{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.981 visninger | Oprettet:

GPS udregning af ankomsttid ? {{forumTopicSubject}}

Hvordan finder en GPS ud af hvad tid man er fremme ved destinationen ?

Hvis jeg taster en add ind på min Garmin nuvo 250 så siger den jeg er fremme f.eks. 1 time senere. Men hvis jeg skal køre strækningen på 1 time så er det med hovedet i bagagerummet og en betonklods på speederen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS udregning af ankomsttid ?
  • #1   15. jun 2009 Hmmm.. Synes nu det plejer at passe meget godt

• #2   15. jun 2009 Det er hvis du overholder fart grænserne.

• #3   15. jun 2009 de er målt efter distance og fartgrænser

• #4   15. jun 2009 synes altid jeg kommer før min, men den retter sig jo ind hele tiden smiley

• #5   15. jun 2009 sys man skal beregne 10 min længere ca...

• #6   15. jun 2009 den beregner afstanden vs din fart pt . køre du hurtiger vil tiden osse tilpasse sig og lige ledes hvis du kommer til at holde i kø.

• #7   15. jun 2009
    ® Kofoed ® (Volvo V40 T4 til salg ) ,På en tur til Italien eller en tur til netto smiley

Jeg kører med TOMTOM på min HTC telefon, og den passer nu meget fin.

• #8   15. jun 2009 nu har jeg 2 gpser, en garmin nüvi 360 og en pioneer navigation, de kan svinge 2 min ca. men de regner tiden ud efter den hastighed man må kører og kører du enten langsommere eller hurtigere så ændrer ankomsttiden sig bare.

• #9   15. jun 2009 i DK smiley forudsat der ikke er kø osv...

• #10   15. jun 2009 Jo men hvis jeg holder stille, og så tænder GPS taster destination ind, så skal jeg altså køre en del mere end 160km/t for at nå det til den tid den skriver jeg bør være fremme.

jeg ved godt den tilpasser tiden hvis man køre hurtigere/langsommere

• #11   15. jun 2009 Grunden til at du skal køre med hovedet under armen er fordi den ikke tager højde for sving, du skal jo i nogle sving helt ned til 20-30km i timen, den beregner bare en strækning med fartgrænsen, så i et sving hvor der skal køres 50kmt f.eks ville den tage 80kmt fordi de er en normal landevej hvor der må køres dette

• #12   15. jun 2009 Jeg har selv en Garmin nüvi 660. Og jeg er virkelig imponeret over hvor præcis den er til at beregne ankomsttid. Hvis jeg f.eks. kører en tur fra Fjerritslev til Ålborg (ca. 45 km), rammer den højst 2 minutter forkert. Og det er ligemeget om jeg indtaster destinationen inden jeg sætter mig i bilen, eller om jeg gør det når jeg kører.

Dog kan den godt skyde ved siden af.. Jeg kørte fra Kappeln i Tyskland og hjem til Fjerritlev i nordjylland idag. Jeg satte dog først Garmin'en til fra grænsen. Der skød den ca. 20 minutter forkert. Den sagde at jeg ville være hjemme 22.50, og jeg holdt i garagen 22.30. Og der havde været et par strækninger på motorvejen med vejarbejde, så jeg kunne have været hjemme et par minutter før hvis der ikke havde været vejarbejde.
    Men jeg syntes nu heller ikke det er så slemt med 20 minutter forkert på ca. 300 km.

Så jeg er egentlig godt tilfreds. Men jeg syntes så ikke at TMC virker specielt godt på Garmin nüvi 660, men det er jo så en anden historie..

Kommentér på:
GPS udregning af ankomsttid ?

Annonce