{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.656 visninger | Oprettet:

syn af 10 personers bil hvor tit ??? {{forumTopicSubject}}

hej har lige et spørgsmål jeg sidder og leder efter 1 10 personers bil men mit spørgsmål er ?

dem jeg kigger efter står der ved nogen af dem syn hvert år andre hvert 2 år så hvad skal man gå ud fra ???

et andet spørgsmål må man som privat person godt køre dem med gule plader og spare de ektra penge om året ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn af 10 personers bil hvor tit ???
  • #1   21. jun 2009 jeg fandt selv svaret på syn , det er hvert år når det er 10 personer og hvert andet år med 9 personer.

  • #2   21. jun 2009 !0 pers bus (som er til buskørekort) kaldes personbilM2, og skal synes hvért år..

    De gamle "10'ere" har gule plader, og de nyere "10'ere" har hvide plader..
    Prisen er den samme..

    De har bare ikke kunne blive enige med sig selv..
    (institutioner og kommuner har altid haft gule plader på busserne p.g.a. afgiftsfritagelse)


  • #3   21. jun 2009 det vil sige at jeg som privat person må godt bruge den til privat kørsel med min egen familie

  • #4   21. jun 2009 'kim '
    ja, men der er mange ristriktioner i det pis der.. der er noget med at hvis du kører med naboens børn i bilen bliver forsikringen bøvlet.. og så er der self også det med at du ikke må køre længere end 60 kilometer væk fra hjemmet mindes jeg... med mindre du har et bestemt bevis/kursus


  • #5   21. jun 2009 Lars H
    det med "bevis/kursus" (kvalifikationsbevis) gælder kun ehvervskørsel, og kørsel i udlandet..

    Og der faldt 2 domme sidste år, der "gav folk lov til" at køre med andre end famillie..

    Højesteret frikendte to der var anklaget for at køre med venner, fordi der i lovteksten kun står "nærmere tilknytning" (uden nogen definition på hvad det er)

    De begrundet dommen med at det kun var i forarbejderne til loven, der stod famillie og egen husstand, men i selve lovteksten kun står nærmere tilknytning. Og det siger højesteret; "ikke kan defineres som kun at være famillie"

    Jeg har dommen som PDF-fil, hvis det er...

    Flere af mine venner som kører "10'er" har printet en kopi til at ha' liggende i bilen, hvis en emsig betjent skulle puste sig op..


  • #6   21. jun 2009 * Retropsnart *


    hej hvis du har løst til at sende den til mig vil jeg være meget taknemlig sender en pb med min mail til dig.


Kommentér på:
syn af 10 personers bil hvor tit ???

Annonce