træf - artitel om unge og ræs {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen.
jeg er blevet kontaktet af en freelance-journalist, der meget gerne
vil lave en artitel om os unge og vores forkærlighed for fart, da hun skal skrive en række artiktiter med fokus på unge
og som det ene emne har hun så valgt os.
det vil glæde mig hvis i evt ville være interessede i at fortælle om glæden ved vores ræs og træf.
journalisten jeg havde snakket med ville også gerne være med til et træf hvis nogen ville tage hende med og fortælle om det, stedet vi kan holder træf kan blive holdt mere eller mindre anonymt hvis dette ønskes .
journalisten hedder sara schülter og artitlen ville blive skrevet til bt hvis dette blive gennemført
her er også en kopi af denne besked jeg modtog
Kære Katja
Jeg skriver til dig, fordi jeg kan se, at du står som admin for facebook-gruppen om at køre ræs (jeg har også sendt en besked til Lærke). Jeg er freelance-journalist og skal her de næste par uger skrive en række artikler til B.T. med fokus på unge. Min arbejdstitel til serien hedder "Jagten på..." Fokus skal være at tage udgangspunkt i forskellige emner og tale om drømme, fremtid, følelser etc. Jeg vil rigtig gerne lave en artikel, der hedder "Jagten på fart", som skal tage udgangspunkt i en reportage fra et ræs. Hvad er det, der er så fedt ved de hurtige biler, hvordan arrangerer man sådan noget, hvad for et slags kick er det man får, når man vinder? Den type spørgsmål.
Og så ville jeg høre, om du evt. kunne hjælpe mig. Kender du nogen, der arrangerer noget inden for de næste par uger, eller vil du evt. kunne sætte mig i kontakt med nogen, der kan hjælpe mig?
Jeg er virkelig taknemmelig for enhver hjælp, du kan give mig.
Vh Sara Schlüter, saraschluter@gmail.com
.............................
jeg vil sætte STOR pris på at kun seriøse henvendelser vil finde sted
tak på forhånd
håber det vil blive gennemført da det kunne være fedt
nov 2008
Følger: 65 Følgere: 65 Emner: 16 Svar: 306
nov 2008
Det ville være fantastisk, om man kunne få en veltalende person til at åbne folks øjne for, at der er mere i interessen for biler end hærgen og forkast.
Jeg byder dog på at muligheden herfor er = 0, da dette ikke sælger aviser... denne journalist vil have materiale, der kan forage... for det sælger... Så hold for gud skyld jeres k**t!
jun 2007
Følger: 96 Følgere: 94 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 208
og fortalt hvordan det gået førhen og vi ikke er interessede i dårlig omtale
og det heller ikke hendes tankel, hun er jo bare nygerrig på vores interesse
som sikkert flere danskere er. hvis vi kunne få noget positivt tale ud af det her.
derfor har jeg også sagt det vil glæde os hvis stedet vi holder træf vil blive holdt anonymt
og håber virkelig folk vil snakke FORNUFTIGT om det her.
håber der en hun kan snakke med , en fornuftig person der kan få fortælle om dette og fortælle folk hvorfor vi synes det fedt. på en ordentlig måde
jun 2007
kan sq godt være jeg selv er 16 1/2
men nej !
per s. nej.
vi ønsker noget positivt om det her
og ikke en åndssvag udtale fra en 16årig der tror han/hun er så smart og kan udtale sig om det..
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Ja, det kan da kun være en "artikel" til EB eller BT, hehe.
aug 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
medierne skal helst svine folkegrupper til for at det er en god historie.
invandrere, politikkere, politiet, unge bilister, unge på druk, osv osv
jun 2007
dette er ikke hendes mening
har skrevet frem og tilbage med hende
som sagt er hun nysgerrig og vil gerne kunne fortælle danskere hvorfor vi er så glade for dette på en måde så folk forstår det og tror skam ikke ud er ude på at nedgøre os på nogen måde
jun 2007
hun vil ha en eller flere til at fortælle HVORFOR det er fedt med fart og ræs..
hvorfor er det så fedt ?
det er jo det store spørgsmål som hun og alle der ikke forstår os stiller
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Nej vel?
jun 2007
blandt andet min veninde lærke ( 21 )
og hvis man ikke rigtig kender sider som bilgalleri er der jo ikke rigtig andre at steder at lede
jun 2007
okt 2006
Følger: 86 Følgere: 82 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 2.537
sig til hende at hun kan pisse af, syntes sku det latterligt.
