{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Brugt bil til omkring 100k {{forumTopicSubject}}

Hej folks

Håber I kan hjælpe mig lidt med køb af bil nr. 2.

Mine krav er at det ikke skal være en bil med en lille puny motor, det skal være en der er lidt sjov at køre i. Men da jeg er studerende så gider jeg ikke en bil der ofte er på værksted eller dyr i reperationer. Derfor må en Alfa 156 næsten være udeladt desværre.

Den skal dog ej heller være for gammel, men for den rette model er det okay hvis den har lidt flere år på sig. Det må meget gerne være en spændende model.

Dem jeg har kigget på er diverse Civics, Accord, Seat Leon med min. 1,6. Og faktisk også Suzuki Swift 1,5 der økonomisk set vel bedst kan betale sig?

Men dem jeg har nævnt er almindelige biler, det må gerne være en mere "speciel" bil, jeg er bare ikke klar over hvad man kan få i den prisklasse.

Min nuværende bil har klima anlæg, og den nye må meget gerne have Air Condition.

Biler der er listet op til en 120k er ok, jeg er sikker på at der kan forhandles noget hjem, alt efter model.

Kom med jeres forslag, og konstruktiv kritik. Jeg er lutter øre!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt bil til omkring 100k
  • #1   3. jul 2009 min e39

  • #2   3. jul 2009 OBS! Glemte lige at nævne at den kun skal have kørt omkring max. 150k

  • jens t
    jens t Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 56
    #3   3. jul 2009 En Golf 4 1.8 turbo

    Jeg har en til 90k smiley

    Helt klart en sjov bil med 200hk som går omkring 10-11km/L

    Se den engang, den har alt i udstyr smiley


  • #5   3. jul 2009 Jeg gjorde det måske ikke særligt klart smiley Det skal min. være med 1,6 motor, men ej heller med store V6'er... den må gerne være lidt økonomisk.

    Og så gider jeg på ingen måde at køve en vold tunet, vold bollet golf, civic osv. Jeg er ikke så meget til Opel, Hyundai, Kia osv.

    Bemærk det er i øvrigt kun en bil jeg skal have i 2 år, da jeg er færdig som student der. Men for den rette model, er jeg da villig til at beholde den et år mere måske.


  • #6   3. jul 2009 Prøv på DBA......der er da mange biler....har selv lige søgt lidt vw....

    VW Polo 1.4 16V 101 2004, servo, sædevarme, cd/radio, a... 2004 72000 109.900,-
    VW Polo 1. 4 75 2004, Nye 16" Rial combo fælge,ESP,DK Pakke, Ipod Hvid, c.lås, startspærre, sædevarme, el-ruder, el-spejle, bagagerumsdækken, kopholder, stofindtræk, splitbagsæde, 4 airbags, abs, antispin, servo, hvide blink, indfarvede kofangere, 1 ejer, nysynet, service ok,højde justerbar forsæder, Hvidmetal, km 89.000, kr 119.900
    Et par fine biler....find noget med Klima eller AIRCON det bliver man glad for hele året.


  • #7   3. jul 2009 Morten K: Din er faktisk meget lækker, men jeg skal på ingen måde have en Diesel. Men fin bil.

  • #8   3. jul 2009 Søren B: Fint fund, men problemet er at Polo'en har sølle 75 HK eller deromkring? - Den må meget gerne være noget hurtigere end min 100 hk honda jazz..

    I øvrigt. Er det dumt at købe en Rover 75?


  • #9   3. jul 2009 Hvad er der nu i vejen med diesel?? smiley

  • #10   3. jul 2009 Sorry.....men 1.4 16v motor med 101hk kører nu fint i dådan en Polo....men der er jo mange andre biler....bare mit forslag for noget driftsikker og "lidt" smart alligevel.


  • #11   3. jul 2009 Der er da kun en fiesta ST
    Det er en 2 liters mondeo motor med 150HK
    Man kan, hvis det lystede det, sætte en lille turbo på den


  • #12   3. jul 2009 Du skal da bare ud og prøve nogle forskellige.....jeg er mest til vw.....så jeg ville prøve sådan en polo med 101 hk for at se om den var bowlam......jeg har kun prøvet den motor i en 6n og ikke en 9n facelift polo. Det burde være muligt at finde een med aircon....så er den da superlækker og jjeg vil være påstanden om at den kan du køre de år i du skal uden de store udgifter....
    Held og lykke med din bilsøgning og god weekend.....egentlig spændende hvad du ender med at købe....


