{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.357 visninger | Oprettet:

Antal biler i eget navn pr. år.? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft 8 forskellige biler nu siden jeg blev 18 og fik kørekort. jeg er 20 nu, og har siden januar 2008 haft 7 forskellige biler i eget navn. jeg har byttet en masse, og solgt og købt. Det har ikke været handel.

Men jeg kom til at tænke på om der ikke er en regel for hvor mange biler man må have i eget navn om året? Tænker bare om SKAT har noget at sige til sådan noget?

Kunne godt være der ville blive set på mig som om jeg handlede biler privat...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antal biler i eget navn pr. år.?
  • #1   24. maj 2009 det er 3 eller 4 du må ha om året inden de måske kigger lidt på det.... men du må reelt ha alle dem du vil de kigger jo bare på om du tjener noget på det som du skal betale skat af.....

• #2   24. maj 2009 Har også haft 7 biler i eget navn de sidste 1½ års tid. og de har jeg intet højt for.. var nok noget andet hvis du hentede biler i tyskland og betale afgift og de så blev omregget 14 dage efter hver gang og de skal jo bevise du tjener penge på det.

• #3   24. maj 2009 Det er skat's ansvar at bevise at du har solgt og købt dine biler på baggrund af fortjeneste. Hvis ikke de kan det, så kan du reelt have alle de biler du har lyst til.
    Men det er nu alligevel træls at have skat rendende konstant bare fordi man skifter bil rigtig tit..

• #4   24. maj 2009 Ja og tjekker de dig skal du dokumentere hvad du evt. har tjent på dem, og de går 3 år tilbage det gjorde de ved mig engang....

• #5   24. maj 2009 Altså jeg har ikke tjent på det hvis man kigger på tallene. Men jeg har jo brugt min løn på bilerne igennem tiden. Altså f.eks. ved en byttehandel hvor jeg har lagt penge oveni. Og det har jeg gjort frem til Saxo'en jeg havde, og den solgte jeg for 58.000 kr, og de penge satte jeg ind på kontoen, og købte min gamle Opel tilbage for nogen andre opsparede penge. Så det kunne jo godt se ud som om jeg havde høstet fortjeneste ind. MEN, det jo penge jeg har brugt igennem tiden med bilerne, hvis i forstår. Der er jo ikke noget fortjeneste ved det. smiley

Men tak for svarene. Jeg ville bare gerne lige være sikker. Det sku nederen hvis man pludselig skal til at dokumentere alt muligt for ikke at skulle betale ekstra skat eller lign.

• #6   24. maj 2009 Kim M

Muligvis rigtigt men de skatteberenger dig helt selv hvis du ikke svarer på deres forspørgsel, og så er du nødt til at dokumentere dine handler, og kan du ikke det så har de retten og de bruger den.
    Tit tror jeg de får øje på en via annoncer på eksempelvis DBA og herinde osv. hvis de ser samme tlf. nummer for tit eller hvis man er i nærheden af nogen der bliver tjekker, eller på tilfældigvis udvælgelse via. deres eget system hvor ens biler bliver registrede, for dette kan man jo også selv se i sin skattemappe på nettet.

• #7   24. maj 2009 Jonas A:

I dit tilfælde tvivler jeg på du skal være bekymret.

Dan.

Korrekt, at skat kan gå ind og beregne dig, men du kan anke den beregning, og hvis du kan bevise at du ikke har tjent på de biler du har ejet, om det så er 3 eller 10 på et år, så kan de ikke gøre noget. Har alle biler været indregistreret i dit navn i mindst en måned har de ikke den store mulighed for at kunne bevise at de er købt og solgt med forhandling i tankerne....

• #8   24. maj 2009 Du skal stadig dokumentere DIN påstand, og de bedte mig om dokumentation for seneste 3 år, det havde jeg og de slap grebet, men det var altså ikke sådan lige til, da man jo ikke gemmer kvitteringer på noget man ikke ejer mere som privat ihvertfald...

• #9   24. maj 2009 Jeg har slut seddeler på mine bil køb fra dag 1 smiley

• #10   24. maj 2009 mener at have hørt et sted det er op til 6 biler pr, halv år man må have før de begynder at kigge efter dig, men aner ikke om dte passer eller noget?

• #11   24. maj 2009 jeg har haft lidt flere siden januar 08 de har ikke været efter mig, men du kan se på din side når du logger ind på skat hvad de har registreret

• #12   24. maj 2009 hejsa . jeg har hørt at de ikke gør noget ved det kun hvis de får noget at vide om det . og det der sker er at man bliver bil forhandler uden moms nr også vudere de hvad du har tjent på det hvis man ikke selv kan , men det andet problem der er i det er, at når man bliver forhandler uden moms nr så er der garenti på det man har solgt efter købeloven . så man skal næsten snyde nogle for at der sker noget .

Kommentér på:
Antal biler i eget navn pr. år.?

Annonce