{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.044 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147

Skiftning af Avensis fjedre/dæmpere? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem, jeg håber en af Jer kan hjælpe mig med.
Var omkring mekanikeren idag, med min Toyota Avensis 1.8 fra '98. Den sejler ved høje hastigheder/motorvejskørsel og har regnet ud at det nok er enten støddæmpere eller fjedre. Min mekaniker mente at det nok var klogest at skifte både fjedre og støddæmpere, muligvis hele vejen rundt, inkl. nogle gummitingester (kan ikke huske hvad det var, men noget i retning af tårnskål?). Han forklarede hvordan hver bagerste støddæmper og de forreste jo kostede henholdsvis 7 og 900kr., så alt i alt ville det komme til at koste mig cirka 14000kr.
Jeg var for det første totalt rystet og for det andet vil jeg under ingen omstændigheder ofre den slags penge (har dem heller ikke, men det er så underordnet).
Når jeg sidder og kigger på priser på dele hos eksempelvis http://www.nv-autodele.dk/shop/standard-fjedre-standard-undervogne-1164c1.html så ser priserne meget mere fornuftige ud for selve delene, men jeg ved ikke helt præcist hvad jeg skal bruge, hvis jeg skal være på den sikre side.
Og samtidig aner jeg intet om biler og er derfor i tvivl om det er noget jeg selv vil have en chance for at slippe godt fra eller om man på en eller anden måde kan finde en eller anden privat, der ikke tager det hvide ud af øjnene for at hjælpe mig med sådan noget.
Hvad f...... gør jeg og hvad skal jeg bruge for at slippe godt fra det her? Vil jo trods alt gerne have møg'et skiftet og nyde en sikker bil igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skiftning af Avensis fjedre/dæmpere?
  • #1   16. jun 2009 Det lyder desværre lidt som om din mekaniker snyder dig for hårdt.

4 dæmpere og fjeder koster ikke mere end 5-6000,- uroginalt og det tager ikke mere end MAX 2 timer at skifte.

DOg er der absolut ingen grund til at skifte fjedre, hvis ikke de er knækket. Er støddæmperne utætte? Ellers er det ikke der fejlen ligger...

Har selv en Avensis

• #2   16. jun 2009 Altså jeg ville bestemt undersøge flere steder hvad de forskellige værksteder skal have...

Evt. Toyota, ved godt de nok er dyrer, men de har prøvet det før, så måske sparer du arbejdstid?

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#3   16. jun 2009 Ja, jeg synes godt nok den var styg, ved ikke om han mangler at få udbetalt sine SP-penge, men han skal fandme ikke ud at rejse for mine..
    Problemet er at jeg jo ikke ved hvorvidt fjedrene fejler noget, har kun mekanikerens udsagn for at det nok er en god idé.
    Men en løsning hos ham er udelukket, så nu skal jeg finde et langt bedre alternativ, som ikke gør at jeg er nødt til at sælge bilen bagefter, for at få råd til omkostningerne..

• #4   16. jun 2009 Og nej, der er ingen grund til at skifte fjedre, hvis de ikke er knækket... Og hvis du vil undgå det der sejlen, så kan det også være dine dæk...!

Er det den rigtige størrelse du kører med? lufttryk?

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#5   16. jun 2009 Jeg ved godt at Toyota selvfølgelig burde kunne finde ud af det, men jeg er træt af værksteder lige pt., specielt fordi jeg synes jeg betaler en masse dumme penge. Men tak for forslaget smiley

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#6   16. jun 2009 Dækkene er standard og helt nye Michelin, de burde være ok og trykket var det også sidst jeg checkede. Jeg havde også problemet med mine vinterjul, så det er nok ikke dem der er synderne. smiley

• #7   16. jun 2009 Ok, nej, det er det nok ikke så...

Vil da også mene at dine støddæmpere og tårnlejre trænger til at blive skiftet, evt. diverse kødben, stabi-led... Altså ville sku gerne have gjort det for dig for få penge, men kan se du kommer fra KBH.

Ud og snakke med nogle flere værksteder, evt. nogle af de der billige nede ved havnen eller diverse andre steder... Så finder du helt sikkert en pris der passer dig...

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#8   16. jun 2009 Ærgerligt at du ikke bor i København men tak alligevel smiley
    Ja, jeg bliver nødt til at finde noget rimeligt. Måske Sverige? Har en kollega der bor derovre og tilsyneladende er værksteder lige så billige som deres biler derovre. Puha, det sindssyge beløb kommer til at rumle rundt i bolden på mig resten af dagen.

Kommentér på:
Skiftning af Avensis fjedre/dæmpere?

Annonce