Motorproblemer(Dilemma) {{forumTopicSubject}}
Hej gutter
Jeg står med kæmpeproblemer med min bil.
Motoren er røget sig en tur, og jeg har været i Sverige for at hente en ny(brugt) motor med 110.000km på bagen.
Jeg købte den hos en stor ophugger i Sverige, med kompressionspapirer og det hele. Og det var fine tal motoren præsterede på kompressionstesten.
Nu er motoren sat i min bil, og den kører kun på 5 cylindre. Cylinder 3 har næsten ingen kompression. Resten svinger fra 9 til 11 bar.
Jeg har samtidigt fået sat en 325i indsugning på.
Ophuggeren påstår at motoren var 100% fin, da de solgte den til mig, og der er også 30 dages garanti på, men de synes at det lyder meget mærkeligt.
Nu står jeg med dobbelt mekaniker-regning, dobbel transport, dobbelt bro-penge osv...
Kan det ikke skyldes småting at der er dårlig kompression i cylinder 3?
Jeg gider ikke tænke på flækket cylinderkammer, flækket stempel, eller ventiler der er bøjet eller topstykket er utæt...
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 718
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 3.169
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 393
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
Du mener ikke toppakningen vel?
Kan det jeg nævner skyldes den pakning mellem indsugningsmanifold og topstykke? Altså at der ikke er ret meget kompression på cylinder 3? Der er vist omkring 4-6 bar...
Nylander:
Så vidt jeg ved er det med hydrauliske løftere.
Ildfuglen:
Skal topstykket så planslibes, hvis toppakningen bliver skiftet?
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 718
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
Jeg håber virkelig ikke der er det store galt, men frygter dog det værste
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
Ok, det er IKKE toppakningen du mener, vel?
Det er den pakning mellem ind.manifold og topstykket, ikke?
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 718
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 718
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Jeg tror det er en ventilløfter der hænger.
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
Hvad gør man, når sådan en ventil hænger? Er det ikke en værre omgang, hvor topstykket skal af osv.?
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
En hængende ventil bliver hurtigt en brændt ventil, da tætningsfladerne på ventilen bliver "blæst/brændt" i stykker.
Bruger den vand? Bobler det i køleren / beholderen, er toppakningen gået
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 1.217
Motorproblemer(Dilemma)