{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Er der nogen der kender ham her !!! {{forumTopicSubject}}

SIØ: Allerede i køen ved Siøsundbroens røde trafikreguleringslys havde en 20-årig bilist udvist utålmodighed. Vejarbejde eller ej. Han ville fremad.

Så da Vejdirektoratets lysstander endelig skiftede til grønt, gassede han ved først givne lejlighed vildt op i sin Folkevogn Polo fra 1984 og overhalede de forankørende biler, så en af dem måtte trække halvanden meter ud i rabatten for at give plads og undgå at blive ramt.

Klokken var 01.22 lørdag morgen, og den unge bilists hastværk skulle sekunder senere forårsage en frontal og tragisk påkørsel, der kostede en 31-årig og højgravid kvinde fra Kragholmvej i Rudkøbing livet.

Hun var i nattetimerne på vej fra Langeland mod Tåsinge og blev midt på Siø i sin egen kørebane ramt frontalt af den fremtordnende bil.
Tyske vidner til ulykken
Beskrivelsen af hændelsesforløbet er givet af seks unge turister fra Berlin, som var på ferie i Danmark og har boet i sommerhus ved Ristinge på Langeland.

De havde tilbragt fredag aften i Svendborg og var i to biler på vej hjem mod ferieboligen, da de på Siø fra nærmeste hold blev øjenvidner til dødsulykken.

Lørdag middag, inden turisterne afsluttede deres ferie og drog tilbage til den tyske hovedstad, blev de alle afhørt under en tolks tilstedeværelse på politigården i Svendborg.

De seks tyskere afgav under afhøringen samme og enslydende konklusion:

Den 20-årige bilist havde kørt aldeles umotiveret og hensynsløst stærkt, og vidnerne gættede på, at hans fart i ulykkesøjeblikket har været oppe på 110-120 kilometer i timen på en strækning, hvor 80 er den maksimalt tilladte.

En bilist fra Tranekær meldte sig desuden til politiet som vidne. Også han melder om totalt hasarderet kørsel fra odenseanerens side.

Det var tyskerne, der tilkaldte politiet, som var fremme i løbet af ganske få minutter og inden Falcks fire ambulancer og en redningsvogn ankom.

Politiassistenterne måtte udføre livredning og førstehjælp, indtil Falck fik den 31-årige kvinde overført til Sygehus Fyn i Svendborg. Her erklærede lægerne hende død to timer senere.

Kvinden var alene i bilen. Hun var gift og efterlader sig mand og to børn. Familien ønsker endnu ikke hendes navn frigivet.
Dødsbilisten kvæstet
Den 20-årige dødsbilist kom selv alvorligt til skade ved påkørslen. Manden, der bor i den sydøstlige del af Odense, pådrog sig åbent lårbensbrud, ligesom han brækkede både arm og skulder. Han er uden for livsfare.

I Odense-bilen befandt desuden to passagerer sig. De slap med overfladiske skrammer.

Dødsbilisten var endnu i går ikke egnet til afhøring, men når det sker, vil han blive præsenteret for en sigtelse om uagtsomt manddrab. Desuden skal han stå til regnskab for en hel stribe overtrædelser af færdselsloven.

Rutinemæssigt har politiet fået taget blodprøve af ham for at af- eller bekræfte eventuelle mistanker om alkoholpåvirkning.

- En tragisk hændelse som følge af en fuldstændig sindssyg overhaling, konkluderer vagthavende hos politiet i Svendborg, vicepolitikommissær Morten Aunsborg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der nogen der kender ham her !!!
  • #1   11. jul 2005 Mig og min kone skal til begravelse pga det svin og jeg skal nok finde ham med eller uden jeres hjælp !!!!

  • #2   11. jul 2005 Hvad med barnet? Døde det også? Er ikke så meget inde i menneskets anotomi, men der står hun var højgrad, så barnet ku måske redes?

    Jesper L, jeg vil gerne have lov at kondolere...


