{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.757 visninger | Oprettet:

Til alle kære lastbil drenge {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..

Jeg har tænkt, og oprigtigt tænkt meget over dette.

Hvad helvede er det i laver ude i overhalingsbanen, når det tager jer 5-10 minutter for at overhale en anden lastbil? Og hvorfor sker det så ofte, når der i forvejen er en 5-15 biler der kører med ->130km/t eller mere, som enormt gerne vil videre?

I må vel alle sammen kun køre det samme? Og de fleste af jer, kører vel også stortset det samme konstant på motorvejen?

Jeg vil bare så gerne undgå unødig ventetid, såsom at køre bagved jer i 5-15 minutter på min daglige tur til/fra arbejde. Og jeg er garanteret ikke den eneste

Jeg ved godt i passer jeres arbejde, men det gør I vel også når i bliver bag ved den foran kørende lastbil?

God weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til alle kære lastbil drenge
  • #1   4. jun 2009 fordi det kan betyde en halv til en hel time før fyraften der for gør de det

• #2   4. jun 2009 ja når en trækker som kører 89 oftest mercedes, og bliver overhalet af en som måske kører 91-92 km/t så tager det nogle km før den er overhalet, og ja det sker fandme tit, så det er du ikke alene om..

• #3   4. jun 2009 en halv til en hel time ved at måske 2 km/t hurtigere end den lastbil man overhaler... arh hva.

• #4   4. jun 2009 sku da flintrende ligegyldigt, hvis de gør det når det er lovligt for dem..

tag en tudekiks, .. og tør dine øjne..

• #5   4. jun 2009 Hvis du kører 2 km/t hurtigere, skal der satme nogle kilometer til før du kommer en halv eller hel time før hjem smiley

• #6   4. jun 2009 ja hvis man køre 1000km feks, er forskellen 30min om du køre 89 eller 92 så den er go nok

• #7   4. jun 2009 B4NDIT: Det var jo netop ikke ment som et decideret tude indlæg, du har ret i at det i de fleste tilfælde kan være ligegyldigt. Men det undre mig nu stadig smiley

• #8   4. jun 2009 det skulle laves overhalingsforbud for lastbiler på alle danske motorveje og det mener jeg for jeg køre ofte langt på motor vej og jeg hader bare at ligge og vente på at de får snøvlet sig forbi og det tager minimum 5-7km før de kommer forbi

hold jer bag ved hinanden

• #9   4. jun 2009 Har hørt noget med af de spare diesel ved køre bag hinanden på grun af vind forholdene, også laver de tegn til hinanden når det er den andens tur til af køre foran...
    Har hørt de skifter efter 25-35km...

Fordi den bagved kørende skal ikke bruge så mange "kræfter" fordi der ikke er så meget vindmodstand...

Men ved sku ikke helt om det passer...

• #10   4. jun 2009 Nogen af dem har måske 5 km/t Til forskel, hvis de så kører i 10 timer i alt, så er det 50 KM de lige indhenter .. Det er da en del alligevel..

• #11   4. jun 2009 Peter R: Ja, det glæder jeg mig sgu også til.

Men nu mangler der der jo bare, at en eller anden stodder skriver, at "han/vi sørger for, at du har noget at spise til aften" og blablabla.

• #12   4. jun 2009 nu er jag selv lastbil chauffør men har dog en grænse ska mindst kunne overhale med en mer fart på 15 km/ timen og fri bane dog er det største problem at nogle lastbiler liger på en 75 - 80 km/t og når man så prøver at overhale så sætter den der bliver overhalet skuhjælpe mig farten op. har selv været ude for at måtte trække tilbage bag en som startede med at køre 70 men hævede så farten for at jeg ikke skulle komme forbi og så igen sænkede farten da jeg kom ind bag ham igen. det skal dog også siges at nogle virkelig har så ¨travlt¨ (NOT) at de bare skal forbi og det gælder især de udenslanske men også nogle danske.

ved godt jeg ender med at blive sablet ned men det er bare mit synbspunkt.

