!
    Flame mig bare!

Kommentér på:
Fiat 500 1,2 sport vs. Peugeot 107 ac

Annonce