  • #3   11. jul 2005 Jesper L

    var du ikke selv til stede da det skete eller er det bare mig der har misforstået historien...
    Men trist er det når det sker smiley


  • #4   11. jul 2005 Kondulerer.



  • #5   11. jul 2005 Jeg var der ikke men det er familie ....

  • #6   11. jul 2005 Hvem er han ??


  • #7   11. jul 2005 Endnu en grund til at der bliver slået så hårdt ned på de unge. Pga. at der er nogle som drikker og køre samtidig :|

    Det trist, men sandt.


  • #8   11. jul 2005 Stadig hvorfor ty til selvtægt, så du da ikke en meter bedre end ham?

  • #9   11. jul 2005 Ja han sku nakkes

    lige som ham "Grækeren" der kørte om kap med en inde i KBH og som slog en gravid pige ihjel og hvor moderen begik selvmord bagefter... mener vist os der var en gut der døde.

    Anyway... hvordan kan man få mindre end 100års fængsel for den slags??


  • #10   11. jul 2005 hmmmm Jeg kan SLET ikke se dit problem...
    gutten må da skulle for retten på et tidspunkt og det skulle da være til at finde ud af for dig hvis du er i familien

    eller er det bare mig der ikke er helt inden i det der ret system??


  • #11   11. jul 2005 kondulerer...............

    hvor lang tid for han så for det

    jeg er 100% med dig hvis du beslutter dig for at rive fat i ham en dag,..,

    han har kun fortjent og få en kæmpe røvfuld


  • #12   11. jul 2005 Lad os håbe han får for dobbelt mord + div ting..

    kondulerer

    Forstår godt din vrede, og jeg ville nok have det på samme måde hvis det var en i min familie, men tror det bedste måde er at få politiet til at ordne det.

    Det væreste er næsten at han vel max kan få 10 år og kommer ud efter 6-8?


  • #13   11. jul 2005 Kæft en nar mand!

    Wrong or right, jeg havde kraft edme smadret ham fuldstændig søndersammen hvis det var en jeg kendte, der døde pga ham. Lyder hårdt, men han skulle fandme ik ha lov at leve!


  • #14   11. jul 2005 enig


  • #15   11. jul 2005 Fatter godt at man kører små 100 på en øde landevej midt på dagen, men når der er vejarbejde, turist-trafik og så ovenikøbet midt om natteni, så burde han sq have kappet højre fod af 4ever.
    Desuden er det også hul i hovedet at køre sådan midt om natten, da man jo ikke altid er appelsinfri en lørdag nat... Men Druk + kørsel er desværre et problem for NOGEN... langtfra alle, men det er sådan mange ulykker bliver fremstillet i statistikkerne som Jesper S også kommenterer... Desværre...


  • #16   11. jul 2005 Han får ikke en dag over 8 til 9.mdr....det er standard i sådanne sager.....men røver du 5000kr i netto, ja så får du 12år.....

  • #17   11. jul 2005 jesper L
    husk bare lige på at selvtekt straffes rimeligt hårdt...


  • #18   11. jul 2005 Clause A
    Det er manddrab, det giver da over 1 år.
    Og hvis hun er højgravid, så må det næsten være dobbelt drab.

    Min ven blev stukket ned personen fik 6 år for overlagt mord, og er ude efter 4... DET ER SYGT


  • #19   11. jul 2005 Frederik B
    det er jo uagtsom mandrab er noget andet


  • #20   11. jul 2005 self, men må give over 1 år.. Men det er hjernedødt de danske system, voldtægt ca 8 mdr, en falsk chek 6-8 år..

  • #21   11. jul 2005 Frederik>

    Du har evig ret.


  • #22   11. jul 2005 Nej han vil aldrig blive talt for manddrab, det bliver du kun hvis du har en kniv eller pistol eller lign....her vil han blive tiltalt for uagtsomt mandrab pg det vil maksimalt give omkring 8-9mdr.....ja, desværre man får sgu ikke længere tid.

