{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Carina E japansk og engelsk???
  • #1   22. maj 2009 den engelske model går i stykker det gør den japanske ikke..

• #2   22. maj 2009 den engelske starter med SB og den japanske starter med JTD i stelnummeret =)

• #3   22. maj 2009 Baglygter er forskellige, motorstyring og andre ting, du kan se i stelnummeret om det er en Japaner, Stel begynder med J, Englænder begynder med S.

• #4   22. maj 2009 de engelske skulle ruste mere, du kan se hvor de kommer fra på stel nr, japan hedder JT....... de engelske hedder SB......

• #5   22. maj 2009 ronni (300hk Sunny Sælges) N
    Det er sq ikke min erfaring.. der er ikke de store forskelle egentlig. kan ikke huske om der er forskel på hvilke Boltstørrelser der er blevet brugt.

Husk at den jo ikke er designet eller noget i engaland, den er bare blevet samlet =) alt design og engeniør arbejde er sket i japan

• #6   22. maj 2009 oki. hvorfor går de hurtigt i stykker de engelske?
    og kan man ud over stel nummer se forskel?

• #7   22. maj 2009 N®¹™
    Det kommer an på så meget jo, alle biler ruster, så hvis du har en engelsk og en japansk model der begge har fået undervognsbehandling godt og grundigt, så er der ingen forskel jo =)

• #8   22. maj 2009 oki. bare fordi jeg undrede mig over at når der skal bestilles noget til dem, bliver der spurgt er det en japansk eller engelsk model

• #9   22. maj 2009 Og som en side-bemærkning passer de ikke tandstang sammen,spørg enhver auto-ophugger,de Japanske tandstænger går aldrig i stykker (så dem har de masser af) hvorimod de Engelske tit går i stykker smiley

• #10   22. maj 2009 Der ER forskel på hvorvidt det er en Japansk eller Engelsk version.
    Dem der er produceret i England er ikke sealet på samme måde, og især i dørsider, bagklap mm er der meget større risiko for rust i de Engelske.

Jeg har selv haft en Japansk model fra 92, og har nu en engelsk fra 95. Der er meget mere rust i min nuværende.
    Har lige købt en Japansk igen, for at tage reservedele fra, og især dørsiderne afslører virkelig at den Japanske bare holder bedre.
    Motormæssigt skal jeg ikke kunne sige om der er forskel, men rustmæssigt er der.

Det med lygterne er ikke korrekt...De første engelsk producerede udgaver havde de samme "klare" baglygter som de fleste Japanske har...

• #11   22. maj 2009 lars prøv at høre hva de siger på toyota, er lige det de siger de 2 steder jeg har hørt om det, og også de tilfælde jeg har set på arbejdet

• #12   22. maj 2009 N®¹™
    kommer fra toyota, og de er altså ikke værre til at ruste end japanerene,.. og altså alle gamle japanere ruster ret meget... og det er ligemeget hvor de er lavet =)..

• #13   22. maj 2009 Essal AKA Aze .
    Har jeg ikke engang lagt mærke til =D.. må jeg kigge på næste gang, men syntes ellers ikke at det er de steder de er værst til at ruste.. syntes oftest at det er paneler, tårne og skærmkanter der er de store problemer..

• #14   22. maj 2009 Forskellen på de engelske og japanske er minimale.

Min mor har en engelsk, og den har der aldrig været problemer med. Den ruster ikke mere end en japansk af samme årgang, hun kører stadig med den originale udstødning (efter 300.000 km) der er aldrig skiftet styrekugler, bærekugler eller andet.

• #15   22. maj 2009 Er det ikke kun 1.6 og 1.8 modellerne som er lavet i England og 2.0 som er lavet i Japan???

• #16   22. maj 2009 lars er meget mærkeligt du har den erfaring hvis du arbejder på toyota, jeg har arbejdet som mekaniker i 8år og lavet sindsyg mange biler før og efter og er hva jeg har oplevet ihvertfald

• #17   22. maj 2009 Lars: Det har jeg lagt rigtig meget mærke til.
    Jeg har haft 4 Carina E nu, 2 Japanske 2 engelske, og det er helt vildt hvor stor forskel der er, de steder.
    Min mor har for et år siden købt en englender fra 98 (slut 97 som det egentlig er), og den har helt ekstremt meget rust i dørerne. Meget mere end min egen, trods at den er det nyere.

Jeg har en kundebil stående på værkstedet, som også er en Carina E engelsk, og den er også forholdsvis rusten i dørsidene.
    Og ja, skærmkasser i især en svaghed...
    Men helt seriøst...Prøv at sammenligne 10 Japansk-producerede med 10 Engelsk...Så er du ikke i tvivl...

• #18   22. maj 2009 N®¹™
    jamen det er virkelig min erfaring, men det kommer måske også lidt an på at det kun er folk med velholdte carinaer der efterhånden kommer på værksted og betaler op imod 700kr i timen, (plus mormor) for at få serviceret deres gamle biler..

• #19   22. maj 2009 helt enig med essal

• #20   22. maj 2009 lars ja det kan der være noget om, og de har sikkert fået nye døre og skærme osv hehe :O)

• Ronni B
    Ronni B Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #21   20. jun 2009 Vil det at sige at der ikke er en bestemt dato hvor resten af produtionen af carina e blev flyttet til england, men at det bare er tilfældighedernes spil hvor de er lavet henne?

Kommentér på:
Carina E japansk og engelsk???

Annonce