{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Sejr til Peugeot - Le Mans {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg kan sku ikke lade være med at oprette dette indlæg, jeg har for 3 uger siden fået min første Peugeot, en 406'er.. og har længe selv tilhørt den skare der godt kan finde på at lave lidt nedgørende sjov mod franske biler.. Det slog mig bare her den anden dag da jeg så et emne herinde hvor folk gjorde nar af Peugeot, og faktisk havde taget en Audisejr lidt på forskud, selvom man godt vidste at Peugeot bilerne burde kunne give de fire ringe kamp til stregen - Måske har Peugeot et dårligt ry i manges øjne, jeg håber da det er ved at gå op for nogle at franskmænd rent faktisk kan lave biler der er konkurrencedygtige både til bane og vej! - Jeg er selv blevet overbevist nu da jeg har fået en.. og er holdt op med at grine af Peugeot!

Ta' den Audifanatikere! smiley

/Carsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sejr til Peugeot - Le Mans
  • #1   14. jun 2009 peugeot og citroen er også nogle fantastiske biler... :)... jeg skal da i hvertfald nødigt overi noget andet end fransk smiley

• #2   14. jun 2009 Fransk er kun noget man får af damen

• #3   14. jun 2009 jeg sagde nu inden løbet at jeg troede på peugeot i år smiley

de har været hurtigst de andre år og audi vandt kun på held sidste år.

• #4   14. jun 2009 hahahaha jesper R det er sku rigtig

• #5   14. jun 2009 De har da ingen gadebiler som kan konkurrere med Audi? smiley

• #6   14. jun 2009 fransk er der sku ingen problemer i smiley

• #7   14. jun 2009 Regnede osse med de vandt i år,,

Men kør i bare Fransk, bare jeg slipper.. smiley

Karsten

• #8   14. jun 2009 Mik Mik: De har jo lavet den der Peugeot 908 RC Concept, som skulle konkurerre med mærker som Audi, BMW og Mercedes.. Med en V12 Diesel motor bl.a.
    Dog var Peugeot ikke helt med på idéen selv, så den forblev concept bil .. :0)

Tilbage til Le Mans: Fortjent Pug-sejr, det må man sige.. men tror nu stadig R15'eren er vildere næste år, når de har haft tid til at udvikle den helt.

• #9   14. jun 2009 Mik Mik - Nu skal man jo ikke sammenligne æbler med pærer.. de har da mange modeller som er konkurrencedygtige inden for det de er fremstillet med henblik på.. du skal selvfølgelig ikke tro jeg vil sammenligne en Peugeot et eller andet med en Audi S8.. det kan man jo ikke - men mener da at mange modeller er ligesågode til prisen som så meget andet - i samme klasse...

Carsten

• #10   14. jun 2009 om 20år står de gamle franske biler stadig imens VW osv. er RUSTET væk!

• #11   14. jun 2009 er audi fan og køre i det selv skal ikke have en fransk

• #12   14. jun 2009 Ja det kan de er fine at køre i, men fuck så kawe de er at skrue i...

• #13   14. jun 2009 F T,
    Peugeot har masser som kan følge med audierne på vejen. Eksempelvis en 206 RC smiley

• #14   14. jun 2009 Emil - det er en anden sag.. tror bestemt også at Audi kommer stærkt tilbage.. Det bliver sku spændene om et år!

• #15   14. jun 2009 det vildt nok, for det eneste sted der er franske biler om 20 år, er ved huggeren ja.

• #16   14. jun 2009 Haha, altså konkurrence dygtig på vej, hvordan finder man ud af det ? d;
    Men ja, Pug havde heldet med dem i år med vejret og sådan og også rigtig flot sejer til dem.

