{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Hvordan ville i forholde jer...? {{forumTopicSubject}}

Vi købte lørdag eftermiddag en golf 3 1,9 diesel.
Vi køber den af et familiemedlem, som vi dog ikke snakker så meget med. Bilen har stået stille de sidste 3-4 måneder
Vi ved at der er rust i panelerne, og at den efter med besvær er startet ryger sort. mere eller mindre hele tiden, men ekstremt ved bundgas.
Sælger mener at den sorte røg skyldes nogen utætte dyser, vi læste selv på nettet at det ku være væskeophopning pga den har stået stille i frostvejr osv.
Den skulle evt. bare stilles eller ha nyt brændstoffilter.
Vi køber så svinet. Igår tager vi så på en tur. Efter vi har kørt 15 km, stopper bilen med alarm at der ingen olie er på, og vil ikke starte. Vi fylder 2½ liter på og kører så ca 30 km igen. Vi kører ind og tjekker og kan herefter igen fylde 1½ liter olie på. Dvs. 4 liter på i alt godt 50 km.
Den æder det, for den drypper ikke og vi er nu klar over at det er den olie der ryger sådan når vi kører.
Nu øsker vi jo klart nok at blien skal tilbage og handlen aflyses.. Det kan ikke betale sig at lave bilen, da det er stemplerne osv det er gået ud over.
Sælger som er en fætter, NÆGTER at tage bilen tilbage og siger han intet vidste om det.

Det skal siges at bilen endnu ikke er betalt og ikke omregistreret!

Vi underskrev en kort seddel på at den er solgt til os, og desværre oss købt som beset. Men denne fejl kunne jo ikke opdages inden køb. Og sælger sagde han intet vidste om det??
Hvor gældende er det der "købt som beset"??
Hvad ville i gøre? der skal en ny motor til og det er bilen ikke værd? Ville i kræve handlen tilbage?

Hvad kan vi gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan ville i forholde jer...?
  • #1   4. maj 2009 Købt som beset desværre..

• #2   4. maj 2009 Det at den er købt som beset, er bindende, du kan i princippet intet gøre, da den er købt af en privat, og vedkommende er dermed ikke bundet på at yde nogen form for garanti.

Desværre, så er der noget der tyder på, at din kære fætter har taget *biiip* på jer.

• #3   4. maj 2009 Hvis du intet har betalt, så lad vær med at betal noget !

• #4   4. maj 2009 Desværre ser jeg ikke nogen udvej, om det er familie eller ej har I skrevet under på den er købt som beset, så derfor kan det være svært at lade handlen gå tilbage - specielt når sælger nægter, og desuden nægter at kende til problemet smiley

• #5   4. maj 2009 ja.. men den slutseddel er MEGET kort og ikke præcis på nogen måde. Det kræver det jo i følge loven. Der står intet om fejlene på bilen

• #6   4. maj 2009 Hvis du ikke har afleveret pengene endnu, så lad være. Du har ikke købt den endnu. smiley

Men så mangler du en ven.

• #7   4. maj 2009 Købt som beset er købt som beset. Lige meget hvad der så sker med den, så hænger du selv på den. Om den så revner midt over når du sætter dig ind i den er bare ærgeligt.

• #8   4. maj 2009 lad være med at køb fra familie smiley

• #9   4. maj 2009 Lade vær og betale den og se om de har samvittighed til at melde dig smiley ?

• #10   4. maj 2009 Det er min svigerfar der skal betale bilen og han nægter at betale for den... aner skisme ikk hvad vi skal gøre..

• #11   4. maj 2009 Hmmm...Ja i har bundet jer selv! Købt som beset, er netop en term man bruger, for( i korte træk) at sige, "Vi har set bilen, vi accepterer den stand den har, synligt såvel som usynligt"......Beklager, i hænger på den!

Men hvorfor den ........ kørte i ikke også en prøvetur bilen inden?????

• #12   4. maj 2009 ven?? tja.. han er bestemt ikke en vi har noget at gøre med sådan. Vi hilser når vi kører forbi hinanden og det er alt..

• #13   4. maj 2009 hvis den ikke er betalt ville jeg bare køre den tilbage til sælger og sige her har du din bil igen. og nægte at betale den, han må have vidst det siden han ikke vil have den igen og det er vel derfor den har stået stille, men har dog aldrig hørt om en bil der bruger 4l olie på 50 km og når dieselbiler tager olie ind kan man som regl ikke slukke for motoren igen, men det skulle vel ikke være fordi i har fyldt for meget på at den ikke kan gøre andet med det end at smide det ind i motoren.