• #13   4. jun 2009 Peter R: Det bliver lidt som juleaften, bare uden flæskesteg smiley

• #14   4. jun 2009 hehe ovarhælingsforbud ja right bliver sjovt når der samler sig en flere kilometer lang kø bag en langsom lastbil og man så skal klemme sig ind for at køre fra motorvejen

• #15   4. jun 2009 okay en lastbil må ikke overhalde nogen steder på motorvej

hvaså når en eller anden gumpetung idiot tøffer rundt med knap 80´ kmt på motorvej, eller noget i den dur i person bil.. så må de heller ikke overhale, men derimod lave kø på 2000 km

• #16   4. jun 2009 altså ingen af dem må køre 90 herhjemme alligevel, så hvis de kører det de må, så kan alle køre lige stærkt... så det er vist der skoen trykker. peoples. det passer med vinden, men de kører ikke og skifter for enten så overhaler man for at komme videre og måske have større chance for at nå en færge. det tegn som oftest er set er når lastbilen som overhaler har plads nok til at dreje ind, så enten dytter eller får han lige det lange lys, og så blinker han ind og derefter ud og ind for ligesom at sige tak.

• #17   4. jun 2009 Brian: Hvorfor skulle du dog blive sablet ned for at give dit besyv med?

Din holdning er jo ganske fornuftig, og jeg kan da også godt forstå, at man overhaler en lasbil der kører 70.

Men når overhalingerne sker med 1 km/t mere end den anden, så sidder man bare og får lyst til at bruge nødsporet eller andre syge ting... Der er en lille forskel på at køre 80 og så 130, som vejene faktisk er beregnet til.

• Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #18   4. jun 2009 Så hader jeg så sjovt nok dem som ikke kan finde ud af at holde til højre på motorvejen, som absolut skal ligge i 2 eller 3 spor med 100-110km/t og skrive sms, glo sig i spejlet, vinke til nogen på den anden side af motor-stien fordi det lignede da nabo'ens bil osv. VÅGN OP når der bliver kørt bil.........
    Havde bare lidt lort og skulle af med. smiley
    God weekend

• #19   4. jun 2009 hvad så med dem der ligger i deres tunede øser med 160 -180 km/t havde de måske holdt deres fart ville lstbilen være forbi før de kom op til den smiley

• #20   4. jun 2009 Helmut: har du prøvet om din bil kan være i nødsporet? smiley

• #21   4. jun 2009 Anders B: Det er en Volvo, hvad helvede skulle den lave der? smiley

• #22   4. jun 2009 Jeg kan seriøst ikke se problemet, jeg køre ofte fra jylland til kbh og omvendt og der skal altså mere til at gøre min dag sur, end en lastbil der lige skal overhæle en anden eller en camping vogn med 60 - 70 kmt.

Hvis det virkelig er et stort problem for andre, vil jeg forslå at tage tidligere afsted, hvorfor lade sig gå på af 10 - 15 min af sin rejse tid det forstår jeg ikke.. brug energien på noget andet og lad lastbilerne gøre deres arbejde.

Jeg har sgu ondt af folk der kan blive sure over sådan noget..

• #23   4. jun 2009 Skulle hilse at sige at der er mange personbilister der ikke engang kan finde ud af at køre de 90kmt - og det pisser mig af at skulle spilde jeres tid på at jeg skal overhale dem.

• #24   4. jun 2009 Overdrivelse fremmer forståelsen herinde må man sige... 5-10 minutter på en overhaling?... Kører 50-60000 km hvert år, hvor de 90% er på de danske motorveje og har aldrig mødt en lastbil endnu der har brugt så lang tid på at overhale...

Ser ikke noget problem i at de overhaler hinanden så længe de bare viser hensyn når de starter overhalingen og afslutter den... Lastbil chaufførenes kørestil, er jeg sikker på mange af os kunne lære noget af... Dem jeg ser er lang bedre til at give hinanden plads og bruge de korrekte tegn *klap på skulderen herfra*

• #25   4. jun 2009 Altså når jeg køre bmw har jeg nu sjældent så travlt at det er et problem, og der skal jo nu engang være plads til os alle, jeg har været inde på det før og prøver gerne igen. Jeg mener ikke det er os chaufføre der er problemet men tværtimod vejnettet der er alt, ALT for småt til den transport vi har på landevejene. Prøv nu og se i sverige f.eks. der er mange steder tre sporet motorveje hvilket egentlig løser problemet. Et spor lastbiler kan overhale i, og et videre spor hvor personbiler kan haste sig gennem trafikken. Landevejene har tit en bred kant ud over vejstriberne så vi kan trække over halvdelen af vores vogntog der ud så personbilerne frit kan overhale imellem os.