Men når det kommer til at køre fransk på vejen så må jeg sige at de eneste erfaringer jeg har med at køre i sådan en er en Renault Scenic og det er ærlig talt den værste gang pis bil jeg nogensinde har kørt i, var heldigvis kun en lånebil fra et værksted da den Mercedes jeg lige havde afleveret skulle have sat 4 nye dæk på dens fælge lige inden fyreaften ( hvilket de så ikke nåede, derfor lånebil)

• #17   14. jun 2009 har kun haft pug og arbejder hos et pug værksted, men altså de har jo problemer, men det har alle biler jo også, troede selv på audi i år, men syntes da det er fedt at peugeot vandt.

• #18   14. jun 2009 Jeg griner stadig at jer der generallisere det når i ikke har prøvet det hele?! der hvor jeg arbejde kom der en ny audi næsten hver eneste dag ind for at blive lavet? deres gearkasser er noget skrammel

• #19   14. jun 2009 For lige at understrege min mening om at Pug laver konkurrencedygtige biler til vej, ja så har jeg aldrig ment at man skal sammenligne deres modelprogram med audi's - de er da en helt anden klasse, uden tvivl.. og er da også selv vild med de nye audi'er.. det jeg mener er bare at folk ikke bør nedgøre peugeot.. for det er da bestemt ingen grund til! smiley Men der skal da være plads til smag og behag..

• #20   14. jun 2009 $ Due $ : Sjov kommentar, hvor mange franske biler finder du lige her på bilgalleriet som er ældre end 20 år.

Hvorimod det vrimler med gamle tyskere der er 30 og 40 år gamle.

• #21   14. jun 2009 Lars : de koster også lige det dobbelte .. min 306'er er 15år gammel og den køre stadig uden problemmer, og karossen er som ny stadig..

• #22   14. jun 2009 Men et stort tillykke til Le mans sejeren, der er jo ingen tvivl om, at de har bygget en lækker og hurtig prototype.

• #24   14. jun 2009 Kan kun tage hatten af for Peugeot i årets Le Mans da de kørte upåklageligt og som Tom K selv sagde så havde Audi ikke gennemtestet deres nye ræser igennem ordentligt.
    Men når vi kommer til almindelige gade biler, så tror jeg ikke at Pug skal regne med at være på plan med Audi på noget punkt. Der er jo nok en grund til at Audierne koster omkring 400.000,- kr i gennemsnits nyværdi. og at pug er en del lavere.
    Audi generelt er bare mere holdbart, der er brugt kvalitets produkter og der er bare kræst for detaljerne.
    Det er bare mine 5 cent.

• #25   14. jun 2009 Det handler vel også mest om at man overholder services osv.. så holder de da naturligvis længere smiley og sådan er det med ALLE biler..

• #26   14. jun 2009 Som mekaniker kan man ikke andet end og hade franske biler, da deres opbygning trodser alt hvad der ligner klogskab. De er så åndssvage og skrue i, at man kan blive helt arrig når man laver dem. Det er sket før.

• #27   14. jun 2009 Folk de har så travlt med fransk, men de færeste ved faktisk hvad de snakker om, det viser sig jo gang på gang at det bliver årets mest solgte bil, og reservedelspriserne er jo lavere end mange andre mærker.

Jeg mener at der er mange der hænger fast i den gamle myte fra 80'erne med at det ikke var godt, men der er jo sket ting siden smiley

Og selvfølgelig var det Peugeot bilen der kørte uden fejl

c",)

• #28   14. jun 2009 Kent P

Du har så evig ret - man skal bestemt ikke sammenligne biler i 2 forskellige klasser..

Har selv arbejdet med at fremstille dele til Audi, og kender deres kvalitetskrav - det er top dollar, ingen tvivl.. men kender også ( se mine videoklip ) folk der har haft nye STORE, DYRE Audi'er som ikke har kørt problemfrit heller.. alle biler har børnesygdomme og jo mere udstyr og gejl der er, ja jo mere er der også til at gå i stykker... smiley

• #30   14. jun 2009 Lars S - er det ikke lidt at skyde sig selv i foden at sige det der? Kunne det så ikke tænkes, at det bare er fordi tyskere holder og kan køre så mange år, versus franske biler, som du så fint pointerer, ikke er så mange af herinde i den alder.