• #14   4. maj 2009 Jo vi prøvekørte den, og der røg den også sort.. det var jo først efter nogen kilometer vi opdagede den manglede olie. sælger fortalte at han selv lige havde fyldt på.

• #15   4. maj 2009 Dvs. i har købt den uden en prøve tur eller andre forbehold?
    Hvis det var mig (du skriver den ikke er betalt) ville jeg skriftligt meddele fætteren at jeg IKKE ønskede at betale pga. de uforudsete defekter.
    Så kan vedkommende jo se hvad han så vil gøre ....... Tvivler på han tager den i retten

• #16   4. maj 2009 Men mit bud vil være, at I parkerer den i hans indkørsel, lader være med at betale og omregistrere den, så er det op til ham, hvad han vil foretage sig, så er svinet tilbage i hans egen fold.

• #17   4. maj 2009 LAD VÆR MED AT BETALE EN SKID!!!!!!!!!!

• #18   4. maj 2009 Jan.. ja især når bilen ikke kostede mere end 10 rotter.
    vi har overvejet at stille bilen op til ham og smide nøglen i postkassen

• #19   4. maj 2009 tja, jeg ville snaææe med "fætteren" og høre til om i ikke skulle finde en ordentlig pris der modsvarer varens stand ??

Det er jo ikke verdens sværeste bil og finde en anden motor til.

Kim

• #20   4. maj 2009 hvis du ikk har betalt lortet så lad dog vær. et stykke papir kan jo ikke bestemme du skal eje den eller ej. og hvis den stadig står i hans navn er det jo også hans. er også en flink fætter du har hvis han virkelig nægter det.

• #21   4. maj 2009 Faktisk, hvsid et kan eftervises at han var klar over at fejlen var der før han solgte bilen til jer, holder 'købt som beset' ikke en meter. Det er bare ensbetydende med at man har handlet i ond tro, og hvis I kan bevise overfor ham (evt fra udtalelser fra andre familiemedlemmer, som han kunne have nævnt det overfor) kan du stå med en god sag.
    Men hvor er det ærgerligt når sådan noget sker blandt ens familiemedlemmer. Forstår ikke at folk kan finde på at sælge sådan noget, især når man er tæt på hinanden.
    Men på den anden side, måske virkede bilen upåklageligt da han kørte den før den kom til at stå stille. Hvis det er tilfældet, så har du desværre købt katten i sækken. Desværre. Det er en af risicierne ved at købe brugt bil.

• #22   4. maj 2009 aftalen mellem sælger og min svigerfar var faktisk helt fra starten at min mand ku få den allerede lørdag (sku ha haft den igår) for at han ku kigge den ordentlig efter inden køb. Men sælger stod jo klar med slutseddel og min mand skrev under, fordi han var så glad for at endelig at få den (har ventet en uge på den)

• #23   4. maj 2009 Ja, jeg er helt enig med de andre, han havde heller ikke fået en skid en krone af mig....Han lyder som, ja undskyld, men som et totalt fjols! Smid skidtet med et skilt i forruden......."bedre held næste gang og på gensyn hos tante Oda"!

• #24   4. maj 2009 Du kan ikk tvinge manden til og tage bilen tilbage når først handelen er afsluttet, men den er jo ikk afsluttet endnu idet han ikk har fået pengene endnu, så det er bare tilbage med bilen, og gi ham nøglen, og så den sq ikk længere smiley

• #25   4. maj 2009 det er da vist det vi gør..

• #26   4. maj 2009 Som Rasmus E skriver, så holder "købt som beset" ikke, hvis sælger var bekendt med fejlene, og har handlet i ond tro, men hvis din fætter ikke vil tage den tilbage, så skal du dog igennem et privat søgsmål.

• #27   4. maj 2009 Nu kender jeg en der sider lige ved siden af mig der læser jura....

Og det ser sådan her ud, at SELV OM det er privat handel så kan du stadig bruge købsloven/Handelsloven. Men når der står købt som beset har du som sagt kun 8 dag til at hæve din handel, alt det andet med man ikke kan gører noget ved det når der står købt som beset, kan folk stoppe et hvis sted op... Du kan derfor sig du ønsker denne handel ophævet, og give ham "din" bil tilbage... MEN hvis der dér imod står at handel er lavet som (Købt som beset og uden fortrylse" Så kan du ikke gører noget... Det er også derfor hvis man nær læser de handel formular der ligger på nettet fra FDM osv, så står der bilen er købt som beset. OG det gør der af den grunde AT fdm skal holde sig inden for reglerne, men hvad man aftaler i mellem Person til person kan handels loven ikke som vidte gører gører noget ved da det går ind under aftale loven....

