{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er en converter ?
  • #1   31. maj 2009 Det er den viskosekobling som sidder mellem motor og gearkasse, eller oliekobling som nogen kalder den, eller converter, som er navnet udledt af det amerikanske Torque Converter = moment konverter.

Har du brug for dubdegående mere info?

• #2   31. maj 2009 Har den fået skiftet converter i annoncen?

Converteren sidder som en koblingsdel mellem motor og højgear akselen i gearkassen. Den er styret af hyd. olie i mange tilfælle

• #3   31. maj 2009 Jeg kigger ikke på en specifik, men har tidligere fundet en, hvor converteren var skiftet (stod i annoncen). Har bil så fået tæsk? eller bliver den del typisk defekt ?

Sidder delen i selve gearkassen eller uden for ? Hvad koster denne del, hvis den skal skiftes.

Jeg vil egentligt bare gerne lære lidt smiley

Hvad er "viskose"-kobling ? Eller hvad vil viskose sige.

• #4   31. maj 2009 ja det er rigtig som der bliver skrevet , man kan " tune " sin bil ved at montere en anden ( mindre ) converter dvs at den evt skal bruge 3500 omd for den trækker ,men så tager den også fat, hvorimod en standart måske er på 2500 omd så trækker den fra starten men jævnt . tallene er fra en pontiac 350 cui med en 350 th gearkasse

• #5   31. maj 2009 Den kan godt "slides", men normalt holder de flere 100.000km, jeg er dog ikke så meget inde i Mercedes..

Den sidder uden for gearkassen, som en alm. kobling.

Viskose = oliekoblin

Den kan koste fra 5000kr op opefter + montage

• #6   31. maj 2009 det er en rund tindest der sidder lige bag motor som forbinder motor og gearkasse ,den er lukket inde så motor skal adskilles fra gearkasse , den er ca 25 - 30 cm i diameter og vejer MEGET

• #7   31. maj 2009 Den skulle gerne tage fat ved 900rpm.. ellers fejler den da noget?

• #8   31. maj 2009 måske ,men som jeg siger tallene er fra en pontiac v8 fra 70

• #9   31. maj 2009 Jesper S
    en viskosekobling er da ikke det samme som en converter, som du skriver

• #10   1. jun 2009 Ralle, som jeg skriver så har den mange navne, men den rigtige er moment konverter, da en viskosekobling er en alm. pladekobling i oliebad, der er bare mange der kalder begge dele for noget forkert

Kommentér på:
Hvad er en converter ?

Annonce