{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27.426 visninger | Oprettet:

Rikke N
Rikke N
Tilmeldt:
23. sep 2008
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 52

Kører til Italien. Jeres rute + tips:) {{forumTopicSubject}}

Vi skal være i Italien den 5 Juli og kører hjemmefra Fredag den 3 juli om natten altså den 4 juli mget tidlig om morgen... Tror I så ikke vi er i god tid evt? Vi har aldrig prøvet at kører selv der ned:) Hvordan er det at kører i hamburg og Italien? Hvis I har kørt selv derned hvad rute har i så tager?
Kom evt med jeres gode tips til en god tur der ned:) Kan sgu ikk finde en rute på nettet..
Er Italien et fedt nok lan os når man har unger med:)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kører til Italien. Jeres rute + tips:)
  • #1   17. jun 2009 Hej

    Jamen bare køre derned af.. vil anbefale at tage overnatning ved munchen.. og køre igen når man har fået noget godt morgen mad.

    Og sørg for at køre forbi Hamburg inden 7-8 om morgenen, eller efter...

    Hvor skal i hen dernede..?? Gardasøen eller Lidoen..??

    Og det er fedt dernede både for viksne og Børn

    Jeg skal derned samtidig som dig... vi køre også om fredagen den 3 Juli


  • Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 52
    #2   17. jun 2009 Vi skal til Gardasøen:) Ja vi tager en overnatning undervejs:) Hva tid kører I?? Om natten eller morgen?? Og mange tak for svaret:o)

  • #3   17. jun 2009 Hej

    Vi smutter derned af natten til den 3 juli :o) Jeg tror nok vi har planer om at tage Berlin motorvejen derned. Den er ikke ret meget længere og det var vores erfaring sidste år da vi kørte hjem at der var mindre trafik. Og så kommer man næsten uden om Kasselbakkerne :o)

    Vi skal til Lidoen.


  • #4   17. jun 2009 Vi regner med at køre kl. 2 om natten fra aalborg. Så skulle vi gerne være fremme ca. kl. 18 fredag aften.

    Så ialt køretid ligegodt 16 timer... Tog 15½ sidste år.



  • #5   17. jun 2009 var det ik billigere i lejede en bus og kørte sammen smiley

  • #6   17. jun 2009 Mads.. så kan det være vi ses.. og vi tager også den vej... see you

    Lars n. vi køre hjemme fra kl ca 5 og vi har ca 2 timer til hamburg.. så er vi forbi når det væreste trafik kommer...

    Rute: 7-3-9-99-8-93- og så til affi mod verona.. så er søen på din højre hånd... og find den camping plads i skal være på..men husk lige at hente noget rødvin så i kan hygge.. god tur


  • #7   17. jun 2009 Tager sq da 24 timer og man sover elendigt! smiley

  • #8   17. jun 2009 Vi plejer at køre fra sjælland så vi kommer med færgen Rødby/Putgarden kl 07'00 og så ellers bare der ned, hamburg/Munchen/Innsbruck så, er vi ved søen omkring 21-23 tiden.

    Hvor ved søen skal i hen?


  • Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 52
    #9   17. jun 2009 mads vi kører os fra aalborg hehe:) Det er også den tid jeg regner med vi kører:)

  • #10   17. jun 2009 Super :o) Vi må håbe på så lidt autobahn kø som muligt... Hader bare når man sidder fast! Vi har dog aldrig holdt mere end en halv time ad gangen :o)

  • #11   17. jun 2009 Ses alle... bare kig efter en Sort Golf 5 med sorte ruder, 18" R8 hjul... og hvis den ryger lidt er det fordi den for noget Gas... (diesel) SES

  • #12   17. jun 2009 Tag tidligt afsted. De er ved at stille alle keglerne op til vejarbejde i Tyskland nu når ferien nærmer sig. Fatter ikke de ikke kan gøre det resten af året...

  • #14   17. jun 2009 Tager i alle over kassel bakkerne...?!?! Har en anden bedre rute til jer hvis det er.. Alle danske turister som ska til italien kører jo ned af den så kaldte E45

  • #15   17. jun 2009 Hvis du og familien kan holde til det, så kør om aftenen.
    Jeg har haft gode erfaringeringer med at køre om aftenen....sådan omkring efter aftensmad. Hvis man har børn, så kan de lige nå at komme op og "ringe" på bagsæddet og så falder de i søvn, og så har fra ro til at "æde" en masse kilometre. Man kan godt nok komme til at ramme noget München kø, alt efter hvordan det går.....men det plejer ikke være så voldsomt, og er man godt på vej og glemmer det som regel.
    Overnatningen skal man efter min tage hvis man har "god" tid og gerne vil se noget stedet man overnatter, men det er jo efter temperement og lyst.
    Jeg har klaret mig sådan på 4 ture til Italien og en til Kroatiatien.
    Føreren skal bare indstille sig på at lave lidt om på nat og dag, jeg plejer at sove når jeg kommer hjem fra arbejde hvis jeg skal køre fredag, og så køre når man vågner igen. Så kan man altid holde ind og tage en time eller to hvis man føler for det.
    Når familien vågner om morgenen kører vi af Autobahn og finder et sted at få noget godt morgenmad og så lidt frokost i Østrig eller Italien hvis det er gået godt. En fadøl på den "lokale" bar i Sirmione når man er kommet frem....og så er der ferie.
    God tur.