Men som sagt kan man også sige hvad giver du for den og er det noget du TROR der bliver problemer mellem din familie?

Men nu ved du hvordan du står....

• #28   4. maj 2009 sælger må ikk ebevidst fortie fejl han kendte til inden købstidspunktet. En så graverende fejl må formodes at være opstået inden stilstand, da fejlen rent teknisk ikke kan bunde i den periode hvor den har stået stille.

Er sælger mekaniker eller på anden måde må formodes at have et vist bekendtskab til bilens teknik?

• #29   4. maj 2009 er det ikke en fdm slutseddel eller hvad??

ikke har betalt eller omreg.. så fuck det.. stil den tilbage og smid nøglen ind...

det ville koste ham 50-100k at gå i retten med den.. og det gør han sku ikke...

en civil retsag er pisse dyr...

og i kan bare sige det ikke er jeres underskrift i retten.. også er det bare ærgeligt...

• #30   4. maj 2009 Den er købt som beset ja, men med skjulte fejl som sælger med garanti er klar over.

Lad være med at betale for bilen, før i har haft FDM blandet ind i det

• #31   4. maj 2009 Det jo ikke sikkert han vidste det, hvis den har stået stille i flere måneder?

• #32   4. maj 2009 vælger du at lade være med at betale bliver det jo betragtet som tyveri, og dettte min ven er vidst nok strafbart i lille danmark

• #33   4. maj 2009 haha.. det kræver sku da du har stjålet den...

den står i hans indkørsel... han har nøglen.. og den står i hans navn... tyveri er det først hvis han ikke har den....

det kan højst blive betragtet som kontrakt brud eller lign..

og det er CIVIL retsag.. dvs han selv skal betale.. og det gør han på ingen måde...

• #34   4. maj 2009 Stil lortet i hans indkørsel og i med reg attest og nøgler i postkasssen...

• #35   4. maj 2009 så længer du har skrevet under på at har købt den, er det din, og du skal betale manden..

Desværre...

• #36   4. maj 2009 det er et tilfældigt papir...

alle kan skrive under... for at den underskrift er bindende og du bliver tvunget af nogen til at betale.. skal du igennem en civil retsag.. og det gør han under ingen omstændigheder for at par håndøre...

• #37   4. maj 2009 Jeg synes du er en kæmpe klovn at reklamere over sådanne ting efter et køb!! DU HAR LAVET FEJLEN!! OG SÅ KOMMER DU FANDME OG VIL AFLYSE EN HANDEL MED EN FRA DIN FAMILIE??

Helt ærligt - så synes jeg du burde skamme dig.

• #38   4. maj 2009 Desværre endnu et sørgeligt eksempel på, hvad der kan ske når man handler med familie, og det går galt.

Jens B:
    Det er måske dig der er sælgeren i denne sag? Hun spørger pænt om der er nogen der har nogle gode råd.

• #39   4. maj 2009 Jens B: lol, hvad med fætteren der har solgt den? Er han ikke et ligeså stort fjols, at sælge en bil i den stand til sin familie...? Eller skal vi alle være så blåøjede at tro at han ikke kendte til en så graverende fejl og at det ikke er derfor den har stået stille i så mange måneder?
    Han er jo i sin gode ret til at reklamere den fejl også selvom der er tale om en privat handel, det har vi jo lige hørt fra Juragutten...!

Mener du burde hanke lidt op i dig selv, hvem faen vil smide 10K på sådan ngoet lort og så ovenikøbet til en som med al tydelighed har haft skumle bagtanker!

• #40   4. maj 2009 Der er altid 2 sider af samme sag

og for 10 lapper kan man jo næsten ikk få en knallert

• #41   4. maj 2009 Hvad man får for pengene er teoretisk set fuldstændig ligegyldig, det er de skjulte fjel der problemet.

• #42   16. jun 2009 Johan B

"og i kan bare sige det ikke er jeres underskrift i retten.. også er det bare ærgeligt..."

Skide smart at lyve i retten, det giver 60 dage, ligemeget hvad.

Kommentér på:
Hvordan ville i forholde jer...?

Annonce