{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

bremser piver? {{forumTopicSubject}}

Hej

Mine bremser foran piver når jeg køre stille og bremser, lige når man starter og de er kolde så siger de ikke noget, og som regl hvis man køre med god fart og bremser så er det som om når pedalen kommer et vis stykke ned så siger den ikke noget, men hvis man bare triller og bremser, eks langsomt ned af en bakke, så piver de.
Der er masser belægning på klodserne, og skiverne er heller ikke helt slidt ned.
Hvad kan foresage det, og hvordan kan jeg slippe af med det, ved at skifte klodserne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bremser piver?
  • #1   28. maj 2009 Fil kanterne skrå på klodserne, og smid noget vibrationsdæmpende vinyl på bagsiden af kloderne (bremsevinyl?).

  • #2   28. maj 2009 altså file på bremsebelægningen og så noget vibrationsdæmpende vinyl på bagsiden af kloderne, altså hvor stemplerne presser på koldserne?

  • #3   28. maj 2009 Prøv at tjekke om dine skiver bliver usædvanlig varme ved normal kørsel, da det tit er fordi noget hænger et sted og gør skiferne varme., samtidig se efter om dine skiver har et blållig skær og så har du svaret....;-)

  • #4   28. maj 2009 Altså de bliver godt varme efter jeg har kørt en tur, men har ikke oplevet at de var blevet SÅ varme, altså man kan nok godt få lidt mærker hvis man tager ved dem, men de er ikke rødglødende smiley og jeg har heller ikke bemærket noget blåt skær i skiverne smiley

  • #5   28. maj 2009 Grunden til at de piver er, at der opstår vibrationer omkring klodserne, der overføres til kaliper og åg. Vibrationerne skal dæmpes, for at undgå at bremserne piver.

    Den mest normale årsag til at de piver er, at der pga. varme opstår et lag af glas på klodser og/eller skiver. På nyere klodser kan det fjernes ved at plane dem på fint slibepapir, og file forkanten på kloderne skrå. På skiver fjernes det ved at "dreje dem af" (i en drejebænk, og fjerne et tyndt lag af skiverne).

    Min pug gjorde det samme, men problemet blev løst ved at sætte nogle vinyl-pads på klodserne, og de fåes sikkert også til din karet smiley


  • #6   28. maj 2009 okay, tror jeg er med smiley
    Hvad er det for noget venyl noget du snakker om? hvor kan man få det henne og hvad prisleje ligger det ca i?


  • #7   28. maj 2009 Det vinyl jeg fik smid i var noget peugeot-specifikt halløj, og jeg gav lidt over en hund for det. Jeg har ladet mig fortælle, at man kan få sådanne vinyl-pads, som man selv kan skære til ved mekonomen, thansen, refako osv., så du må spørge der smiley

Kommentér på:
bremser piver?

Annonce