{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Kaldet til syn pga front monteret inte {{forumTopicSubject}}

ja så blev jeg sku fuldt hjem af en ung "betjent" som kaldte sig expert bil tunet biler området og så kørte han sku en Hyundai.
havde kødt set den fesne bil fuldt efter mig men havde dog kørt pænt inden, men han lægger så ud med at ville give mig en bøde for at have lavet hjun spin, hvilket jeg fortalte ham at han godt kunne glemme alt om, her efter spurgte han så en det var en R32
nej siger jeg så det er en 1,8,,godt så siger hen den bliver kaldt til syn for den er jo monteret med turbo???? ja det er den, 0g det er den født med så det er der sku ikke noget galt i...men nu siger den kloge betejnt så at hvis jeg ikke laved hujlspin så måtte den være meget ulovlig for den hvæser ud af udstødningen.

forklare ham så at bag potten er faldet lidt sammen derfor hvæser den. han henmer stadig den er meget tunet og vil klade mig til syn.
siger så til ham..okay du fik mig sku bilen har mindst 600hk og griner af ham..så beder ham mig åbne klappen. men han kan jo ikke se en skid for bilen har kun den originele lader på, hvilket jeg forklare ham.
Man nu er det pludslig fordi bilen er monteret med forntmonteret intercooler at den skal til syn med mindre jeg kan forelægge godkændelse på det..

mine 6 stemplet WP bremser kommentere han ikke (disse er også skrevet på reg attesten son konstruktive ændringer)

men han slutter så lige af med at kalde mig noget i stil af snehvide(eller noget i den stil) hvorefter jeg flipper helt ud og beder ham gentage..det vil han ikke, siger bare jeg skal slappe af.

men så bliver man vel kaldt til syns pga et front monteret intercooler kit


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaldet til syn pga front monteret inte
  • #1   16. jun 2009 sådan er det... du skulle ikke have været flabet smiley

    Det dem der har magten så det bare at tale efter munden..


  • #2   16. jun 2009 Ha ha ha han er sku da bare misundelig. Bøsserøvsbetjent. Jeg plejer bare at sige til dem at det har de ikke forstand på, for det er jo sandt.

  • #3   16. jun 2009 Sådan en tumpe. DU skulle bare være hurtig og høre om han ville ha en tur

  • #4   16. jun 2009 Ved ikke om det sandt .
    Men hørte engang om en Ældre betjente havde sendt en knægt til syn fordi manden mente generatoren var en turbo haha smiley


  • #5   16. jun 2009 havde det været mig der havde fået sådan en behandling havde jeg sku indsendt en klage..

  • #6   16. jun 2009 HA HA HA HA HA HA HA HA

  • #7   16. jun 2009 fucking panser kan man kun sige

  • #8   16. jun 2009 ap A
    hehe du har haft en god dag kan jeg høre =).. men altså sådan er de mange gange,.. er engang blevet stoppet fordi en betjent var overbevist om at jeg havde dioder i fronten af bilen xD.. (Solen må have ramt Toyota logoet i chrom på spidsen af hjelmen) det ender med at jeg står sammen med den noget insisterende betjent og afmontere min torpedo plade, så man kan se ned imellem forkofanger og kølere. tildsidst gav han op og kørte sin vej xD..

    det er sjovt så åndsvage de er nogen gange.. kender så også mange der er cool nok =)..


  • #9   16. jun 2009 Når en bil er født med intercooler er der ingen der siger hvor den skal sidde eller hvor stor den må være. Så du kan sagtens syne den med det. Min er synet med FMIC som er magen til din uden problemer selv om han da spurgte til den første gang den var til syn.

    Men problemet er at politiet på begrundet mistanke kan indkalde din bil til syn. De behøver ikke engang komm emed en grund. Det er SÅ plat!


  • #10   16. jun 2009 ha ha kofod hvad snakker du om... vil sku da heller kaldes til syn ind at være en kælling og bare modtage alt muligt crap fra sådan en idiot

  • #11   16. jun 2009 p.s viste han dig sit skilt? Hvis han ikke har gjort det kan han stikke sit lort skråt op for så har han ikke givet sig til kende som politimand!

  • #12   16. jun 2009 havde taget det ½-1 år for at gennem smadre sådan en idiot, ... det kan da kun være tiden værd..

  • #13   16. jun 2009 Man skulle bare gå hen og sparke hul i hans kølergrill.

  • #14   16. jun 2009 nej da ikke hvis man kan sparke hul i hans kranie..

