{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Jonathan H
Jonathan H
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 52

Syn {{forumTopicSubject}}

Jeg har på egen krop/bil lært at synsassistenten ikke altid har ret, når han ikke vil syne en bil. Så sent som i går læser jeg i avisen om en sag med tågelygter, hvor endnu en bil er uretmæssigt afvist. Og jeg synes der er mange sager.

Man kan selvfølgelig ikke forvente at synsfolk skal vide alt om alle mærker, modeller, moterer og udstyrsvariarenter men men men... Burde tvivlen ikke komme den "anklagede" til gode? Altså i den omfang der ikke er noget farligt ved en bil?

Med hensyn til tågelygter mener jeg at det er for dårligt, da det gælder for alle biler. For meget andet kan der selvfølgelig være smuttere, men folk tror vel på synsfolk og mon der kommer mange klager?

Jeg blev selv sendt hjem med en meget dårlig og usaglig begrundelse. Ringede to gange til hovedkontoret og fik navne på folk der opgav den typegodkendelse jeg allerede havde og sagde at jeg bare skulle køre derud og få fejlen rettet. Det gjorde jeg så, men blev igen afvist og da hovedkontoret blev ringet op blev forklaringen pludselig ændret for ikke at sige en kollega imod. Stadig intet bevis/ fakta/ noget som helst.

Jeg har helt droppet selvskabet og fået synet min bil uden problemer (selvfølgelig, den er i orden og overholder alle gældende regler) et andet sted. Men jeg har også opgivet at klage og er træt af spildte penge og tid.

Skulle bare have lidt luft.... Ha' ikke blind tillid til en synsmand.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn
  • #1   19. jul 2005 kender det godt jeg altid mine tybegodkendelser jeg har aldrig problemer når jeg dem med..

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2003

#2   19. jul 2005 Jeg havde typegodkendelsen med, men det var ikke nok... Alle papirer var i orden. Øv.

• #3   19. jul 2005 Synsmænd skal behandles som konger.

Jeg har stået og diskuteret med en synsmand der påstod Citroën ikke havde lavet rustfrie hydraulikrør i mere end to år, til trods for jeg vidste at det var ti år siden de var skiftet. Han var så skråsikker og det var jeg selvfølgelig også, sjovt nok fik jeg ikke dytten synet....

• #5   19. jul 2005 En anden ting jeg godt kan blive lidt arrig over med synsfolk er, at de lige skal prøve en tur altid.

Selve prøveturen er ok for mig, men for det første nægter de sædvanligvis at sætte et overtræk på sædet "fordi de ikke er beskidte"

Mit argument har så været, at det er jeg komplet ligeglad med, når jeg har brugt 400 på at lave min egen læderkabine, så er der INGEN der hopper ind i den i kedeldragt, uanset hvor ren den er.

Dernæst kunne jeg så se med min S2 at manden havde kørt ca. 2.5 km, men havde brugt benz. for næsten 100 km ifølge boardcomp. Dvs. at den vel har kørt med bundgas næsten hele vejen, og det er vel ikke meningen med en prøvetur.

Det værste er jo, at man ikke rigtigt tør at diskutere med dem, da de så bare finder en fejl på bilen, og kræver et omsyn.

Er fandme træt af det lorte periodiske syn smiley

• #6   19. jul 2005 Niels J: kan man ikke kræve at køre med?

• #7   19. jul 2005 Casper A: Alt kan lad sig gøre men er ikke noget man bar liiige gør smiley

• #8   19. jul 2005 man kan vel nok komme med på prøveturen, men derfor gør klovnen vel stadig som der passer ham, det er jo som regel heller ikke noget man får tilbud om, de kører jo bare ud af hallen og væk er de. smiley

Og hvis man rykker nøglen ud og stopper festen så bliver dyret vel bare ikke synet.

SÅ kan man self. klage sin nød til de overordnede, men nogle gange er det jo nemmest bare at bide det i sig, og så lade klovnen have 5 min. sjov, og så få bilen synet uden anmærkninger.

• #9   19. jul 2005 fandme nej ikke om en spade skal ligge og fyre mig bil af som jeg har brugt alt min ferie på i år og noget der ligner +300 timer (der jeg stoppede med at tælle)

så hellere køre bilen til syn et andet sted..

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2003

#10   19. jul 2005 Det er sjovt nok også Applus jeg har haft problemer med. Kan på ingen måde anbefale dem. Hold dig langt væk, hvis ikke du vil jordes af verdens største snob der sågar sidder og ryger inde i din bil. Fuck syn og især Applus.

Kommentér på:
Syn

Annonce