• #31   14. jun 2009 lars S

jeg kan da hurtigt smide min 20 år gamle 405'er herind? som har væsentligt mindre rust end en tysker af samme årgang!... min var aldrig blevet svejst i da den skulle til syn denne månede, MEN! det tog altså kun 2 dage at lave den klar, og skal siges at den ikke har set skyggen af undervogns behandling i de sidste 10 år, ser der ihvertfald ikke ud til at den har fået!..

hvorfor er der flere tyskere som er 20+ her på bg? svaret er simpelt, de har bygget golf og kadett som er en meget populær bil blandt både ældre og yngre i dag. hvor imod peugeot altid har satset på familie venlige biler, hvorfor de bliver mere skiftet og har ikke samme "status" som div. tyskere!?...

det mest spec. de franske har lavet af ældre status er 605 V6, 205 T16, 405 mi16 og T16 samt enkelte andre....

men hvor mange jetta'er ser i køre som er 20 år gamle på gaden?, ikke mange set i forhold til eks. peugeot 405.

og mange gange har en tysker med 20 år på bagen enten ¨fået lavet rust over det hele, eller også er den import fra et andet land.

• #32   14. jun 2009 Carsten C

Kan også kun give dig ret. Alle biler har børnesygdomme som du selv siger. Har kørt i flere Peugeot'er og de køre sku ganske udemærket. De får høje points i
    NCAP test's osv. Men får mig så er helheds indtrykket i en Peugeot bare noget plastiko fantastico for mig. Kommer heller aldrig nogensinde til at eje en fransker.

Og fordi der kører så mange Peugeot'er her hjemme er efter min mening fordi de får så høje sikkerheds point og fordi de er så billige som de er.

• #33   14. jun 2009 Lars S :

Kig før du skriver ... En hurtig sammenlægning giver over 200 biler af mærket Peugeot herinde der er over 20 år gamle smiley

• #34   14. jun 2009 Der er sku mange faktorer der gør om man vinder Le Mans.. bil, team kørere, vind og vejr uheld eller ej.. Men sejren er i hus til Pug, og det er fortjent - den kommer ikke hvis man ikke kører hurtigst! smiley

• #35   14. jun 2009 Carsten C -> hehe nej sejren kommer kun hvis kører hurtigst og bedst...

ELLER hvis konkurrenten har problemer! hehe...

Hehe! velfortjent til PUG
    Men næste år tror jeg AUDI skruer bissen på og sætter de franskmænd på plads! smiley

• #36   14. jun 2009 Kent P

Du har sådan set ret - lidt plastik agtige er de måske.. men det er der så meget andet der også er - og havde man økonomisk uafhængihed til at vælge bil efter højeste ønske, så stod der da også flere Audi'er i min indkørsel og sikkert ikke en eneste Pug - men fattigrøve må "nøjes" og så mener jeg bare at en Pug er et rigtig godt valg til prisen, sammenlignet med andet i samme klasse.. smiley

Men for satan hvor ville jeg gerne bytte min ellers dejlige 406'er til den W12'er i mit videoklip... suk..

• #37   14. jun 2009 I er rat nogle grove kårle jer der kører pug.
    Det med hålbarhed af ydre karosseri lever i højt på i længe da.

• #38   14. jun 2009 franske biler nej tak skal ikk have sådan noget lort igen. og som der bliver sagt tidliger med at en 206 rc er konkurence dygtig holdt kæft mand har aldrig kørt i en bil der var være en sådan en det er en skrammel kasse...

• #39   14. jun 2009 Peder B

Klart klart.. smiley Jeg tror sku også de finder på noget smart til deres racer.. måske maler de fartstriber på den smiley hehe.. Nu må vi se! Det bliver i hvert fald spændene..