  • #15   16. jun 2009 Mener bestemt ikke de skal give sig til kende med mindre du spørg om det, men så SKAL de også, også selv om de er i civil.

  • #16   16. jun 2009 hvis han så ik vågner igen, og der ikke er nogen vidner, ville det jo være HELT PERFEKT , fuckin møg klamme pansersvin, og det gælder alle de forpulede skvat mand, hva gik der galt, blev de røvpulet og misbrugt i barndommen, siden de skal ud og hævne sig på andre i samfundet i deres useriøse voksne liv...

    de er bare nogen møgsvin længere er den ikke


  • #17   16. jun 2009 jo han viste det mig lige hurtigt.. ham fortalte mig så også at han havde optaget alt min kørsel på video... hvilket jeg sage var fint for så kunne han jo lige vise mig hvor jeg laver hjulspin, men det ville han ikke..

    mener bare at men skulle kunne sende syns gebyret vidre hvis bilen ikke
    dumper syn pga det de har indkaldt den på


  • #18   16. jun 2009 Jeg havde kæmpe problemer med at få min igennem med en frontmonteret IC... der var nogen totalt bonderøvs (Applus) synsfolk der ikke troede på at min bil var født med intercooler, og at den FMIC var ulovlig, og de var MEGA flabede over for mig

    Det endte med at JEG måtte ringe til afdelingschefen for Applus, for at spørge hva fanden de egentlig bilder sig ind... utroligt at folk er så skide indkompetente... jeg ved godt at man ikke kan vide alt om biler... men de står jo og spiller totalt gammelkloge, og ville ikke høre på et eneste argument...

    det endte også med at den pågældende synshal fik en påtale da jeg havde vidner med, og statens bilinspektion var også på besøg den dag, så de så selv hvordan de applus folk opførte sig...


  • #19   16. jun 2009 ja man burde mene de har vigtiger ting at tage sig til???

  • #20   16. jun 2009 De skal ALTID sige at de er fra politiet, (give sig til kende). Om det så er kriminal eller færdselspolitiet!

    Det er nøjagtig det samme hvis en patruljevogn kører bagved dig uden at gøre noget, så er der ingen politi (i teorien), Men tænder de horn/blink eller gir dig slikkepinden, så har de givet sig til kende, Og ikke et sekund før skal du stoppe!


  • #21   16. jun 2009 glemmer aldrig jeg diskuterede med en ung møg panser, fordi jeg kørte uden nr plade foran, ... han havde stoppet mig flere gange i samme by, og til sidst tændte han af fordi jeg ikke kørte med den...

    kunne jo så bare fortælle idioten, han ikke behøvede at blande sig i hvad jeg gjorde, med min bil ville skide på hans mening og hans status og til sidst fik jeg lige nævnt, og jo flere bøder du udskriver til mig, jo mere krimminel skal jeg være, og uanset hvad vil jeg altid tjene mere mønt end sådan en forpulet møgpanser..

    500 kr i bøde, og ikke mere snak.


  • #22   16. jun 2009 En politimand der ergerer politi overfor en civil skal give sig til kende. ALTID! Hvis han har optaget video SKAL han vise dig det så du kan bekræfte at det er dig der kører derfor kommer man med ind i bilen hvor samtalen også optages som bevis.

    Som sagt så er FMIC ikke ulovlig så længe bilen er født med intercooler. I og med det ikke er en konstruktiv ændring og ikke har nogen indflydelse på støj og forureningskrav så kan den jo heller ikke dumpes på det. Samtidig sidder den jo ikke med skarpekanter nogen steder.


  • #23   16. jun 2009 nej han behøver ikke vise den, kun hvis du vil se den.....

    er også blevet filmet engang, gad ikke se den..tog bare bøden med mig...


  • #24   16. jun 2009 dvs... hvis du køre den i retten kan de bruge en evt. film der...

  • #25   16. jun 2009 jeg må se hvad der sker, og når jeg får en hilsen må der vel stå at den er kaldt til syn pga den intercooler.. og så må jeg jo bede dem om at henvist til hvor det står det ikke er lovligt..

  • #26   16. jun 2009 B4NDIT ™ - så har du også erkendt det er dig der kører bilen og vedkendt dig du er skyldig i en overtrædelse, ved at tage bøden ;o)

  • #27   16. jun 2009 hvis du finder en syns mand der bare har lidt hjerne så giver han den bare et stempel og så er det det. men fuck de hjernedøde betjente de skulle smadres, det er kun biler de kan finde ud af og gi bøder..

