{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.127 visninger | Oprettet:

adskillielse af stenhøj lift? {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der kan fortælle mig om det er noget rod at skille en 2 søjlet stenhøj lift ad?

sagen er at den står på nordsjælland, og skal have transporteret den ind til byen. Men har hørt fra nogle det letteste er at tage et fejeblad og trække den op af slidsker med vire. Men?

Eller skal jeg tage besværet og skille den ad? Så vidt jeg kan se sidder der en kæde der forbinder hvert tårn med et tandhjul og en strammer som holder kæden stram. Og så er der den vire som jeg går ud fra bestemmer om liftarme køre samtidlig, op til hver sikkerhedsmøtrik.

Nogle der har erfaring på dette område?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  adskillielse af stenhøj lift?
  • #1   27. maj 2009 mig og den gamle samlet selv den der står på værkstedet. det var ikke det store problem.

• #2   27. maj 2009 jeg har haft skilt min 2 søjlet ad for at skifte lejer i begge tårne. da jeg hentede den gjorde vi som du selv skriver, op på en stor trailer. skilte den ad da jeg kom hjem, kæden er bare samlet med et kædeled. og den sikkerheds wire er nem og skille ad og samle igen. der kan være lidt justering når du skal have den til og køre igen.
    men hvis du vil skille den ad hvor den står nu, kræver det altså noget talje eller en kran, for hver søjle vejer vidst 400kg, så det altså ikk noget man lige ligger ned 2 mand smiley held og lykke med den, og ja en lift er en mekanikers bedste ven... hehe

• #3   27. maj 2009 Det bliver noget rod at skille den ad,hent den samlet i stedet det gjorde jeg med min,den blev løftet op og af en autotrailer med en kran gik ganske nemt

• #4   27. maj 2009 Det er rimeligt simpelt. Gå ind på deres hjemmeside og udprint en komplet manual.

Har komplet renovert min gamle stenhøjlift (total adskellese.)
    Ingen ben i det,
    Men det er tungt som bar fanden.

Når det er skildt af, er det i 3 dele.
    Og køden bliver siddende i kørebanen.

• #5   27. maj 2009 Et tårn vejer sku ikk 400kg, vi har selv rejst vores 2-3 knejter smiley

• #6   1. nov 2012 hey er der ngl der kan fortælle hvordan man samler kæden sammen den er nemlig hoppet af og der hænger en bil på liften

Kommentér på:
adskillielse af stenhøj lift?

Annonce