{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Rest gæld {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Først vil jeg sige, at jeg har prøvet at søge igennem forumet, dog uden held i første omgang.

Jeg står og skal købe en bil, og sælger oplyser mig at der er restgæld på bilen (intet at skjule her).
Men han vil have at jeg betaler en del af pengene på en chek til banken (som han så ikke kan hæve selvfølgelig), og så resten i kontanter til ham.

Jeg har så forhørt mig hos bilbogen, og de oplyser mig at der faktisk er dobbelt så meget restgæld på, som han vil have en chek på til banken.

Er det stadig OK at lave en handel ? Hvad skal jeg være obs på? Ud over at det bliver skrevet i slutseddelen selvfølgelig?

Takker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rest gæld
  • #1   23. jun 2009 Restgælden går videre, og det bliver dig der hænger på den

• #2   23. jun 2009 hold dig væk.. du kommer til at hænge på gælden..

• #3   23. jun 2009 Så den skal betales helt fri, fra hans side af.. Og så skal jeg tjekke op med bilbogen, når de så siger der er 0 gæld i bilen, er det min ?

• #4   23. jun 2009 Du skal lige tage fat i din bank og forhøre dig ad, for selvom der står i kontrakten at restgælden ikke overføres, er det ikke gældende..

Restgælden SKAL indfries eller tilskrives til personen i stedet for bilen og det kan den kun hvis banken (sælgers bank/ham der ejer bilen der er restgæld i) overtager restgælden...

• #5   23. jun 2009 hvis han kan bevise at lave laver de resterende penge om til et lån, er der ingen problmer. så længe han har dokumention for pantet blir slettet

• #6   23. jun 2009 Bare sørg for at han får dokumentation fra hans bank på at gælden flyttes/slettes, plejer bankerne altid at være behjælpelig med hvis det er korrekt hvad han siger.

• #7   23. jun 2009 Kasper -, præcis.. den skal betales fri og det er hans bank der skal gøre det.. vil den ikke det, så er det fordi at de vurdere ikke at ville låne ham pengene uden garanti f.eks.

• #8   23. jun 2009 Du skal få på skrift fra sælgers bank (eller hvem der har pant i bilen), at de vil aflyse pantet, hvis du indbetaler et givent beløb til dem. Ellers kan de kræve pengene af dig eller alternativt sælge din bil på tvangsauktion.

• #9   23. jun 2009 det man normalt gør er at skrive i købs papir af sælger indfrier rest gælden og det skriver han under på.. og du køber bilen.. og i det du ved der er rest gæld skal det bare skrives i papirne hvad der er af rest gæld også hænger han på dne selvom du har bilen er hans hoved pine og få den indfriet da han ikke besidder køretøjet mere.. og du har en kontrakt der står han skal indfri den så skal du ikke være bange for.. kan tit tage over en måned før gælden forsvinder fra bilbogen selvom restgælden er indfriet så hvis du har tænkt dig og vente skal du vente lang tid??

hilsen mikkel larsen
    bilsælger

• #10   23. jun 2009 få oplyseninger på ham med hvad bank og bank rådgiver han har, og så sige det itl din rådegiver, så orden de det helde, så skal du ik tænke på noget. men får de to til at snakke sammen, så skulle der ik være nogen problemer der

vh jimmi

• #11   23. jun 2009 Takker for svarene gutter, jeg starter lige med at hører sælger nærmere og udspørge ham lidt.

Hvis der er flere inputs fra folk, er de velkomne smiley

• #12   23. jun 2009 Du skriver en chek til dem som har pant i bilen (som regel bank eller finansieringsselskab)....så får han bare resten udbetalt når de har snuppet deres del

• #13   23. jun 2009 Han får ikke udbetalt noget når jeg kun betaler det halve af det han skylder smiley
    Jeg tager en snak med banken

• #14   23. jun 2009 Præcis kasper.. du kan komme til at hænge på resten af restgælden

• #15   23. jun 2009 nu er det beløb der bliver oplyst fra bilbogen jo det beløb som der er pant i bilen for, og ikke hvormeget der skyldes på bilen, et eks. jeg har lige solgt min gamle bil (som der også var rest gæld i), og der var der ifølge bilbogen et pant på 280000 kr (vilket svare til det jeg lånte i sin tid), men da jeg havde bilen i lidt over 4 år så er det jo klart at jeg ikke stadig skylder 280000 kr, og jeg solgte den til en forhandler som købte den kontant, og forhandleren krævede bare et stykke papir fra min bank på at når han overførte pengen til min bank så ville pantet i bilen blive slettet ved bilbogen, så hvormeget jeg skyldte på bilen er jo underordnet, for bare pantet bliver slettet så er det jo ikke hvormeget der skyldes som er afgørende.

så for ikke at gøre en kort historie lang, så skal du søre for at når du betaler et beløb til hans bank at du får papir på at panten i bilen bliver slettet når banken har fået deres penge, så har du dit på det tøre, for så har du dokumentation for at der ikke længer er pant i bilen

Kommentér på:
Rest gæld

Annonce