{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rust undervogn.
  • #1   12. jun 2009 ikk mere end de plejer

  • #2   12. jun 2009 tror sgu mest det er saltet om vinteren.

  • #3   12. jun 2009 de fiser jo alle steder når man køre og bliver siddende indtil det damper jo

  • #4   12. jun 2009 Alle biler ruster uanset undervogns behandling,, så JA

  • #5   12. jun 2009 Bilerne ruster forhåbentlig ikke der, hvor der er undervognsbehandling. Undervognsbehandlingen skulle vel gerne beskytte det, som det sidder på.

    Jeg bruger Dinitrol på min bil, da de er de mest grundige. De tager inderskærme osv. af og så bliver den vasket og tørret grundigt, inden der kommer ny rustbeskyttelse på.


  • #6   13. jun 2009 Har selv arbejdet på dinitrol engang, og arbejder stadig selv med dinitrol, pava, tectyl...

    Alt efter folks ønske, og har bla. observeret utallige af rustangreb på biler der har været behandlet efter bogen...

    Har bla. set en mercedes der har fulgt programmerne fra dinitrol i mange år, og den er blevet rustangrebet i meget kraftig grad, ved vanger, batterikasse trods at den har fået utallige behandlinger.
    Dinitrol betalte godt nok for rep. pga. deres garanti, men dette blev også kun effektueret fordi ejeren havde haft bilen fra ny og havde fulgt programmet, og den var færdig som gårsanger flere steder efter 18 år, og det skal siges at manden passede og plejede hans bil til punkt og prikke, men nu er det sjældent idag at folk har bilen så længe eller i det hele taget mere end 6 år, dermed kan du aldrig være sikker på at den ny ejer overholder besøgene på undervognscenter, eller at der evt. bliver klaget over rustangreb, pga. at ny ejer sjældent får kvitteringer for behandlingerne fra dag et med når han overtager en ny(brugt) bil, og derfor ikke kan overføre garantien.

    På det dinitrol undervognscenter jeg var på dengang vaskede vi også undervognen af med damprenser inde behandlingen og den blev tørret via. en varmeblæser i gulvet, men når der var travlt så stor den under tørren i 5-10 minutter inden den blev kørt videre og sprøjtet, og det bliver den altså ikke tør af, det gør mine kopper i opvaskemaskinen ikke engang og det står ennda og damper af inden maskinen er færdig og der er altid vand at finde.
    Jeg bruger en stålbørste idag inden jeg behandler en bil pga. at de er brugt når jeg får dem ind og god gammel håndkraft er den bedste, jeg anbefaler tillige også dem der skal have behandlet en bil om at GØRE det om sommeren og ikke i den våde tid eller i sidste øjeblik, så når jeg udtaler mig om en bil ruster uanset undervogn eller om der saltfri eller ej på vejene, for alm. jord indeholder også partikler og andet og vind og vejr arbejder sig langsomt ind på bilerne, idag bliver nye biler behandlet godt fra fabrikkerne osv. men trods fabrikanternes rustgarenti osv. og efterfølgende behandlinger ja så har jeg endnu ikke mødt en bil der er over 4 år gammel være anbrebet af rust et eller andet sted i undervogn, døre, paneler eller andre steder, så når spørgsmålet er RUSTER en BIL ........Ja DET GØR DEN......


  • #7   13. jun 2009 Hvis en bil kun får lov at tørre i 5-10 min., så burde man ikke være undervognsbeskyttelsesmedarbejder!!!

    På Lolland og Falster tørrer bilerne natten over, derfor tager en behandling altid 1½ døgn!


  • #8   13. jun 2009 Ok der er nok ikke så mange biler på lolland som i jylland, og det er ikke medarbejderen der bestemmer der er ejeren at dinitrol centeret, og uanset halvandet døgn så når den ikke at tøre alligevel, og hvad de siger er ikke ensbetydende hvad de gør, for samme var gældende på det center jeg var ansat på...

    Men nok om det herfra i denne omgang,,,,har givet oplysninger om mine erfaringer, i undervognsbehandlinger, rustreperationer af alle mærker i bilparken herhjeme....


Kommentér på:
rust undervogn.

Annonce