  • #28   16. jun 2009 nej vedkendte ikke jeg kørte bilen.... men der var 2 pansere i bilen, i en civil foto bil, måske derfor

  • #29   16. jun 2009 B4NDIT ™ - LOL! ja okay fair nok smiley

  • #30   16. jun 2009 summasumao

    det kostede 6 k...

    2 røde lys, 1 gult, fuld optrukket linie, 80kmt i 50-60 zone....

    osv

    smiley

    godt jeg var i lære og fik den til ½ pris :D, ... og klippekortet IKKE var opfundet dengang


  • #31   16. jun 2009 B4NDIT>>>> Jeg tror det er standard for BMW-ejere at være uvenner med politiet. Ha ha ha

    Jeg har engang lavet en brænder lige foran snotten på dem i Esbjerg. 2 unge nye betjente i en civil Fiesta eller sådan noget. Og mens jeg holder der og røven kører fra side til side, kører de helt tæt op på siden af mig og ruller vinduet ned MED HÅNDTAG! Jeg stopper så brænderen og kører min rude ned MED EL, og de ber mig så om an køre 300m længere frem. Jeg nulstiller min triptæller, og når så ca 250m hvor de blinker med deres fjernlys. Jeg er kold, jeg stopper først ved 300m. Så er de pisse sure, og spørger hvad fanden jeg tror jeg laver?! Jeg var ved at varme dæk op sagde jeg så. Nå? Hvor skal du da hen i den fart? Jeg var bare på vej hjem sagde jeg så. Ham den ene fniste lidt. Han ku vist godt se det sjove i det. Så stak ham den sure hånden ned på bagdækket og rørte ved YDERSIDEN. Så sagde jeg til ham at det behøvede han ikke, for dækkene er helt nye! Nå, janmen du har jo lige brændt 6mm af derhenne sagde han så. Ah, det var sku ikke godt jeg gjorde det hver gang da, svarede jeg så. Nå det er måske noget du gør tit? Ja når i ikke kigger! Han blev helt vild! Og den er sku da også sænket helt vildt sagde han så! Ah det er vist ikke så galt sagde jeg. Han målte løseligt med knæet og sagde at han havde glemt sit målebånd, og at jeg bare skulle være glad for det! Jamen den er ikke for lav, så jeg er ligeglad sagde jeg så. Det hele endte med at de gav mig en bøde på 500kr. for "unødig dækafbrænding" Jeg fik ALDRIG en opkrævning fra Esbjerg politikreds dengang. Og det er 3 år siden.


  • #32   16. jun 2009 overhalede engang en civil krimminal betjent og 5 andre biler uden om et helleanlæg, hvor der kørte en traktor og trak en herre kø, så blev bimmeren lige fyret af, ..og ku så spotte at en Grøn ford focus, trak efter hehe... så vidste jeg godt hva klokken var slået..

    kørte så ind af en side vej, og holdte stille.. så kom han farende som en anden idiot... og skabte sig... sagde bare det kendte jeg sku ikke noget til, havde kørt 50, og ikke overhalet uden om noget.. og han stod og skabte sig, og påstod jeg løg ham lige op i ansigtet osv, tog ca 30 min for ham at fatte jeg ikke kendte noget til det..

    og alle de andre biler "vidner" var væk jo smiley

    så sagde han bare du høre nærmere...., jaja den er fin du, så fik den ellers lige en koger bimmeren og væk igen.. haha idiot mand, han kunne ikke gøre en skid.. og hørte aldrig mere smiley

    FRYD


  • #33   16. jun 2009 ja har haft en af de gamle biler, de blev ransaget osv.. og efter den tur, blev jeg altid stoppet om så de kom med 120 i modkørende vejbane, så sikkert som amen i kirken, de lavede en uvending, gode gamle dage, det var tider... vil skyde på 15% af den nye politigård er doneret af mig

  • #34   16. jun 2009 Og mig og gutterne var flade af grin resten af aftenen. he he
    Det var satme skægt.


  • #35   16. jun 2009 jamen det er sku også meget vigtigt ikke at køre på kolde dæk ha ha ha..

  • #36   16. jun 2009 Ha ha, ja det var sku sjovere dengang. Nu truer de jo fanme med klip og jeg ved sku ikke hvad.

  • #37   16. jun 2009 det var sjovere før klippekórtet kom, der kunne man sku lave meget mere, meget vildere, ...uden der skete det helt store..

  • #38   16. jun 2009 Ja, og drift i rundkørsler undskyldte man bare med sand på kørebanen, eller korn hvis det var på landet. ALT var nemmere og sjovere dengang.

