{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Må man godt det ? (motorskift) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille ide, og nu jeg har læse i 2 time inden på færdselsstyrelsen hjemmeside....

og jeg er ikke blevet mere klogere...

min ide

jeg vil tag en bil med en benzin motor 166 Hk, og ligge en diesel motor i (motor kan ikke fåes i den bil org.) motor har 177 Hk , det skulle ikke være noget problem i, da det er under 20%, men jeg ville godt tunne den til ca 300 Hk, men det må jeg jo ikke...

Men kan jeg så ikke bare betal afgift af den ? eller hvad ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man godt det ? (motorskift)
  • #1   7. jun 2009 ingen anelse, det er en jungle det der.

• #2   7. jun 2009 umilbart tror jeg ikke du "bare" kan betale en ekstra afgift og så kører rundt med de 300hk ...

der er stadig diverse støj og forurenings krav der skal overholdes og det tror jeg bliver svært med 300hk i en dieselkværn.

• #3   7. jun 2009 altså den skal jo omreg'es til en diesel, og så skal der betales afgift af det, altså at den er blevet en diesel istedet for en benziner, og jo du kan godt betale afgiften af at du har tunet den..

men det er en så dyr omgang at det nok vil være billigere at købe en diesel og tune den..

• #4   7. jun 2009 Hvis ikke bilmodellen kan fåes med Diesel overhovedet, så skal der en hel del godkendelser til før du kan få det gjort, så det projekt tror jeg godt du kan skyde en hvid pil efter.

• #5   7. jun 2009 jeg er ikke helt skarp på det område her.
    men der er noget med konstruktive ændringer, også skal du betale afgift igen.
    og den danske reg. afgift er ikke en man bare betaler igen, det vil jeg godt skrive under på.
    reg. afgift er ca 60% af handelsprisen på bilen..
    så hvis din bil bliver vurderet til 100.000 kr med en diesel motor i, så skal du ligge 60 kg i afgift..
    jeg er ikke 100 på det her, men tror det er sådan smiley

• #6   7. jun 2009 christian det er vidst 180% mener jeg.. den er utrolig høj..

men hæng mig ikke op på det, noget jeg har hørt og man skal jo ikke tro på alt man høre.

• #7   7. jun 2009 den org. bil kan jeg købe til ca 15.000 kr og den er ca 20 år gammel, så der kan jo ikke bilve så kan afgift ikke blive så stor...

modellen kan fåes med en diesel motor, men den har max 125 Hk

• #8   7. jun 2009 man kan godt omreg'es den til diesel uden at betale afgift, bare den ikke har mere enden 20 % fler Hk

• #9   7. jun 2009 det kan du kun hvis du kan fremskaffe papire på at den bil du har kan klare 300hk så kan du godt betale afgift af det og hvis du ikke kan det så skal du betale for at bilen bliver bliver testet og det dyrt så tor ikke det så nemt

Kommentér på:
Må man godt det ? (motorskift)

Annonce