{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rattet i den forkerte side
  • #1   2. jul 2009 som man*

• #2   2. jul 2009 Ja der er lige det med overhaling.

Nogle monterer skærm og kamera i venstre spejl. og andre holder bare mere afstand og kigger forsigtigt ud. De fleste højrestyret biler i DK er trods alt lidt specielle performance biler som godt kan flytte sig rimeligt...

Tror bare man skal vende sig til at skifte gear med venstre hånd. Ellers er det nok ikke så galt...

• #3   2. jul 2009 Here we go again! Ja, det er noget man skal vende sig til og ja, sorry jeg skriver det første der, men det er blot fordi du og vi andre, nu koimmer til at høre på alle de kloge åger og alle deres ideer om RHD biler osv. og om hvor farligt det er, samt at det ikke er nogen rigtig bil og alt det andet misundelses crap....Så nu er det sagt folkens, så nu behøver i ikke gøre det lol :0)

Og for at besvare dit spørgsmål helt, så ja, det kræver en smule tilvendelse, tror jeg kørte de første 4-5 længere tuere, så tænkte jeg ikke over det længere og jeg skifter idag frem og tilbage mellem vores RHD`er og LHD`er uden problemer!

• #4   2. jul 2009 MikkL AKA LydTossen ! - okay også det jeg troede....ja det tænkte keg også på at det kan blive lidt svært og se om der kommer en anden bil

• #5   2. jul 2009 *The Ramster * - okay lyder sku godt især fra en som selv har en højre styret bil smiley

• #6   2. jul 2009 Bare husk ved Mc Drive er det nok en fordel at bakke igennem smiley

• #7   2. jul 2009 Ingen problem, tog mig et par timer med at lære til køre ligeud af landevejen, dog er det lidt svært med gearskift når det går stærkt.

Det med overhalinger har man er meget nemt, bare hold lidt afstand inden du trækker ud

• #8   2. jul 2009 Nå ja Brobizz er et must og Mcdrive er udelukket

• #9   2. jul 2009 HARTMANN$ LAK-guruen

det med at sifte gear med venstre hånd er ik noget problem, det tager under 500 km af finde ud af,
    for hver gang du flytter højre hånd sker der ik ret meget.
    så det kommer rimelig hurtigt.

• #10   2. jul 2009 Morten C - haha det med mc drive havde jeg også tænkt på smiley

• #11   2. jul 2009 Bro betalings anlæg må man sgu bare lige bakke igennem, og det samme med Mcdrive

• #12   2. jul 2009 Peder B - Haha tror sku nok de vil kigge lidt ved broen, og måske endda blive en kende sure..
    Men min bror har prøvet at bakke gennem en mc-drive, (fordi chaufføren ikke skulle have noget..dooh) Og der blev de sku mindre glade derinde, men hva søren.. Man har kun det skæg man selv sidder på smiley

• #13   2. jul 2009 Det er slet ikke noget problem at blive vant til at kører i højrestyret bil. Jeg er gået hen og blevet helt glad for det, det er ret fedt at have cykelisterne på sin side, så kan man nemmere følge med i deres hjerneblødninger.

• #14   2. jul 2009 man kan bakke gennem mcdrive smiley

• #15   3. jul 2009 Pistonmand: Folk har ret til deres meninger, men jeg behøver hverken acceptere eller respektere dem og i dette tilfælde vælger jeg ikke at gøre nogen af delene - For allerede når du begynder at tale om grunden til hvorfor folk vælger at købe en RHD bil er du ude på et sidespor, for hvad har det egentlig med selve det at sidde i en RHD bil at gøre?
    Jeg mener dine meninger om RHD har altså noget med prisen at gøre, eller hvordan? For ja, en del af grunden til at folk køber en RHD bil er oftest prisen, men at sammenligne den med at sætte en skjorte omvendt på, er jo blot endnu et tåbeligt eksempel, for det vil jo være at bruge en ting modsat af hvad den er beregnet til og en RHD bil er jo netop bygget til at man sidder i højre side af bilen - Og det er jo med al repekt netop de vi gør?
    Iøvrigt er mange af de som "er imod RHD"! oftest ikke imod Skylines, da de kun laves som netop RHD -Jamen så er man jo ikke imod RHD, men imod at man køber en LHD når RHD findes, eller hvordan? NEj argumenterne er ligeså hullede som en si....!
    Og jeg tuder skam heller ikke, for nu at bruge dit udtryk, men at fok har en mening om noget de ikke kender noget til er så typisk dansk så det gør ondt - Og, jeg holder stadig på at mange af de dumme meninger som folk giver udtryk for i den forbindelse i høj grad skyldes misundelse, endnu et jantelovs eksempel og ja, hvis nogen finder mig højrøvet af den grund, so be it - "Når de har det og jeg ikke kan få det, så kan jeg ligeså godt give udtryk for at det er noget lort og jeg slet ike ville have det selvom jeg havde mulighed for det"! Hvis det ikke er jantelovs Dk så ved jeg ikke hvad det er!

Iøvrigt er faktum er at man ikke kan undgå at blive irriteret over at høre nogle, oftest knægte, udtale halve sandheder som man uden det store problem kan høre de har læst sig til blandt andet herinde og som de så sidder og skriver som var det deres egen viden og mening - Og det ville så iøvrigt være fint, hvis de så skrev, var noget de havde taget stilling til og evt. undersøgt - det modsatte er blot tåbeligt!

Og ja, det er alt for sjovt at sidde i den modsatte side af hvad man "plejer", der er fordele og ulemper ved det, fuldstændig som ved LHD! F.eks. er sikkerheden ved højresving langt større, hvorimod det kan være mere problematisk at overhale på landeveje o.lign. Men der gælder blot det samme som i en LHD bil, nemlig at man ikke skal tage nogen chancer - Så skal det nok gå - Kort sagt, det har som altid mest med føreren at gøre og den dummernik der begår en fejl i en RHD bil, havde nok alligelvel gjort det i en LHD, for bilen kører jo ikke sig selv vel ;0)

• #16   3. jul 2009 Nu ved jeg ikke, om der er noget, der hedder rigtig og forkert side.

Mange lande har altså venstrekørsel:

http://da.wikipedia.org/wiki/Venstrek%C3%B8rsel

• #17   3. jul 2009 Det tog mig 2 dage smiley

• #18   3. jul 2009 Mike F: Jeps, men de eneste lande der er udviklede lande er England, Japan og Australien, og de 2 sidstnævnte har kun venstrekørsel pga. England er/var deres...lillebror.

• #19   3. jul 2009 hey

Nu er jeg selv ejer af en højre styret bil. Det er blot en vane sag, og du vender dig hurtigt til det. Jeg kørte i min i en 5-6 timer så var det ikke noget problem længere.
    Det der er sværest er at placere dig rigtig på vejen det første stykke tid. Man har en tendens til trække for meget mod venstre men det kommer og rimelig hurtigt.

Nu bruger jeg min bil som hverdags bil og har efterhånden kørt næsten 30000km i den. Det ER IKKE noget problem til dagligt, der kan være nogen situationer med lastbiler hvor det kan være svært og se noget, men holder du bare lidt større afstand til foran kørende er det ikke noget problem. Så faktisk vil jeg sige du hurtigt bliver en "bedre" billist fordi du helt automatisk kommer til at holde bedre afstand for at få et bedre overblik på vejen.

Vh Kim

Kommentér på:
Rattet i den forkerte side

Annonce