  • #39   16. jun 2009 Idag er man jo nærmest storkriminel hvis man laver en bette uskyldig brænder. Det er helt forskruet.

  • #40   16. jun 2009 VW
    Front monteret intercooler er IKKE lovligt. Har lige været hele møllen igennem med en kammerat og hans leon 1.8t. Jeg mente bestemt også at hvis det er en standard turbo så er det ligemeget hvor ic´en sidder og hvordan den ser ud men nej de danske regler er så åndsvage.... Reglen hedder noget med at du ikke må ændre på noget som helst ved indsugningen der kan ændre ved emmisionen. Det er så ALT. Med mindre du har papire på at den intercooler du har monteret ikke ændre på emmisionen. Så nej det er ikke ligemeget desværre. Den er god nok, hvis synsmanden eller politimanden kender sine regler godt nok ved han at en front monteret IC er ulovlig.Heldigvis er der mange steder de ikke ved det.


  • #41   16. jun 2009 hold da op et fjols ... det er dog ulovligt med frontmonteret IC.

    men han skulle vel bare finde ET eller andet at knalde dig for.

    men jeg havde heller ikke fundet mig i at blive kaldt noget som helst.


  • #42   16. jun 2009 Det er noget sludder! Så længe du ændrer noget før gasspjældet antages det som samme modifikationer som et åbent luftfilter. Og en IC er et lukket system som intet ændrer på forureningen. Det vil være det samme som at sige at en rørhale er ulovlig!

  • #43   16. jun 2009 Tænk at I er stolte af alt det ulovlige, som I laver...

  • #44   16. jun 2009 jamen hvis det er tilfældet så er helt fair at han kalder den til syn. men hvis den overholder emmisionen kravet så er der vel ikke noget at komme efter, idet det så må være bevidst at en FIMC ikke ændre emmisionen?

  • #45   16. jun 2009 Vw er du synsmand? smiley sjovt nok har den været hlet oppe og vende hos øverste led ved fstyr og det er IKKE lovligt. Hvorfra har du dog det der med at så længe det er før gasspjældet? Har du noget papir på det?

  • #46   16. jun 2009 Var det i en privat indkørsel han tjekkede din bil ?

    Mener da bestemt at hanikke har ret til at gå ind på privat grund medmindre der sker noget åbenlyst kriminelt, han bliver "inviteret" indenfor eller han har ransagningskendelse med..

    Tvivler stærkt på at der er av udstyr i en huindai, da det for fanden er mere værd end bilen..

    Btw fik du en "kvitering" på at i har snakket sammen ?


  • #47   16. jun 2009 Og emmision er jo ikke bare at smide den bette måler i røven på den til syn det er med vej test og en masse prøver smiley

  • #48   16. jun 2009 Mike F

    Tænk at du er så stolt af at køre rundt i noget så grimt og sløvt!?


  • #49   16. jun 2009 VW : det er sku ikke noget sludder at flytte IC'en anses som konstruktive ændringer.

  • #50   16. jun 2009 Smag kan man ikke diskutere - og personlige angreb er vel det, man tyer til, når man føler sig trådt over tæerne og er løbet tør for gode argumenter!

  • #51   16. jun 2009 Intet kan undskylde ulovligheder, der bliver begået helt bevidst.

  • #52   16. jun 2009 Ja han fulgte efter mig helt hjem og jeg holdte i min indkørsel da han ville ind og se på bilen. og nej fik intet på vores lille samtale, så har heller ikke hans navn.. du får en hilsen sage han

  • #53   16. jun 2009 Det er da bare godt, at politiet også har tid til at færdes ude i virkeligheden i stedet for at afspadsere og sidde og lave skrivebordsarbejde.

  • #54   16. jun 2009 nu er intercooleren på 20vt'er jo reelt født med en front monteret ic lige som de fleste andre med IC smiley jeg kan slet slet ikke forstå denne holdning omkring FMIC. Og nu har jeg læst hele http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap07.pdf uden at finde et eneste sted den beskriver intercooleren som en konstruktiv ændring.

  • #55   16. jun 2009 Det var ikke trådens forfatter, jeg hentydede til..

  • #56   16. jun 2009 Vw tror lige du har glemt at læse http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf så...
    Men det er fedt du mener du ved mere om det end dem der arbejder ved fstyr smiley


  • #57   16. jun 2009 philip så fortæl da lige hvor det står tak! intercooler står ikke et eneste sted i den tekst. Og nej jeg mener ikke noget. Når ting ikke står der er det fordi der ikke foreligger særlige regler om dette. Jeg kan se det er opdateret så sent som april og du siger en ting, men jeg vil gerne have tingene på skrift før jeg tror på det.