Nu køre jeg en del i sverige med lastbil. Og må indrømme at trafikkulturen der oppe er meget mere afslappet, velset og høflig.. Folk brokker sig ikke bare over de store grimme lastbiler der ligger i vejen, og når de så kommer i brugsen brokker de sig over mælken ikke er kommet endnu..

4 km/t til forskel: Jeg kan sagtens nå en strækning på 790 km på en dag.. Tag nu bare de 4 km/t og gang det med de 9 - 10 køre timer vi har til rådighed på en dag, for nej vi er også begrænset i den tid vi skal nå vores dagsprogram på. Men det giver altså små 40 km længere jeg kan nå på min færden inden jeg skal pakere ind til siden hvilket altså er et godt stykke...

Og nej. der kommer ikke komplet overhalings forbud på de danske motorveje. Er i overhovedet klar over konsekvensen af det ?

Bare nogle små ord fra en billist der køre små 700 km om dagen der virkelig synes folk skulle prøve at se på andre skyldsofre end chaufførene. - Vi prøver altså nu engang kun på at levere jeres vare. og de 5 km/t kan godt gøre forskellen på om det bliver Onsdag eller først Fredag hvis vi skal langt efter det.

Og vi er altså rimelig presset efterhånden da østarbejderne virkelig tager meget arbejde fra os for tiden. så vi skal gøre alt ting hurtigere, billligere og uden spørgsmål, til ingen penge.

• #26   4. jun 2009 Hey hey hey, ro på munken - Det var netop ikke for at give nogen et møgfald, eller kalde andre for navne. Det var mere sådan generel undren, og måske en opfordring til de få af jer, der vælger at overhale når der er aller flest biler i nærheden smiley

• #27   4. jun 2009 nu køre jeg som regl med en last der sniger sig op på omkring 50 tons. og når man kun har 460 heste kan man godt miste lidt fart på de små knolde der er i danmark.. og når jeg køre 88 kmt. og mister 2 km. i timen så begynder mine kære kollegaer at køre uden om.. men ligeså snart jeg er over bakken og den anden lastbil køre på siden af mig og jeg lader min lastbil køre vidre med fartpiloten på 88 og han ligger på siden af mig i måske 2 KM. få så at ind se at han ikke kan komme uden om og trækker ind bag ved... og personligt giver jeg mig ikke til øst-bilerne men hvis det er en dansker man "kender" så lader jeg ham komme foran.. men jeg syntes i skal lade hver med at pive fordi i allesammen sider nu foran jeres computer så så meget forsinket er i heller i blivet..

• #29   4. jun 2009 Ja det bliver fedt hvis der bliver overhalingsforbud på motorvej for lastbiler. Jeg håber så at alle dem der jubler, bliver ved med at juble, når alle vare bliver lidt dyrere, pga vognmandens biler ligger og kører i kø på motorvejen.
    Hvorfor kan folk ikke fatte at der er plads til alle, og de er ikke selv verdens vigtigeste personer.
    Jeg opfordre gerne endnu engang alle lastbilchauffør til bare i en uge at overholde loven 100%. Dvs når man rammer et byskilt kører man de 50 kmt man må, selvom der feks er 70 for personbilerne.
    Man kører 70 på alle landeveje, ingen overhaling på motorvejen, og kør med den helt korrekte afstand til foran kørende i en 20 km lang kø.
    Det kunne være fedt, så skulle i hører alle brokhovederne skrige som gale.

• #30   4. jun 2009 man ligger mere mærke til når en lastbil gør noget "forket" eller på kanten til det PGA størrelsen og det samme når man ser ulykker med lastbiler fordi det ser mere voldsomt ud, men hvis man ser på hvor mange kilometer per dag / år en lastbil chauffør kører så er ulykke tal og "fuckups" sku meget lavere i forhold til reglulære billister. bare tænk på hvor mange gange per dag i traffikken man tager sig selv i at tænke "kæft en klaphat der ikk burde ha kørekort" ... og hvor tit er det så lige en lastbil i forhold til en bil, eller en typisk håndværker varevogn / service vogn der kommer med en sidevind man sidder og bander af ? smiley

• #31   4. jun 2009 Har også længe tænkt over netop dette, kørte ofte fra Løgstør til Horsens, og det er specielt efter Randers det går galt...

Det er pisse belastende nårman liggeri overhalingssporet for at overhale et par lastbiler, pludseligt trækker en lastbil ud uden varsel og man er nød til jokke hårdt på bremsen.. Blot pga IDIOTEN kan køre sølle 2 km/t hurtigere end forankørende lastbil..

