{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.540 visninger | Oprettet:

Køre stækt vs. uforsvarligt {{forumTopicSubject}}

Kan godt forstå at man som ung skal betale meget i forsikring grundet de uheld der sker.
Jeg kunne ALDRIG melde nogen foruforsvarlig kørsel, men er i dag blevet, sammen med 3 andre biler overhalet indenom på motor vejen mens vi kørte ca. 140 km/t i timer. Den ene af de chauffører der blev overhalet indenom slog et slag som gjorde at han var ved at ramme mig og den BMW X3 der lå i overhalingsbanen.
Jeg vil ikke sige så meget med dette.....men der er en grund til at vi mister så mange unge bilister i trafikken når man kører sådan.
Pas nu på derude.....der er nogle der kommer til at savne jer. Det kan være i så heldige kun at miste kørekortet for sådan en overhaling.
Jeg vil selv gerne køre stærkt....men ikke uforsvarligt og ikke hvor der er andre.
God søndag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre stækt vs. uforsvarligt
  • #1   3. maj 2009 ja, der er mange folk, der ikke burde sidde bag et rat. .
    kører også tit stærkt, man altid efter forholdende ..
    har feks kun overhalet højre om, 1 gang i hele mit liv, og det var en gammél 309'er, der lå i overhalningbanen med ca 90km/t, og bare IKKE kunne finde ud af at trække ind. .

• #2   3. maj 2009 Søren, kan kun give dig ret i at man ikke skal køre uforsvarligt, men kan ikke se hvorfor alle unge skal straffes for de fejl enkelte begår, ville det ikke være mere fair at straffe dem når de har lavet uheldet???? Der findes jo unge der kan køre efter forholdene selv om de kun lige har fået kørekort, hvorfor skal de straffes???

• #3   3. maj 2009 Claus: der vil atid være nogle der ødelægger det for alle de andre, sådan er det også i forsikirngsverden desværre :0)

• #4   3. maj 2009 Fordi når uheldet sker går det oftest rigtig galt og så er der ikke nogen tilbage og straffe ?

• #5   3. maj 2009 > J : Jeg kan SLET ikke sige mig fri for at køre for stærkt, men jeg prøver at gøre det når der ikke er andre på vejen. Der kan jo så komme nogle alligevel, så det er ikke iorden at køre for stærkt, men jeg gør det altså en gang imellem.
    >Claus H : Nej ikke alle skal straffes og de er jo begyndt med kurser respekt for fart og det er jo fint.

• #6   3. maj 2009 Forsikringerne bruger statistikker til at prissætte deres Forsikringer, så den aldersgruppe der laver flest uheld betaler mest.

• #7   3. maj 2009 Det er jo heller ikke dem der lige har fået kortet der kører som sindsyge. Det er dem der har haft det i 1-2 år og efterhånden fået så meget selvtillid at de tror de er "king of the road". Jeg har gentagne gange oplevet direkte sindsyg kørsel af unge i Hvidovre. Bl.a en Brian-type der kører rundt i en bmw og overhaler i snævre ensporet kørebaner med busser og kører ud i traffikerede vejkryds hvor der er rødt lys og kører direkte i modsatte vejbane på trods af modkørende bilister, tydeligvis uden dårlig samvittighed overhovedet. For et par uger siden var der en anden "smart" type der kørte lige ud foran mig i et kryds selvom der var helt klart rødt for ham og havde været det længe.... og så lavede han gudhjælpemig fjæs til mig, som han mente at han var en hård banan....? Hvad sker der lige for de hjernedøde idioter?

• #8   3. maj 2009 Jeg har kørt vanvittigt før,, Kan sige det er meget farligt det ikke noget jeg kommer til og gøre igen.. Men kan sagtens finde på og brage den af på en tom motorvej kl 4 om morgenen

• #9   3. maj 2009 Skal også sige jeg viste den omtalte bilist at min bil bil VA hurtigere og da det var gjort i en mellemacceleration så var det ovre og jeg ville køre som de andre om søndagen.
    Men på et tidspunt kunne jeg frygte at sådan en kørsel ville gå galt.

• #10   3. maj 2009 Anders: Kan følge dig der, men så burde de lave noget bonussystem ligesom GF hvor man så får noget tilbage smiley

• #11   3. maj 2009 Ketil =SBL= L - Hvor hurtigt kørte du så og hvor hurtigt kørte han? For jeg oplever også ofte at jeg overhaler de andre biler og selv om jeg kører f.eks. 120 hvor man må kører 110, så kommer der alligevel en supermandstype i sin bmw eller audi med 160 og ligger helt oppe i røven på mig! Hvis det er tilfældet her også, så vil jeg sige at jeg udmærket kan forstå manden.

• #12   3. maj 2009 Det der med at blinke på motorvejen tænder jeg helt af på.. jeg har prøvet det én gang hvor jeg allerede lå og overhalede med 140 km/t i en 110 km/t zone, og idioten alligevel kører helt op i røven på mig.. sådan nogle skulle virkelig skydes.

• #13   3. maj 2009 *SwedeSpeed* Volvo S40 til salg smiley

Hvis der ligger en i overhalings banen og overhaler andre med 120 og du kommer bagfra med 140 blinker ud så ikke efter ham ? smiley

• #14   3. maj 2009 Holmstrøm: hvad er fidusen i at blinke af en, der er igang med at overhale. . ???
    tror du man kan trække hurtigere ind, fordi der er en der blinker bagved. . ???

