{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Baghjulstrukket japaner vogn? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har sat min mazda tilsalg da jeg skal have købt mig en baghjulstrukket japaner vogn.

Men kan ikke helt beslutte mig for hvad jeg skal vælge. Det er min første bil med RWD.
Jeg er rimelig hooked på en 180sx eller 200sx.. men hælder mest til 180sx'eren, men de koster jo også en del + de skal hentes hjem osv.

Men kan sq ikke rigtig bestemme mig for hvad der er smartest når det er min første, for har ikke lyst til at gå på kompromis.

Bilen skal bruges til hverdagskørsel og lidt drift engang imellem. Gerne min. 250hk.

Nogle forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baghjulstrukket japaner vogn?
  • #1   22. maj 2009 Toyota Arristo ! Den er bare lækker smiley

• #2   22. maj 2009 toyota MR2, så bare i med en G3 3S-GTE motor så har du både centermotor og baghjulstræk. med 245 heste

• #3   22. maj 2009 Du kan da vel ikke få en 180sx som er gade lovlig med 250hk som minimum.

• #4   22. maj 2009 Nu skal det være en bil indenfor rimelighedernes grænser.. f.eks. IKKE en rx8.

Lotte: de har 200 std.

Martin: En 180sx er en rigtig bil. Og rattet sidder i den rigtige side - nemlig højre! og når jeg skal bruge den til drift er jeg kun ude efter RWD og ikke 4WD

• #5   22. maj 2009 200sx s13, s14, s15 og skyline.
    toyota supra, ae86, mr2,
    honda nsx.
    mazda rx7, rx8
    mange muligheder.. men kommer an på dit budget. men ummidelbart er en 200sx, mr2, ae86, rx7, skyline og supra nemmest og hente hk ud af.

• #6   22. maj 2009 martin j - thumbs up !!

• #7   22. maj 2009 Toyota Landcruiser eller Nissan Patrol.... De vil sku kigge noget der kommer en gammel firehjulstrækker sidelæns til en drift konkurrence :o)

• #8   22. maj 2009 Tror lige jeg vil prøve og omformulere mig lidt..

Var egentlig ikke ude på at få navne på biler der kan drifte, for dem kender jeg i forvejen.

Er mere ude efter og få nogle gode råd om hvad der ville være smartest mht. en 180sx vs. 200sx - mht. pris, motor og at det er min første med RWD.

• #9   22. maj 2009 Martin: du er vist lidt af en japaner hader hva?
    I en 180sx sidder rattet i højre side, og det er den rigtige side for den model. I en 200sx sidder det i venstre.

Men er det ikke også rimelig ligegyldigt.

• #10   22. maj 2009 Hvad mener du med det ikke giver mening?

En 180sx kan kun fåes med rattet i højre side - ergo er det jo også den rigtige side for den model. Og da jeg er rimelig "varm" på den model og med sr20det motoren, så gør det da (for mit vedkommende) ikke nogen forskel om rattet sidder i venstre eller højre side.

• #11   22. maj 2009 for hulen martin du er da en knold at høre på !!

Nicki vil have en højrestyret japansk bil, FATTER DU INTET ?

fordele: tja.. du får SÅ meget mere bil for de samme penge som et østtysk/spans hundehus uden identitet og som ALLE tøffer rundt i..

En Silvia er et udemærket sted at starte, vil du have mange HK er det dog dyrere at bygge på en mindre 4cyl motor en f.eks. en række 6 turbo som Skyline eller Supra.

• #12   22. maj 2009 SkylineGTR!
    Så vidt, jeg kan læse, er han da ligeglad med, hvor rattet sidder?

• #13   22. maj 2009 Synes det er meget fedt med højre styret biler hvis man kan styre den smiley

Hehe Martin J hader hvis biler der nede fra... han spillede også vældig hård og fortalte at han havde brugt lige så mange penge på hans seat som min ven havde på hans supra smiley så lidt dyr seat kan man da sige smiley

http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=25987

• #14   22. maj 2009 Jeg er nu enig med Martin J i, at det er absurd, folk går på kompromis med sikkerheden, når de køber en højrestyret bil! Jeg fatter simpelthen stadigt ikke, den dag i dag, at man kan indregistrere dem lovligt.