4x4 Turbo .

Hvis overhalings forbudet træder i kraft, og en liter mælk derved kommer til at koste lidt mere, fordi at det tager længere tid at transportere det.. Så er det sgu en billig pris at betale for at slippe med livet i behold...

• #32   4. jun 2009 Nu er det jo ikke kun 1 liter mælk der vil stige i pris. Det er jo alting der vil stige lidt i pris. Næsten alt i Danmark bliver transporteret med lastbiler.
    med livet i behold, så er det vist heller ikke værre. Du er da trods alt nået at blive 26 år nu, så det går jo nok 26 år mere.

• #33   4. jun 2009 Det er satme ofte at det er sket at en klaphat i en momentflad lastbil har trukket direkte ud foran mig hvor jeg så har været nød til at jokke bremsen i bund, og samtidigt se bagved kørende komme uhyggeligt tæt på..

Måske noget man skal opleve før end man kan sætte sig ind i det... Men ja er stadigt villig til at betale mere for mine vare, hvis det bevirker at det er mere sikkert for mig at opholde mig på de danske motorveje...

• #34   4. jun 2009 Og med den bemærkning siger du så også at det er aldrig nogensinde sket at en klaphat i personbil har gjort det samme.
    Man må ikke lyve, det ved du godt ikke

• #36   4. jun 2009 4x4 Turbo .

Det er skamogså sket ja, og han blever også bannet langt væk... Men det ændre ikke på det fack at istedet for at skulle bremse fra 130 og ned på 90, er lidt anderledes end at skulle bremse fra 130 og ned på feks 120..

torben L

Figure of speach einstein.. Så jokke bremsen så langt ned den kan komme.. FFS

• #37   4. jun 2009 jamen så indfører vi da bare endnu en lov. Alle dem der ikke kører 130 kmt, må heller ikke overhale, for det er skide farligt.
    Har du tænkt over hvordan du skal komme af motorvejen, hvis alle kører i en lang kø i højre bane ?

• #38   4. jun 2009 Godtnok bor jeg på bøhlandet, men har da prøvet at køre på motorvejen i myldertiden.. Så sørger man nok for at komme ind i indersporet i go tid, tror du ikke ?

• #39   4. jun 2009 Det kan du jo ikke, der kører alle de andre. Eller vil du nu til at møve dig ind foran de andre, og tage deres bremselængde fra dem ?

• #40   4. jun 2009 Nu ved jeg ikke hvor du er fra i landet, men der hvor jeg kommer fra giver man plads til folk der ser ud til at skulle dreje fra... Ligeledes trækker man ud i ydersporet for at give plads til den bil/lastbil der skal ned på motorvejen... Vel og mærke hvis der er plads til det.. Sammenfletnings reglen... Remember ? Eller skaldu tilbage til skolebænken igen ?

• #41   4. jun 2009 Du har ikke fattet budskabet endnu.
    Dvs at fordi du skal dreje fra, skal alle de andre slippe speederen og give plads, sådan at du kan komme ind i højre bane og dreje fra motorvejen ?

• #42   4. jun 2009 Det ligner nærmere at du har en utæt udstødning i din lastbil, som du nok hurtigst muligt burde få lavet inden du brænder flere hjerneceller af.

Kan jeg se at der er en der er ved at gøre klar til at skulle af motor vejen, giver jeg plads.. Lige som jeg lærte at gøre da jeg tog mit kørekort.. Tror du skal kontakte din kørelære og aftale en ny tid med ham..

• #43   4. jun 2009 ... eller hende

• #44   4. jun 2009 Jeg tror nu mere at du skal lære at der findes andre mennesker end dig.
    Du mener at andre billister skal tage hensyn til dig, så du kan komme hurtigt frem. Men du skal ikke tage hensyn til andre.
    Jeg tror at du skulle henvende dig hos nærmeste politi og aflevere dit kørekort.

• #45   4. jun 2009 Det er jeg udemærket klar over, som jeg efterhånden har forklaret dig en del gange.. Så giver JEG plads hvis det ser ud til at vedkommende vil af eller på motorvejen..

Måske du skulle følge dig eget råd og aflevere dit kørekort, da det mildest talt ikke er særligt betrykkende at en person i så stort et køretøj ikke er mere opmærksom..