• #40   14. jun 2009 Hellere Fransk end Tysk, hvis i forstår sådan en lille en smiley

• #41   14. jun 2009 audi skulle bare have bygget en lukket bil da de aligevel designede en helt ny bil.

• #42   14. jun 2009 Audi tager sejren næste år..og jeg mener at peugeoterne fik sejren fordi Audi havde problemer ...

• #43   14. jun 2009 Peugeot tager også sejren næsten år. Vi har ikke set alt hvad de kan endnu.. Det er jo ikke forsjov de er de beste til og lave diesel motor.

• #44   14. jun 2009 Det er SÅ FEEE at Pug vandt LeMans.. FRANSKE BILER ER TOPPEN smiley

• #45   14. jun 2009 @Anders

For Pug havde jo ingen problemer.....................Eller?????
    Face it Puggerne kunne holde.....Også tempoet og så kunne deres folk køre................;o)
    Audi skal da ihvertfald til,at være kreative,da de allerede fik en lærestreg/vip men en vognstang sidste år+til div. løb i år.

• #46   14. jun 2009 peugeot havde sgu da problemer... med et faldt dæk som ødelagde en del på den...så peugeot er da heller ikke helt perfekt...

• #47   14. jun 2009 Nåååååååh det var bedre...........Lyder bare som om,at du mener audi tabte,fordi de var de ENESTE med problemer................;o)

• #48   14. jun 2009 Anders:

Jeg mener ikke det er rigitgt når du siger at peugeot kun vandt pga. at audi havde problemer. For når man trækker forskellen på pit-tiderne fra, så var Peugeot stadig i front. Det vil altså sige, at Peugeot var hurtigst på banen..

At Audi så løber ind i flere problemer end man regnede med, viser jo bare at man nok havde overvurderet Audi lidt..
    Men jeg er virkelig imponeret over Peugeot'erne. Det er da ret godt gået at have 3 peugeot'er i top 10. Men de har så også lært en del fra sidste år, hvor Audi ikke kunne tage så meget med fra sidste år, da de jo stillede op med en helt ny bil.
    Men jeg forstår ikke at Audi ikke sørgede for at teste ordentlig igennem inden løbet, for så ville de da helt sikkert have set nogle af problemerne som f.eks. det med at de ikke kunne køle nok..

Men jeg vil da også lige ytre min mening omkring Audi/Peugeot når man taler om personbiler. Nu kører jeg selv peugeot, og har altid gjort det fordi jeg syntes det er super dejlige biler, så derfor er det selvfølgelig klart hvad jeg mener.
    Men jeg syntes virkelig biler som f.eks. VW og Audi er blæst alt for meget op. Jeg mener at man betaler for mærket istedet for bilen når man køber VW eller Audi.
    De gange jeg har kørt VW eller Audi, er jeg virkelig blevet skuffet. De kører da okay, men jeg syntes virkelig ikke de kan finde ud af at lave pæne kabiner - Sæderne er flade som et brædt og støtter elendigt. Instrumentpanelet er mere kedeligt end en gammel slidt sko osv.. Der syntes jeg virkelig peugeot er langt foran.
    Jeg skal ikke kunne sige hvordan de hver især er at reparere på, men jeg syntes at en Peugeot er mindst lige så lækker at køre i som en Audi.

Men det er jo bare min mening, og heldigvis for Audi er der andre der ikke mener det samme som mig, og som gerne vil betale en masse penge for at få 4 ringe i snuden ;o)

• #49   14. jun 2009 ja.. jeg syntes også at det er kanon gjort af peugeot at vinde med 2 biler, men tror måske også fordi at Audi havde problemer osv. var fordi at de ikke havde testet bilerne ordenligt igennem.. som TK sagde..

og heldigvis har vi alle sammen forskellig smag. personligt er jeg mere til tyske biler end franske.

Kommentér på:
Sejr til Peugeot - Le Mans

Annonce