• #15   22. maj 2009 Martin J
    Man kan også få en utroligt flot og superhurtig Leon til 150.000 smiley

• #16   22. maj 2009 Martin J styr dig nu, din bil er ikke den fedeste og hurtigste, manden vil have en bil som er driftsikker og som kan bruges til drift... hvad fanden skal han med en Leon 4x4?

• #17   22. maj 2009 Martin: du sammenligner salgspris på en færdigbygget supra med hvad det koster at bygge din? er det ikke lidt forkert...
    din står til 150.000, du får ikke nogen stylet supra med 600 hk for 150.000 gør du?

og kan du bygge en stylet supra med 600 hk for 300.000 ? smiley

bare lige en tanke herfra

• #18   22. maj 2009 Martin: okay smiley vi andre fik jo ikke starten af diskussionen med smiley

• #19   22. maj 2009 Martin J nej men du hentyder til det......det er bedst at købe VAG fordi jeg kører sådan en og jeg ved hvad der er bedst og jeg er den bedste!! og jeg elsker at tage de små japanske biler som har mindre heste end min, fordi det er virkelig fedt at tage biler som har mindre heste end ens egen!

• #20   22. maj 2009 Martin J jeg formulere mig måsle ikke lige godt som dig, men derfor fejltolker jeg folk? Simpelthen af den ene grund? Tror nu jeg har ret med min tolkning, udfra alle de indlæg jeg har læst hvor du har kommenteret, så kan man meget hurtig se hvordan du ser tingene... du føler dig bedre end andre, tror ikke jeg er den eneste som har sagt det til dig

• #21   22. maj 2009 Sandheden er tyske biler er pænere end japanske? Tyske biler er mere holdbare end japanske? Og det ikke er logik at din bil med 300 hk kan tager en S2000 med 241 eller for den sags skyld en 1.6? At en 1.6 ikke kan tage 1.8T std.?

• #22   22. maj 2009 Martin jeg tror Nicki er VIRKELIG glad fordi du har smadret hans tråd..

"Hey, jeg har sat min mazda tilsalg da jeg skal have købt mig en baghjulstrukket japaner vogn."

der står IKKE han vil have en Spansk FWD til 200.000.-

bare et tip:
    Opret en tråd og skriv hvor fantastisk DIN bil er , så vil du sikkert få bekræftet du har en fin bil.

MHT sikkerheden i en højrestyret bil, så er der ikke nogen forskel : KUN MANDEN BAG RETTET.. er man et fjols og overmodig, går det galt uanset hvad man kører ..

Der er også ulemper ved rettet i højre side, men også fordele:

de farlige højresving (fodgængere / cyklister bliver cuttet) er ikke farlige mere
    meget lettere parallel parkeringer (og ingen smadrede fælge)

Det klassiske med at overhalinger er farligere er reelt helt galt... med mindre du kører helt oppe i røven på andre og forsøger at overhale et sted man alligevel ikke burde, så er der ikke noget at være bekymret for..

ps JEG taler af erfaring.. har haft mindst ligså mange RHD biler som venstre styrede (og det er rigtigt mange!) og kan kun sige at det føles SÅ meget mere JDM / Japansk at køre en højrestyret.

Skulle jeg vælge selv i en Japaner:

RIGHT hand drive please!!

• #23   22. maj 2009 Tænkte det nok...

• #24   22. maj 2009 ville vælge 180 når der 2,0 motor, syntes tit man læser om de 1,8 motore springer i luften..

• #25   22. maj 2009 Jeg tror bare vi skal stoppe diskussionen her smiley

Og stor tak til Martin J for at føre denne tråd, langt væk fra det jeg egentlig spurgte efter.

• #26   23. maj 2009 Takker smiley

• #27   23. maj 2009 Helt sikkert en Toyota Chaser, dem er der ikke mange af. .

Der er alt for mange Skyline og Supra i DK smiley

Kommentér på:
Baghjulstrukket japaner vogn?

Annonce