• #46   4. jun 2009 Jeg må desværre skuffe dig lidt.
    Jeg kører ikke lastbil, og jeg behøver ikke aflevere mit kørekort, da jeg ikke har problemer med andre billister.

• #47   4. jun 2009 Er skam ikke skuffet, tværtimod..

• #48   4. jun 2009 biler og lastbiler kører lige åndsvagt,os i lastbilerne brokker os over som bilisterne kører og i bilister brokker jer over os.vi må se det i øjene at sådan ville det altid blive ved med og være,kan i have en god afen og nat piger og drenge

• #49   4. jun 2009 Jamen så er det jo på plads.
    Med hensyn til alt det andet, bliver vi aldrig enige, så der er ingen grund til at forsætte mere.
    Forsat god aften til dig René

• #50   5. jun 2009 det giver en halv til hel time for en chaffør i sidste ende såsan er det

• #51   5. jun 2009 Til alle de kloge hoveder der sidder og tuder over at hænge 5-15 minutter bag en lastbil der overhaler en anden, så kan jeg sige at hvis en lastbil med 90 km/t begynder at overhale en anden lastbil som kører 89 km/t så tager overhalingen 1 minut og 40 sekunder, det ved jeg med 100 % sikkerhed for jeg har selv målt det... Og hvorfor må en lastbil ikke overhale når en gumpetung campinghabbit må?? Jeg kører desværre ikke PT pga manglende arbejde, men daj eg gjorde der gjorde jeg ALTID følgende, kom der en lastbil og begyndte at overhale mig sænkede jeg farten til 80-85 km/t, medmindre der kom en eller anden idiot i sin personbil bagfra og begyndte at blinke åndsvagt med lygterne, for så går det jo stærkere(?) så hævede jeg sku farten igen, og ligeledes når jeg overhalede så gjorde det sjældent medmindre jeg kunne overhale med minimum 4-5 km/t mere, og så helst håbe på at vedkommende jeg overhaler måske lige slækker en smule på speederen, men jeg forstår vieklig ikke den holdning med at det er okay for en personbil at kommed med 130+ men en lastbil må ikke kører for stærkt, og til fjolset der skrev det med at det "mig" der levere brødet etc. lige meget hvor meget du gør grin med det er det rigtigt.... ;o)

• #52   5. jun 2009 Rene P. Du mener vel også alle dem der køre med campingvogn på landevejen skulle ind på cykelstien med den holdning du føre dig.
    Og generalt når jeg skal overhale har jeg problemer med at folk sjovt nok ikke kigger på det blinklys jeg har haft tændt de sidste 30 sekunder. Så jeg er da helt sikker på med de fordomme du har dig, må jeg vel have min fordom om at du ikke helt har haft dine øjne godt nok på trafikken da du har oplevet dit scenarie...

Anders B R
    Bare rolig, jeg tog det ikke som et møgfald, jeg prøve bare på at forklare problemet som jeg ser det, hvilket resultere i det meget lille vejnet vi har i danmark, og ja så kan jeg jo kun se problemet i sidste ende ligger ved de politikkere der mener det er mere vigtigt at få ændret tronfølgeloven end prøve at kigge på nogen af de andre problemer vi faktisk har her i danmark.
    Jeg holder fuldt og fast på at blev vores motorvej en bane større, så havde vi slet ikke samme negative holdning til det som nu

• #53   5. jun 2009 Munken Prøv lige at spænde hjælmen og kom ind i kampen. Nu snakker vi lastbiler, og specielt dem der ikke fatter at kigge sig i spejlet før de ligger ud til overhaling... For hvad... Sølle 2 km/t ekstra...

• #54   5. jun 2009 hvis du har så travlt så kør noget før hjemmefra eller find dig i det

• #55   5. jun 2009 Ronni A

Right back at ya mate... Hvis i har så fucking travlt at sølle 2 km/t gør en forskel, måske så i skulle tage at stå noget tidæligere afsted ommorgenen..

• #56   5. jun 2009 Rene P>> Men kan altså ikke kører før enten godset er klart eller man har holdt det hvil man skal i henhold til færdselsloven... Kegle....

• #57   5. jun 2009 rene p det er åbenbart dig der har travlt hvis du ikke kan tåle og ligge lidt bag en lastbil.men du skal passe på at næste gang at du overhaler at du ikke ruger med ind i indsugningen C;)

• #58   5. jun 2009 .