  • #13   3. jul 2009 Jeg synes du skal ta´ den ibiza der blir linket til, den havde jeg sgu købt hvis min egen er solgt. Chip den, og så er den meget sjovere end en 1,6 benz.

    Men ellers, så kommer du da til at sidde stramt i det hvis du under uddanelse og vil ha en "hurtig" bil, jeg ved da fra mig selv at jeg sidder MEGET stramt i det efter jeg er begyndt på uddanelse.


  • #14   3. jul 2009 Som jesper skriver.....der er selvfølgelig Fiesta ST, der er faktisk een til salg privat der kun har gået ligeomkring 50000km....med alt i udstyr....den er jo faktisk fin sådan een....har leget et par gange med sådan een i min Vento...og den er pænt kvik.


  • #15   3. jul 2009 Søren:

    Vidste ikke at Polo'en havde 101 HK, derfor jeg spurgte om den var med 75 hk.

    Men i så fald, er det da bestemt et kig værd. Jeg vil lige prøve at se hvad jeg kan finde, for du har da ret i at kvaliteten og drifts udgifterne højst sandsynligt vil være i orden på sådan en.

    Fieste ST er da også et spændene bud!

    Kom gerne med flere smiley


  • #16   3. jul 2009 Må indrømme mht. Polo at de ældre modeller i hvert fald ser ret kedelige ud. Hvornår kom faceliftet ? Og spørgsmålet er om en Swift i så fald ikke er et bedre køb end en Polo ?

  • #17   3. jul 2009 Jeg ville være fornuftig og kigge efter en nyere bil fra 2004-2005. Køber du en 1997-2000 bil og ejer den 2-3 år får du regningen for rustarbejdet der skal laves før et syn.

    Biler til omkring 100k nyere end 2004 :

    - Citroen C2 1,6 VTS (122hk, 0-100 på 8,3 sek, 14,5km/l)
    - Fiat Grande Punto 1,4 (95hk, 0-100 på 11,4 sek, 16,7km/l)
    - Peugoet 206 2.0 HDi (90hk, 0-100 på 12,6 sek, men 205NM, 22km/l - kan chiptunes)

    Ellers er der Citroen C2, C3 og C4 i VTR-modeller, Fiat Stilo, Peugoet 206 benzin og 307 som måske kunne være interessante.
    VW Polo 1,6 16V 100hk kan du måske også være heldig at finde til omkring 100k.

    Hvis du har tænkt dig at købe ufornuftigt ved at købe en ældre bil med lidt mere hk, eller bling bling over, så køb mer hjertet.


  • #18   3. jul 2009 @ Nicklas S
    spændende bud men jeg ser kun et problem... citroën og peugeot, de er fra FRANCE


    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Ford-Fiesta-2,0-3d.-ST150_ID452231.htm


  • #19   3. jul 2009 Jesper J: Jeg er helt enig i dine betragtninger, det er fine bud men det er franske biler.

    Men nicklas, fælles for alle de biler du lister er at de ikke er nær spændende hverken at eje eller køre i.

    Jeg har kigget lidt mere, Hva med en Volvo S40, eller måske S60? - Hvordan er de som brugtkøb?


  • #20   3. jul 2009 Jesper J,

    Den har jeg overset. Ford Fiesta ST150 er klart den mest spændene bil af alle de nævnte.
    Synes kun jeg så 1,3'ere under Ford smiley


  • #21   3. jul 2009 Tror ikke swift er et ligeså godt køb. Synes jeg har hørt mande bremseproblemer med dem......
    Du skal bare lave en afgrænsning på DBA med vw og så efter 1999 og frem og så søgte jeg mellem 95000 og 120000 kr. Som du skrev de kan sikkert presses lidt. De polo med 101 heste er ofte listet som Polo 1.4 16v 101.
    Den fiesta der er på dba er en privat, men det sparer jo bare 15- 20 kg.



  • #22   3. jul 2009 mande = mange......sommervarmen har ramt mit stavecenter.......
    Den ene jeg foreslog var også en 75hk, og du har ret den er nok lidt svag motormæssigt.....


Kommentér på:
Brugt bil til omkring 100k

Annonce