{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.374 visninger | Oprettet:

Bedste dæk, for eller bag? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået 2 nye dæk på bilen, fordi fordækkene var slidt ned. Værkstedet satte dem på foran, og sagde at fordi bilen er forhjulstrukket så skal de bedste dæk (mest mønster) sidde forrest. Jeg har ellers hørt mange steder, at uanset hvad så skal de bedste dæk sidde bagerst.

Hvem har ret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste dæk, for eller bag?
  • #1   11. maj 2009 bedste bagerst, er rigtig nok, men MIN erfaring siger an den "regel" kun gælder i glatføre.. om sommeren har jeg også altid bedste på de trækkende hjul. .

• #2   11. maj 2009 Det os det mester har lært mig i forhold til sikkerhed med regnvejr osv.

• #4   11. maj 2009 Dvs om sommeren skal jeg have de bedste dæk forrest, og om vinteren skal de bedste dæk bagerst?

Det skal lige siges, at jeg har både sommerdæk og vinterdæk. Af en eller anden grund er der ikke så stor forskel i sliddet på vinterdækkene.

• #5   11. maj 2009 Ja altid de bedste bagerst, smiley

• #6   11. maj 2009 En bil er sværere at redde, hvis bagenden skrider ud, end hvis forenden skrider ud...

• #7   11. maj 2009 Findes der nogen "videnskabelig" dokumentation for begge påstande?

• #8   11. maj 2009 KM . Vinterdækkene kan du bytte om hver sæson. så slides de oki jævnt med mindre du køre totalt mange km.

Og ja med det gode mønster bagerst er godt.. Og det siger man pga i glat føre er der mulighed for bagvognsudskridning hvis bagdækkene står mindre fast i et ekstrem tilfælde..
    Du har lettere ved at styre en forvogn udskridning end nu har med en bagvogns udskridning.. Altså hvis du ikke er super dygtig..

Om sommeren er det stort set det samme.. Men som tidligere skrevet har jeg det også bedst med at have det bedste foran hvis den er forhjuls trukket..

• #9   11. maj 2009 Hvis det er på din bil fra 2006, som har ABS, ESP og hvad der ellers er til at redde dig, så: ALTID BEDST FORAN - Du får MEGET mere bremsekraft ud af fordækkene, så derfor har du de bedste dæk der. Baghjulsudskridninger og hvad man ellers kan snakke om skal din bils computer kombineret med din sunde fornuftigt nok holde væk.
    Havde det været en gammel bil uden noget som helst, så kunne man argumentere for om det var bedre at have de bedste dæk på baghjulene, for det er uden tvivl sandt at en baghjulsudskridning er sværere at redde end en forhjulsudskridning - Og når den er ukontroleret, forholdsvis kraftig og ikke bevist fremprovokeret er du også ret sikker på at miste den i stort set hvert tilfælde (Hvis man ikke er alle de superseje racerkørerer herinde på BG - Men alle andre!). Stadigvæk vil meget tale for at man kan have god bremsekraft på forhjulene - Hvis bagdækkene er SÅ ringe at de giver problemer, så skal de skiftes i stedet for smiley

Kommentér på:
Bedste dæk, for eller bag?

Annonce