• #59   5. jun 2009 * Mr. Nobody * Når i kan bryde loven mht hastighed, og kigge i jeres fucking spejle, så kan i vel også se stort på køre hviletid... TARD

• #60   5. jun 2009 Ronni A

Det har stadigt ikke noget med det at gøre... Det der pisser mig af er at nogle chaufføre ikke fatter at bruge deres spejle, og bare trækker ud selvom der ligger biler i overhalings sporet..

Der skal btw lidt mere til end en lille sølle man smiley

• #61   5. jun 2009 Rene p : har du siddet i en lastbil før ? og kørt lastbil før? siden du kan sige de ikke ser sig i spejlende....

nu køre jeg selv last bil, og ja bruge sku snart mere tid på at tjekke spejle end på at kikke fremad i trafikken ( dog lidt spidst sagt ), og da jeg to kørekort var det samme kørelæren sagde ...

anyhow det jeg ville frem til er at hele biler kan forsvinde i blinde vinkler og alt efter hvor meget de spejle er indstillet kan det være svært at se alt.... så husk kan du ikke se chauffør i spejlet kan han heller ikke se dig

• #62   5. jun 2009 Skrev: Det der pisser mig af er at nogle chaufføre ikke fatter at bruge deres spejle

• #63   5. jun 2009 Og det pisser mig af, at du intet fatter.
    Du er verdens vigtigeste person

• #64   5. jun 2009 4x4 Turbo .

Og det pisser mig af at du er så snot dum, hvor vil du hen med det ?

• #65   5. jun 2009 Slap nu lidt af lille ven, det er ikke smart at kalde folk for dumme.
    Du har intet fattet af det mange folk har forklaret dig, måske det er dig selv der er lidt gal på den. Men det kan jo aldrig være tilfældet, da du jo er en stor dreng på 26 år, som ved alt. Du er hermed opgivet herfra, da det ser ud som om at dette er endnu et håbløst tilfælde.
    EOD

• #67   5. jun 2009 4x4 Turbo .

Right back at ya.. Du har mere eller mindre kaldt mig det samme siden igår aftes.. Og well siden du kun læser det du vil, og ikke alt jeg skriver. Så er der vel ikke for mange brikker tilbage hos dig ?

Men hvisdet gør dig glad kan jeg da trække min udtalelse mht at du var dum tilbage, og i stedet kalde dig mentalt udfordret, hjælper det lidt ?

• #68   5. jun 2009 Men skal vi ikke bare være enig om at være uenig ?

Gider ærligt talt ikke spilde min sidste fridag på at sidde at bitche frem og tilbage med dig..

• #69   7. jun 2009 Rene P>> Tag en dyb indånding... ;o) Du har tydeligtvis været MEGET uheldig, mere uheldig end selv de mest lastbilfjendske jeg kender, og undskyld men hvad vil du helst have at en lastbil kører 89-90 km/t med en udhvilet chauffør bag rattet eller en lastbil med 80 km/t der "bliver" i inderbanen men sidder og falder isøvn fordi han ikke overholder kørehviletiderne?? Det er tydeligt du ikke har kendskab til det du sidder og snakker om, det er ikke et angreb på dig som person men en konstatering, lige som jeg ikke udtaler mig om den bedste måde at drive rumfart på, så skal du nok undlade at udtale dig om at køre lastbil, jeg siger ikke der er folk i branchen der er ligeglade, jeg siger bare at selv den mest tålmodige chauffør kan få nok, og så bare tage det hul der er og bruge det... Hvis i ser en lastbil der blinker fordi den gerne vil ud i overhalingsbanenså kik i bakspejlet og tæl hvor mange biler der er ned til det næste reelle hul, og tænk om i også gerne ville vente så længe?? ;o) Jeg synes det er direkte ufedt at der er så mange som åbenbart har oplevet at en lastbil er trukket ud LIGE foran dem så de var nødt til at bremse både med hjulbremser, håndbremser, smide med ankere, og gribefat i lygtepæle, og så bakkede lastbilen lige ind i jer midt på motorvejen samtidig, i har sku en livlig fantasi... Jeg har mine snart 10 år med kørekort, og samlet set nok 1,2 mio km på vejene i DK og og Europa kun oplevet det i snakker om under 10 gange, og det er altså ikke meget...

Kør forsigtigt alle sammen...

Kommentér på:
Til alle kære lastbil drenge

Annonce