• #15   3. maj 2009 nu har diskussionen taget en drejning.
    Men der er mange der kommer med fuld fart og tror de kan blinke sig vej frem på motorvejen.
    Men hvis de lige åbnede øjnene og kiggede lidt frem kan de jo gerne se at der ofte ligger mange biller i overhalningsbanen. Der er trods alt noget der hedder sikkerhedsafstand, så man kan jo ikke bare mase ind fordi et eller andet fjols kommer med 150. SÅ bliver jeg også hvor jeg er og lader det tage den tid det tager

• #16   3. maj 2009 J

Det var et spørgsmål til manden ,. Jeg gør ikke sådan da jeg nok køre 150 km på motorvej om året og det er i en citroen c1 hehe.

• #17   3. maj 2009 holmstrøm.. fair nok. . smiley misforstod dig vist så. . smiley

• #18   3. maj 2009 J

Helt iorden smiley Jeg var bare nysgerrig hehe
    Men som Thorbjørn E skriver så lige meget hvor stærkt man køre så kommer der folk bagfra og blinker , selv om de vel kan regne ud man ikke kan rykke sig smiley

• #19   3. maj 2009 ja.. har også oplevet og overhale ca 5 lastbiler med 130km/t, så kommer der sgu en klovn, helt op i røven af mig, og blinker.. selvom der ikke var en chance for jeg kunne komme ind. .
    da der så blev ledig, trak jeg selvfølgelig til højre, og kom "måske" til at trykke lidt ekstra med højre fod.

underligt nok, fik han aldrig overhalet mig, selvom han nemt kunne havde køret venstre om. . ??? hvis han altså havde bilen til det. . smiley

• #20   3. maj 2009 når man kommer med 200 og en bil trækker ud og køre 120 sådan noget gør mig sindsyg :@

• #21   3. maj 2009 Jørgensen.. måske det er en af grundene til den højeste tilladte hastighed er 130km/t

• #22   3. maj 2009 J

Hehe ja folk er mærkelige ang det der motorvejs pjat

• #23   3. maj 2009 nu vi er ved motorvejs "brokkeri" hehe.
    hvordan kan det så være at der er folk der bruger bremsen i overhalingsbanen. det kan virkelig pisse mig af. få nu foden af den pedal

• #24   3. maj 2009 fint nok at de gerne vil forbi, og jeg trækker da også som regel ind hvis der kommer en hurtigt bagfra...

men noget der pisser mig af er folk der ikke overholder sikkerhedsafstanden til næste bil, og ligger helt oppe i røven af mig... det er sgu da så farligt som noget det kan være

• #26   3. maj 2009 TASS. : det var sgu smukt og fornuftigt sagt det der ;o)

• #27   3. maj 2009 killer . - Haha hvor ignorant! "Man er selv uden om at blive overhalet inden om" = roadrage? Og så bemærker du ikke hvor vanvittigt ironisk det er at du efterfølgene nævner at nogle tror de ejer vejen? Dårlig attitude på vejen er lige så farligt som langsomme/dårlige bilister.

• #28   3. maj 2009 Vi skal simpelthen forstå at du er hævet over loven fordi forankørende ikke vil trække ind til siden? Hm tror sgu jeg springer over du. Så foretrækker jeg at bedømme hvor farlig du er på vejen.

• #30   3. maj 2009 Killer . du er da ikke for smart at høre på

• #33   3. maj 2009 Jeg vil der gerne indrømme at jeg overhalede en kælling indenom ude på motorvejen for nogle år tilbage.
    Til mit forsvar vil jeg sige, vi var de 2 eneste på strækningen og jeg havde kørt mindst 2km bagved hende, hvor hun lagde i ydersporet uden at trække ind.
    Efter adskillige forsøg med at blinke med lys og dytte af hende, fik jeg nok og overhalede indenom..
    Overaskende nok fik jeg fingeren af hende, men det kunne jeg nu ikke andet ryste på hovedet af.

Jeg vil dog sige, at det er fuldstændig åndsvagt at ligge og overhale indenom når der er flere bilister på vejen. Det kan lynhurtigt gå galt, så brug hovedet!!

• #35   3. maj 2009 Jeg vil sku ikke blandes ind i det skænderi smiley
    Ej, jeg er generelt af den opfattelse at folk skal lære at bruge hovedet når de kører bil..
    Jeg har tit oplevet folk være pissed på mig, bare fordi jeg kører det man må eller måske 140 når jeg overhaler en lastbil. Men de ikke selv har tålmodighed til at vente til at jeg er kommet forbi.
    I min verden er sådan nogle folk bare nogle kæmpe tabere der burde få frataget deres kørekort hvis de samtidig heller ikke kan finde ud af at holde afstand..

• #36   3. maj 2009 Fik jeg ramt et ømt punkt? Det glæder mig. smiley My work is done. Din teenageplatte reaktion bekræfter vist mit udsagn om din stereotype og arrogante holdning til trafikregler og andre menneskers ve og vel.

Nu du siger vi skal "lade motorvejen være motorvej til jer andre", må det jo være fordi du går ud fra at alle andre kører råddent lige som dig? Det er heldigvis ikke tilfældet så tal for dig selv.

...Og hvis du ikke kan håndtere svar på tiltale... så sæt dig selv ned og tud.

• #37   3. maj 2009 Michael O. Yep

Hvis de ikke kan vente på man overhaler med 140 og holde aftsand, så får de bare lov at vente på man overhaler med 110.
    Jeg er sgu' blevet så gammel og klog at jeg har lært at man 99% af gangen ikke kommer noge steder. Hverken på de danske motorveje eller landevej. Trafikken er simplethen for massiv.
    Folk overhaler en hassarderet og ender med at ligge og køre foran en de næste 20 km. Det er jo pisse sjovt, hvis det ikke bare var fordi det er så tragisk

Kommentér på:
Køre stækt vs. uforsvarligt

Annonce