{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.739 visninger | Oprettet:

Indgravering i Plexiglas {{forumTopicSubject}}

Hej går lidt med tanken om at indgravere Volkswagen i Plexiglas for herefter at sætte dioder i så selve indgraveringen lyser op... har søgt og læst en del om det på nettet bla. på tweakup.dk og lidt herinde men er ikke helt sikker på hvad man skal bruge til det selv kigget på denne her dremel - http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2077&n=10 til 295kr nogen der har prøvet at bruge sådan en i plexiglas..??

læste også nogen bruger vand til at køle med da plexiglasset kunne blive for varmt mens andre skrev de bare tog det stille og roligt under indgraveringen.

men noget jeg har tænkt på da jeg har en plexiplade til at stå og så kunne det da værre fedt at lave.

Håber nogen har nogle gode bud på gode løsninger også evt med skabeloner om det bare er at printe det ud og så skære en rids med en hobbykniv først eller hvordan.

eller evt gode link med præcis beskrivelse af hvordan man laver det bedst.. smiley

På forhånd mange tak.. - Thomsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indgravering i Plexiglas
  • #1   12. maj 2009 kigger lii med

• #2   12. maj 2009 du kunne sandblæse istedet for at gravere... altså dække alt det ned der skal vare klar og så det bliver mat der du sandblæser

• #3   12. maj 2009 Det med en skabelon i et huk bliver ikke til noget.. når du jo skærer en rund ring ud i et papier vil hele VW'et jo forsvinde inden i.. Hvis jeg var dig ville jeg tage og finde det VW logo jeg ville have og printe 2 papier med det ud, i det ene ville jeg skærer VW logoet ud og i den anden den halve cirkel, så ville det komme til at passe.. Det med at plexiglaset smelter, kommer jo meget and på hvor meget styrke der er på på dremlen, men nu plejer en dremel jo at have rimeligt med kraft, så jeg ville nok også køle pladen ned hvis jeg var dig.. Evt tage en pose (hvis det er rimelig småt) og ligge glasset ned i og ligge det i fryser, så det det er koldt når du skal til at indgravere det. smiley Held og lykke med det.

• #4   12. maj 2009 har kigget lidt omkring og syntes det ser fedest ud når det er indgraveret.. fandt en herinde som havde en masse billeder med det men kan ikke huske hvad personene hed herinde men så rigtigt godt ud.

Men da der ikke rigtigt stod noget om hvordan det kunne laves spørg jeg her for lige at værre lidt mere sikker i min sag..

Sven J - ja kan jeg egentli godt se nu du sir det. men jo vil printe nogle stykker ud så jeg ikke får ''skåret'' noget væk af logoet eller navnet.. smiley

• #6   12. maj 2009 tror ikke på det vil blive særlig flot hvis du selv fræser det ud med en dremmel med mindre du er meget rolig på hånden.
    det skal nok blæses på en eller anden måde

• #7   12. maj 2009 M.M Media Fotograf - altså skåret logoet ud i fx et stykke papir og så herefter brugt sandpapir over det hel for så bagefter at fjerne papiret så logoet står i plexiplaen..?

tænker bare på om sandpapir er nok.. om det ikke vil lyse bedre ved gravering da den måske kommer lidt dybere ned i plexipladen..? men må prøve at lave en tester.. smiley

• #8   12. maj 2009 thomas C - ved det ærligtalt heller ikke selv.. :S men er da inde for håndværker faget så vil helst selv lave det... også selv lavet bas kasse såe.. ku også godt tænke mig at lave indgravering selv.. smiley

• #9   12. maj 2009 du kunne os bruge en overfreser. den kan indstilles til hvor "dybt" loget skal være. også køles det ned med noget vand imens da der er godt med smæk i sådan en satan. smiley

• #10   12. maj 2009 få en pro til at gøre det... det andet bliver aldrig særlig godt.
    Min ide på min kammerats bil kan ses på billedet

http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/933832.jpg?25-09-2007%2017:51:38

• #11   12. maj 2009 Få fat i noget tykt karton.. Og jeg mener tykt !..

Og en skarp hobbykniv.. rigtig skarp smiley

Så skærer du dit logo ud, således at det karton du fjerner bliver teksten..

Det pap lægger du så oven på din plexiglas, evt taper det godt fast i hvert hjørne, så det ikke kan rykke sig.

Så finder du noget fint sandpapir, og mat-sliber hen over teksten, og til sidst i kanterne af teksten.

Så har du din tekst på plexi'et der er mat..

Så borer du et par huller i siden af plexi-glasset, og limer et par dioder ned i. Du skal bruge en del dioder før det giver ordentligt lys.

Og så dækker du kanterne af hele vejen rundt omkring plexi-glasset, så man ikke kan se dioderne..

Lyset kan kun ses der hvor du har matslibet..

Det er den hjemmelavede udgave af
    det folk laver med en vandskærer smiley

• #12   12. maj 2009 Tonni L super.. hvad med evt at indgravere rundt om det matslebne plaxiglas..?

Kunne evt lave logoet i en tynd masionit plade først det burde kunne gøre det...

dog troede jeg det ville blive bedst med gravering men må lige prøve det andet med at slibe engang så...

• #13   12. maj 2009 VW - Ja nogen ide til hvad din ven gav for at få lavet sit ?

• #14   12. maj 2009 han gav 500 for at få det lavet, men pladen kostede en krig

• #15   12. maj 2009 Prøv og snak med ham her fra min veneliste og se hans albums lidt nede.
    http://bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=19993

• #16   12. maj 2009 VW - jeg har selv pladen dog er jeg ikke helt sikker på om der er får mange ridser i den den står nemli hjemme hos de gamle har lidt opbevaring der men må lige ned og hente den så jeg kan se på den... men 500kr ku jeg godt slippe for det..

The Beast Meister - kigger lige smiley

• #17   12. maj 2009 Er selv maskinarbejder og arbedjder i plast, få en maskinarbejder til det, de kan graverer lige hvad du har lyst til,kun fantasien sætter grænser, en skam du bor så langt fra mig, så kunnne jeg fikse det ;-O)

• #18   13. maj 2009 Michael - Ja det sku typisk også en anden der skrev han ku lave det men han var fra Fyn.. :S

• #19   19. jul 2009 jeg arbejder i et skilte firma hvor jeg til hverdag fræser og gravere i acryl.. acryl har den fordel at det kan varmebukkes og kant-poleres så kanten står helt blank som resten af overfladen på pladen..

ærgeligt jeg bor i vestjylland. ellers kunne jeg have ordnet det..

har ellers de fleste logoer indenfor bil, tuning og stylings-branchen liggende i min fræser så det kan fræses eller graveres ned i MDF, plast, acryl, aluminium mm.

venlig hilsen søren..

• #20   23. jul 2009 Søren S argh.. ellers en skam men ja jeg er ikke nået så langt med det selv, slet ikke fået startet på det da jeg ikke helt ved hvordan og hvorledes jeg vil lave det såe. Men tak for tippet.

• #21   7. sep 2011 jeg ekspermitere også selv i det der lavede lige en prøve tidligere og det blev redt godt jeg tog bare at satte 3 lag malertape over pladen der efter havde jeg udskrevet det jeg ville have stående så lagde jeg bare et lag malertape over hele papiret så kan man nemlig se igennem så er det bare at skære det væk man il have mat og så sand blæse det det giver en jævn overflade og skarbe kanter

Kommentér på:
Indgravering i Plexiglas

Annonce