{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.783 visninger | Oprettet:

DHB gav travlhed hos politiet {{forumTopicSubject}}

I forbindelse arrangementet Danmarks Hurtigste Bil på den gamle Flyvestation i Vandel i perioden d. 4. – 7. Juni foretog færdselspolitiet ved Sydøstjyllands Politi i et tæt samarbejde med medarbejdere fra de 7 skattecentre i Region Syddanmark, Bilinspektører fra National Færdselscenter samt personale fra færdselsafdelingerne fra nabopolitikredsene en intensiveret og målrettet kontrolindsats.

Den 4. og 5. Juni blev der holdt fokus på fejl og mangler ved køretøjer og ombyggede køretøjer, hvor der skulle betales yderligere registreringsafgift.

I alt blev ca. 1000 biler kontrolleret og det resulterede i:

· 267 sigtelser for overtrædelser af færdselsloven primært for fejl og mangler

· 6 nummerplader og prøveplader blev inddraget

· 2 sigtelser for kørsel i frakendelsestiden

· 8 afgiftssager på biler med en skønnet registreringsafgift på i alt 400.000 kr.

· 2 litauiske biler blev beslaglagt af skat, da de skulle have været på danske plader. Registreringsafgiften på disse biler udgør i alt ca. 250.000 kr.

· 13 fogedforretninger, hvor den samlede restance udgør 7,5 mio. kr.

· Udlæg for restancer i 7 biler

· Smykker og kontanter for i alt 100.000 kr. blev beslaglagt af fogederne.

Den 6. og 7. Juni blev der holdt fokus på spirituskørsel og fejl og mangler på køretøjer. I alt blev ca. 600 biler kontrolleret og det resulterede i:

· 3 sigtelser for spirituskørsel

· 2 sigtelser for kørsel i frakendelsestiden

· 7 sigtelser for overtrædelse af registreringsbekendtgørelsen

· 56 sigtelser for overtrædelser af færdselsloven primært for fejl og mangler

Samtlige dage blev vejnettet omkring Vandel og Billund afpatruljeret med civile patruljebiler med videoudstyr – de såkaldte Provida vogne – og det resulterede i:

· 46 sigtelser for overtrædelse af færdselsloven vedr. hastighed og overhaling heraf 11 til betinget frakendelse.

· 25 sigtelser for overtrædelser af færdselsloven i øvrigt.

I alt er der rejst ca. 410 sigtelser i løbet af kontrolperioden.

Samlet set må resultatet anses som overraskende, idet politiets tilstedeværelse og kontroller i forvejen var offentliggjort bl.a. beskrevet på hjemmesiden tilknyttet arrangementet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DHB gav travlhed hos politiet
  • #1   10. jun 2009 "Samlet set må resultatet anses som overraskende, idet politiets tilstedeværelse og kontroller i forvejen var offentliggjort bl.a. beskrevet på hjemmesiden tilknyttet arrangementet."

Ja.. både og.. der var 15000 tilskuere..

3 spritkørsler har sikkert været efterbrændere.. jeg synes det var et flot tal.
    Resten med fejl og mangler er vist små tal set i forhold til hvordan bilerne til DHB ser ud...

• #2   10. jun 2009 Syntes det var lidt tørt at man holder kontrolperioede når der er sådan arrangement ! men samtidig hvis folk har vidst politi og skat kom til dhb så er de jo osse selv skyld i hvad de end er blevet taget for !

• Jakob N .
    Jakob N . Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 448
    #3   10. jun 2009 det er så cirka 43. gang...

• #4   10. jun 2009
    Citat: "Samlet set må resultatet anses som overraskende, idet politiets tilstedeværelse og kontroller i forvejen var offentliggjort bl.a. beskrevet på hjemmesiden tilknyttet arrangementet."

Jep, men det er da kanon at de fjolser der overtræder loven(og ja jeg fryder mig lidt, for hvor dum kan man være...!), ikke evner at læse aviser, høre Nyhederne e.lign.
    De kunne ligeså godt have kørt direkte hen til politistationen og sagt, "hey gutter, gider i lige komme ud og kigge på min vogn, dene r vist ikke heeeeelt lovlig...!"

• #5   10. jun 2009 *The Ramster *, jeg er så enig smiley

• #6   10. jun 2009 Ja som der skreves siddst i indlæget, synes jeg sku også selv at folk er for dum når de ved der er politi i område, så at overstræde loven. Det er sku for dumt, de folk der har fået en bøde skulle næste have en dummebøde og en narhat's pris for det.