  • #23   11. jul 2005 Claus A, så ved man da hva man skal gøre hvis det en dag bliver aktuelt...

  • #24   11. jul 2005 Tja og på den anden side tænkt hvis i ved et uheld kørte en ned og slog ham ihjel selv om i overholdte alle færelses regler men hvor noget gik galt... ?

    så er det vel ok med en form for loft

    selv om den spasser kørte VILDT osv. tro jeg neppe det var hans mening at slå nogen ihjel naturligvis synd det sker
    men mon ikke også han tænker på det resten af livet ?? (ellers har han sku fortjent at dø)
    de fleste har vel på et eller andet tidspunkt af deres liv kørt for stærkt eller vildt kunne jo tænkes denne fyr normalt ikke køre så pokkers vildt men måske bare var uheldig da han gjore det ??

    Men jo havde det været en i min familie eller venner havde jeg sku nok også ønsket ham død...


  • #25   11. jul 2005 netop....selv den idiot fra Brønshøj der slog to mennesker og et ufødt foster ihjel, slap for en drabstiltale....altså hvor fanden er vi henne, når det og brække en dankort automat op giver en større straf end og slå andre ihjel....jeg er sgu ligeglad om det er sket med en Colt.45 eller med en bil...de er døde og straffen burde være den samme....

  • #26   11. jul 2005 Jesper L: jeg forstår dig rigtigt godt.... havde det været min familie havde jeg nok også forsøgt selvtægt......
    hvor tæt familie var det??
    fuck det er sørgeligt sådan noget!!


  • #27   11. jul 2005 Et mord er et mord og Søren P...den der holdning kan du gemme når de Radikale har landsmøde....straf nok..han tænker over det hele sit liv....sorry, den kan jeg ikke bruge til noget....mit motte er : et øje for øje

  • #28   11. jul 2005 Claus A
    prøver BESTEMT heller ikke at forsvare ham eller føle med ham
    mener bare kan godt se der er foreskel på om man slå en ihjel bevidst eller ved et uheld...
    INGEN TVIVL om jeg selv har gjort en masse onde ting ved ham hvis jeg var jesper L

    For køre man SÅ råddent ved man sku også det går galt før eller siden og så må man tage straffen

    og jo der er NOGET HELT GALT når man får en længer straf for at røve den lokale tank med en skrutrækker end at slå en ihjel


  • #29   11. jul 2005 Søren P: selvfølgeligt var det da ikke personens mening at slå nogen ihjæl.... jeg kører da også hurtigt men kun når der er "plads" til det.... hvis der er tung trafik osv eller inde i byer hvor der går mange mennesker så kører man da selvfølgeligt ordenligt....
    og så vidt jeg kan forstå på den historie så har han også ligget og presset andre bilister til at køre ud i rabatten osv... sådan en padde skulle sku bare nakkes....


  • #30   11. jul 2005 Thomas H
    Tja tro bare ikke det ændre så meget om han får et eller 2 år i de pæne danske fængsler desvære når man er SÅDAN en skovl bliver man nok bare ikke kloger så der var nok mange andre måder at straffe ham på

    men det er i bund og grund hele systemet med at spære folk inde hvor de har det så godt som de har det om han så fik 30 år ville det jo ikke ratfærdigøre det og Jesper L og resten af familien ville nok stadigt ikke føle det var straf nok



  • #31   11. jul 2005 søren P: det er rigtigt nok.... men hvad ligner det også at kalde det for et "fængsel" når de indsatte har fjernsyn og opholds stuer hvor de kan spille playstation?? jeg fatter slet ikke vores system her i danmark... de burde sidde i en 2x4 meters celle hvor de kun måtte komme ud i en halv time om dagen og det skulle være for at lave en eller anden form for arbejde..... og så burde de få mindst 10 år ligemeget om det er uagtsomt mandrab.....
    ellers må man jo selv tage affære og ordne sagerne selv som Jesper L snakker om....