  • #58   16. jun 2009 ap A

    Så tror jeg ikke der er noget at komme efter...Mig bekendt skaldu skrive under påat du er blevet "sigtet" efter paragraf det og det, og du derfor bliver kaldt tilsyn..

    Og når han heller ikke har fået lov til at komme ind på din grund, så tror jeg lidt på at det er en and.. Da jeg tvivler meget på at derer av udstyr i den huindai, så han kan ikke bevise på nogen måde at han har snakket med dig


  • #59   17. jun 2009 For ibrugværende køretøj gælder, at ved konstruktive ændringer, herunder
    chiptuning, af motor eller forureningsbegrænsende udstyr skal de tekniske krav
    gældende ved første registrering eller ibrugtagning overholdes.
    Ved konstruktive ændringer skal det dokumenteres, at luftforureningsbestem-
    melserne overholdes, herunder evt. kalibrering af OBD-system. For biler omfat-
    tet af grøn ejerafgift skal der foreligge dokumentation for brændstofforbrug.
    Derudover er der for effektforøgelse over 20% yderligere krav om dokumenta-
    tion for støj (se pkt. 7.05.001 (4)) samt køretøjets egnethed for effektforøgel-
    sen.


  • #60   17. jun 2009 Er en IC en konstruktiv ændring?
    hvis, hvor står det henne? og klip tak.

    Et andet luftfilter kan jo egentlig lave en større ændring, og det er jo ikke en konstruktiv ændring!


  • #61   17. jun 2009 Philip det afsnit omhandler chiptuning ikke intercooler. Jeg har snakket med Skat i dag og de kunne ikke informere om en intercooler var en konstruktivænding. Derefter ringede jeg til FDM som faktisk heller ikke med sikkerhed kunne svare på det men de ville ikke mene det havde konstruktiv effekt på noget med mindre man havde lavet andet. Så ringede jeg til færdselsstyrelsen som sagde at hvis en bil ab fabrikken er monteret med en intercooler vil der ikke være gældende regler omkring placering af denne og heller ikke ændring af størrelsen. Dette skyldes at en Intercooler der laves større eller mindre og flyttes til en bedre/værre placering ikke vil have negativ effekt så længe der er 3-vejs katalysator som minimum. Og det har alle biler jo efter 91 som EU-krav. Så han kunne ikke rigtig se nogen grund til at man skulle får en bøde fordi man reelt faktisk giver bedre forbrænding og mindre forurening. Jeg spurgte ham for sjov skyld om man så kunne få en billigere grøn afgift, den var han ikke helt med på haha!

  • #62   17. jun 2009 Er det ikke lidt mærkeligt at 2 biler er dumpet på det så? Men gider du ikke skaffe det på skrift for så kender jeg da en der skal have penge tilbage for omsyn + ombytning af intercooler fordi de sagde den var ulovlig.

  • #63   17. jun 2009 Philip, jeg vil da gerne prøve at ringe igen i morgen når jeg lige får tid. Havde tid i dag fordi jeg har gået hjemme.

  • #64   17. jun 2009 Ja altså hvis du kan få papir på at en større intercooler på bil der originalt har monteret en anden intercooler ikke er konstruktive ændringer og derfor fuldt lovligt vil jeg MEGET gerne modtage en kopi og trækker ALLE mine tidligere udtalelser tilbage for så er der sku en synsmand der skal af med penge.

  • #65   17. jun 2009 Som sagt jeg vil gøre et forsøg. Jeg har desværre ikke den bedste hukommelse så kan ikke huske navnet på ham fra færdselsstryelsen

  • #66   17. jun 2009 jeg har talt med politiet idag og fortalt dem om sagen. set fra min vinkel.
    de synes jeg skulle skrive en klage om forløbet.. de kontroleret også både mit navn og cpr nr + min nummerplader men det var ikke optaget nogle rapport på sagen i dag, og det burde der være hvis betjenten ville gå vidre med sagen sage han. fik også afvide at det var underligt at jeg ikke fik noget på skrift.. til sidst oplyste de mig om at de kunne se at bilen er godtkendt med konstruktive ændringer som der også står på min reg attest...men dette omhandler bremser(men det kan de ikke lige se)


Kommentér på:
Kaldet til syn pga front monteret inte

Annonce