FOGH

• #7   10. jun 2009 For ikke at glemme, dem som blev taget til roskilde dyreskue, for at køre uden trailerkort.

• #8   10. jun 2009 Jeg var selv en del af statestikken, dog blev jeg blot stopper, kontrolleret og sluppet fri igen

• #9   10. jun 2009 de gad slet ik kigge på min bil.. den er sgu nok for standard smiley

• #10   10. jun 2009 André M, du så ikke suspekt nok ud smiley

• #11   10. jun 2009 Så ikke en eneste politibil deroppe. Så en masse inde i Vejle om torsdagen.

• #12   10. jun 2009 Att.: André

De stoppede heller ikke mig, min 124'er er nok også for standard til de gider gøre noget, selvom der var store fælge og tonede vinduer.. smiley hehe

• #13   10. jun 2009 Ja så har de også glemt at berette om de ting som de ingen synder har til ang. ødelagte ting og tyverier, bla. af en del høns fra en bondemand....
    Samt vold m.m...... ifølge oplysninger i dagspressen fra Landbetjentene herude, skal flere landbetjente i egtved, bredsten, psv. osv. til at afspasere al den til de har brugt på DHB og Jelling festival... det er så dejligt at vi så ved at vi i nærmeste fremtid får svært ved at få fat i landbetjentene herude i området, pga. afspadseringerne.... (det breder om sig, sådanne events.)
    Og hvad med det der ikke er opdaget endnu...

• #14   10. jun 2009 undrer mig lidt over de konfiskerede smykker? Hvordan kan det lige gå til? for over 100.000?

• #15   10. jun 2009 Jeg kørte igennem den der kontrol flere gange.. men en lidt for lav bil, uden at blive stoppet smiley når lidt heldig har man vel lov til at være smiley jeg så nok heller ikke så suspekt ud smiley
    Men dem der blev stoppet er jo deres ejen skyld.. if you can't do the time, don't do the crime... som man nu siger hehe

• #16   10. jun 2009 Jesper S, arh øv.. de nakkede alt der var møg sænket som havde skørter og larmepotte.. der ku jeg ik lige være med

• #17   10. jun 2009
    *The Ramster *
    He he pas på hvem du kalder for fjolser - din egen Supra er jo heller ikke lovlig smiley

Hygge
    Martin

• #18   10. jun 2009 Martin J....Okey, det var sørens, hvor er det lige den er ulovlig! Jeg kan fortæle dig at jeg selv var til DHB såvel fredag som lørdag og osse jeg blev stoppet, fik ikke så meget som en anmærkning! Så de ord kommer du vidst til at æde i dig igen!

• #19   10. jun 2009 He he
    Rolig nu smiley

Din sporvide har du øget for meget.

Hvad med dit lækre luftfilter - det er vel den kendte keglemodel? og så er det ulovligt.
    Hvad med dine sækningsfjedre - har du typegodkendelsen på dem?

Dette er bare lige ved at kigge i din profil, men mon ikke der er mere smiley

Hygge
    Martin

• #20   10. jun 2009 Der er TUV godkendelse på mine fjedre, den med luftfiltrene den var engang, den er blevet synet med den type filter som sidder på nu. For stor forøgelse af sporvidden - Hvad er standard og hvad er max, for igen, den er synet som den holder nu!
    Så jeg må stadig sige at den er fuldt lovlig som den holder :0), desuden underligt når de kigger på min bil og de intet finder og de er proffer...... ;0)

• #21   10. jun 2009 He He

Min bil er da også synet - men det gør den ikke lovlig.
    Udstødningen - tjaa den larmer for meget.
    Mine lygter - tjoe fik at vide de var skiftet til eu model, meeeen tvivler nu.
    Min Ohlins undervogn - har nada papir på den.
    Mine Eibach fjedre - har nada papir på den.
    Har andet luftfiltersystem - har nada papir på den.
    Min sporvide - øget for meget.
    Solfilm på ruder.

Alt dette på en synet bil - men det er bagateller - det er kvali stumper , og - no-body-gives-a-shit.

Er blevet stoppet af stris før, og den eneste kommentar jeg har fået er "jeg synes den larmer noget" - solfilm og alt andet har jeg intet hørt for.

Men sumasumarum - er bilen uansvarlig at køre i =NEJ
    Er den ulovlig=JA
    Er den synet=JA
    Har jeg betalt synsmanden=NEJ

Husk på - ja din bil er synet, men det var samtlige biler som kørte til DHB også.

Så husk til en anden gang.
    Men skal ikke kaste med sten, når man selv boer i et glashus smiley

Kommentér på:
DHB gav travlhed hos politiet

Annonce