  • #32   11. jul 2005 Thomas H

    tja ellers kunne har jo få lov at betale hver i øre han tjente eller fik fra staten til de efterladte

    Neeeej fælgsler skulle være som i gamle dage og man skulle genindføre straffe arbejde (tænk bare hvad staten kunne spare og de er jo ret dyre at have til at sidde inde )


  • #33   11. jul 2005 søren P: ja og alle de penge staten kunne spare burde være nok til at fjerne afgifterne fra bilerne smiley


  • #34   11. jul 2005 Tja, jeg har et par venner der sidder inde for div ting.
    De har det squ godt, ALT for godt, som de selv siger, fuck om jeg laver et knæk, eller slå en ned i byen, det går hurtigt og det er ikke slemt at sidde inde..

    Sådan skal det jo ikke lyde når man skal ind og sidde.


  • #35   11. jul 2005 nej lige præsis Frederik B... så lærer de jo ingen ting...

  • #36   11. jul 2005 kondolere, trist men sandt alt for mange køre sprutbil. Men hvordan vil man kunne forhindre det. jeg mener når folk drikker sig stive tænker de netop ik over deres handling, men hvis nu man ved at man skal drikke så la den fucking bil nøgle være hjemme, det er altid de forkærte der betaler prisen. Jeg er tilhænger af en hård straf for folk der, køre sprutbil det kan virklig ikke passe at man kan straffes hårder for at stjæle eller socialbedrageri end menneskeliv der bliver taget, alt for langt ude, mener at vold, drab,voldtægt skulle være det man blev straffet hårdest med, men er ikke op til mig smiley

  • #37   11. jul 2005 Kondulerer. Trist når at sådanne noget sker. Håber det bedste for famillien.
    Karsten Larsen, FKD


  • #38   11. jul 2005 kondulerer.
    ja det er sku træls vi ikke har dødsstraf her i danmark


  • #39   11. jul 2005 Det er så stupidt sådan noget. Sørgeligt for den uskyldige, som det går ud over.

    Er folk generelt for dumme til at foretage en sikker overhaling!!??? Jeg har set een overhale i et sving, hvor man ikke kunne se om der var nogen modkørende. Hallo...? Ville idioten også køre med bind for øjnene? Tja det fik jeg ikke mulighed for at spørge om.

    Tænk jer om og vær OPMÆRKSOMME, når i kører!!!


  • #40   11. jul 2005 Nu begynder i at snakke afgift på biler og alt muligt andet pis hvad fanden har det med sagen at gøre.. Han haved presset flere andre biler ud i grøften. inden ulykken, jeg har som men ikke tænkt mig at gøre ham noget, men møde op med familien og vise ham hvem han har gjort til enke mand og børnene uden en mor. Jeg sider her i raseri og aner ikke hvad jeg skal skrive, andet end at love ham jeg vil holde øje med ham, Og skal nok finde ud af hvem ham er..

  • #41   11. jul 2005 Jeg har ingen sympati for ham over hoved, jo dårligere han har det jo bedre og kan jeg hjælpe ham med at få det dårligere ja så skal det bare være sådan, det var jo ham der slog dem i hjæl og ikke omvendt..

  • #42   11. jul 2005 skal også til den begravelse , i bagenkop. og ved hvem han er kommer selv fra ø'en langeland ..

  • #43   11. jul 2005 kondolerer herfra !! men selvtægt er ikke vejen frem det ender med du kommer ind i skyggen for hævn !! ikke smart ,.,..,hjælp dem der har mistet dem de holder af og lad ham få sin straf !!! selvom han er et dumt svin

  • #45   11. jul 2005 Casper p Kommer han her fra Øen??

  • #46   11. jul 2005 Bare lidt info til de skyldige jeg ved hvem i er nu !!!!

  • #47   11. jul 2005 har du fundet ud af hvem føreren af bilen er??

Kommentér på:
Er der nogen der kender ham her !!!

Annonce