jun 2007
og ønsker ikke negative kommentar på dette indlæg
eller min alder
desuden er bilgalleri for alle
det faktisk for dårlig at vi " unge " og dermed os under 18 får megen kritik pga vores unge alder. vi elsker biler ligesom jer , går op det. har drømme om at blive mekaniker. og hvad ellers.
en interessede skal sq ikke komme ud på ens alder
man er den man er uanset alder
og vil lige tilføje
nogen herinde er mindre voksne og tænker mindre end andre ..
derfor får de lov at være pga de over 18 ? helt ærligt
accepterer dog vi har en interesse omrking biler.
så en herinde blevet svinet til pga han var ordblind
fuuuck hvor voksnet var !!! ?
ved godt jeg går lidt amok her
men kan ligeså få det hele ud nu.
synes fandme det uacceptablet .
jun 2007
har hverken sagt ja eller nej.
det kunne ha været pisse fedt med fed og god omtale om os træffere og racere
og det samtidig var annoymt altså hvor det blev afholdt osv.
jun 2007
syens bare det kunne være en fed ide
men ignorere indlægget hvis i mener ideen er dårlig...
nov 2008
Personligt synes jeg, at netop du ville være den bedste af alle til at udtale sig.
Din udtalelse bør rette sig mod hvad artiklens kerne bør være - interessen for biler og fællesskabet om det... ikke om tåbelig kørsel i byzone... og netop du vil have mest at byde på ved det første og mindre ved det andet, da du ikke har kørekort... men det er nok ikke så interessant for journalisten at vælge sig et "offer" på din alder.
okt 2006
derfor jeg syntes det er en utrolig dårlig ide med det der.
jun 2007
bare ikke komme med så megen kritik
forklar stille og roligt hvorfor ideen er dårlig uden kritik
så gider man også meget mere læse og lytte til hvad i mener..
jun 2007
tak fordi du forstår mig og det hele
personligt ville jeg ikke selv stille op, synes ikke jeg ville god til sådan noget.
man skal tage imod meget når man ligger sådan noget her ud, fordi folk tænker negativt og ja mange journalister vender og drejer.
men det begrænset hvor meget der kan vendes og drejes hvis man bruger de rigtige ord og siger de rigtige ting.
som sagt kendte journalisten slet ikke til min alder, da hun skrev til og en veninde der har gruppe på facebook.
..................................................................
ulle - men en god taler vil give en god artitel..
...........
okt 2006
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 30 Svar: 3.635
jun 2007
og ham de den vr6 der var med i tv2 der kørte 200km/T igennem en by
ham må de også være klogere end og udtale sig bedre !
DET DER SKAL GØRES ER AT FORKLARE HVORFOR VI ELSKER DET PÅ EN GOD MÅDE .
.
jun 2007
jun 2007
jun 2009
Følger: 1 Svar: 2
Sikke en stor respons. Jeg hedder Sara Schlüter og er den journalist, der har skrevet til Katja via en facebook gruppe. Jeg har skrevet til Katja og en række andre på facebook, fordi jeg er i gang med en artikelserie om unge til B.T. der skal køre hen over sommeren. Min arbejdstitel til serien hedder "Jagten på..." og formålet med artiklerne har jeg formuleret som: "En serie om at søge, stræbe og udforske livets indhold og grænser på tærsklen til at være voksen."
Jeg er ikke ude på at lave en serie artikler, der skal hænge folk ud. Formålet er at finde forskellige temaer og tage udgangspunkt i unges liv anno 2009 med de unge som talerøret - ikke gamle eksperter. Jeg kommer selv fra København og har aldrig været til ræs. Grunden til, at jeg har valgt det som et muligt emne til en af de ti artikler er, at jeg godt kunne tænke mig at forstå fascinationen bag.
Det er også derfor at jeg i første omgang har henvendt mig til folk på facebook, fordi jeg ærligt talt ikke vidste, hvor jeg ellers skulle begynde at lede.
Min idé var at være fluen på væggen til et ræs og beskrive, hvad der foregår - primært med fokus på det sociale - med udgangspunkt i en eller flere personer, der er med. Det kræver selvfølgelig, at jeg kommer i kontakt med nogle, som kan se ideen med min artikelserie og som vil stole på mig. Hvis I ikke bryder jer om ideen, så er det helt fint med mig. Men hvis der sidder nogen derude, som om ikke andet gerne vil spørge lidt mere ind til mine tanker omkring det, så håber jeg meget, at I vil hive fat på mig på saraschluter@gmail.com (da jeg arbejder freelance for B.T. er det min private mailadresse, jeg giver videre her).
Venlig hilsen Sara Schlüter
jun 2009
Følger: 1 Svar: 2
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.605
jun 2007
okt 2006
jun 2007
l