  • #16   17. jun 2009 Hov glemte lige......en af grundene til at vi kører i næsten et stræk er at så når man altså ikke at høre på børnene så lang tid, ved godt der en overnatning imellem og de som regel ikke snakker i søvne om.......hvornår er vi der...jeg skal tisse......Jens driller......jeg vil ikke høre det musik......*G* Derfor har ejg haft det godt med at de har sovet mens jeg har kørt en ordentlig ryk om natten. 7-8 timers kørsel om natten kan virkelig gøre noget ved det.
    Men jeres løsning med et overnatning kan jo helt kart være ligeså god eller bedre. Det er altså lidt temperement og måde at køre på.
    Italien er et godt land for børn. Jeg har flere venner i Italien som er kommet i ferierne......helt fra da mine forældre ALTID var ved Gardasøen med os børn.
    Vi plejer at tage en overnatning hjem istedet, hvis der er tid og lyst til det. Man kommer jo som regel afsted kl 12-14 stykker fra feriestedet....og så er det hårdt ...for ALLE bliver sluppet løs til kørsel nordpå i det tidsrum.....så plejer jeg at slappe helt af og køre stille og roligt.....finde et sted i Østrig eller hvis det er gået godt i Tyskland at spise aftensmad og så køre lidt og finde et sted at sove. Evt. i nærheden af serværdigheder.....søg lidt på nettet så du har nogle alternativer.


  • #17   17. jun 2009 har nogle af jer en hurtig rute til tyrkiet? smiley

  • #18   17. jun 2009 og hvad skal man medbringe udover sit pas, sygesikring ?

  • #19   17. jun 2009 Mads H: og andre.
    Husk det Grønne og Røde forsikringsbevis. Får du af fosikringsselskabet.


  • #20   17. jun 2009 det tager jo under 20timer derned men følg e45

  • #21   17. jun 2009 Husk også en ildslukker, førstehjælpskasse og en gul refleksvest.
    Mener at det er et krav i Tyskland og Østrig.!


  • #22   17. jun 2009 okay

    det grønne og røde papir fra forsikringen.

    og tager turen til tyrkiet kun 20 timer? smiley


  • #23   17. jun 2009 Mads:
    Tyskland:
    - Rostock (E26 og E55)
    - Berlin (E36 og E55)
    - Dresden (E55)
    Tjekkiet:
    - Prag (E50 og E55)
    - Brno (E65)
    Slovakiet:
    - Bratislava (E60 og E70)
    Ungarn:
    - Gyor.
    - Budapest (E75)
    - Szeged
    Serbien:
    - Novi sad
    - Beograd (E75)
    - Nis
    Bulgarien:
    - Sofia
    - Plovdiv
    - Dimitrougrad
    - Harmanli
    - Sviliengrad
    - Kapitan-andreeovo
    Tyrkiet:
    - Kapi Kule
    - Edirne


  • #24   17. jun 2009 Mads.
    Kan gøres på 48 timer ca.


  • #25   17. jun 2009 Fikret F: tak for den plan smiley

  • #27   17. jun 2009 Det grønne er ikke nødvendigt længere... læste jeg i det nye FDM bald... Det er kun det røde :o)

    Det er blevet accepteret i ulandet at man ikke kan have danske plader på sin bil uden også at have ansvarsforsikring som minimum :o)


  • #28   17. jun 2009 Du køre til sydsjælland og tager færgen over, så køre i ned omkring Berlin og vidre til Munchen og igennem Østrig ved innsbruck og vidre igennem brannerpasset og wupti så er i ved gardasøen...

  • #29   17. jun 2009 mads H

    Husk reg. atest. Forsikringsbevis..

    Vil ikke anbefale at du overnatter i de baltiske lande, du skal bare fræse forbi alle de lande uden stop. Der findes rigtig mange historier om tyverier mv.

    Bliver du stoppet dernede så husk nogle ekstra euro, da de elsker at få penge i lommen.

    Mvh
    Ozan Y


  • #30   17. jun 2009 Tager 11 timer fra aabenraa at køre til Gardasøen. Tag berlinmotorvejen, så kan du gi gas hele vejen.

  • #31   17. jun 2009 Per S:

    ja så får den da også noget at leve af :o)


  • #32   17. jun 2009 nogen der ca ved hvad det kostere at køre til italien??
    undskyld jeg bruger dit emne..


Kommentér på:
Kører til Italien. Jeres rute + tips:)

Annonce