{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Golf 2 problem - køling {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil høre om der er nogen måde så man kan finde ud af om min blæser altså selve møllen fungerer udover at lade bilen stå og gå og vente på den bliver varm, har jeg nemlig prøvet 1 gang for nylig og det skete intet!

Men kan man på en måde teste møllen ved at sætte noget strøm til den på en måde?
Min indikator for at bilen er varm blinker nemlig engang imellem dog oftest lige når jeg har startet bilen og så bliver den ved indtil jeg slukker bilen og den er ikke utæt med kølervæsken.. Det mærkelige er at den heller ikke viser på "nålen" at den er mere varm end den skal være, den står midt i som den skal..
Så er det måske bare den der skal måle der er gået, men hvilken af dem?
Hvis ja, er det så ikke underligt at blæseren IKKE gik i gang den dag hvor Golf'en stod og kørte læænge og var oppe på trekvart på nålen..

Sikke en laaang tekst, nok de færrreste der gider læse det.. hehe


Kommentarer på:  Golf 2 problem - køling
  • #1   3. jul 2009 altså menere at hvis den blinker din lampe så mangler den kølervæske, har du kontrolleret at der er nok på.? har du skiftet noget kølerslager, vandpumpe eller ligne. for nyligt. for så kan der være luft i systemmet. det kan også være at din termostat er stået af. men ellers bag på din blæser sidder der et stik du kan pille af, hvis du giver det + og - kan du se om den køre rundt. ved dog ikke om der sidder en sikring men det kunne jeg forstille mig. den hedder sikkert fan eller sådan noget.

  • #2   3. jul 2009 Søren S> Okay, nej har faktisk ikke skiftet noget overhovedet. Men okay, tror at jeg har fundet det stik, var bare ikke rigtig klar over om kan ku ja gå udenom den. Vil jeg lige prøve så.. Men kan jeg checke på nogen som helst måde om der er luft i systemet?

  • #3   3. jul 2009 jamen der skal blæseren jo starte men det gør den jo ikke. men jeg kunne forstille mig at det er din termostat der er stået af. den koster max. en 200 mand. men så skal du også lige have noget nyt kølervæske så den kan blive luftet ud.

  • #4   3. jul 2009 Søren S> Okay, takker for det svar. Vil lige prøve at sætte en kabel på blæseren her i weekenden og hvis ikke det er det så skal jeg ud og ha mig en ny termostat og en gang kølervæske.. Tak for hjælpen smiley

  • bjarne c
    bjarne c Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 6
    #5   4. jul 2009 det kan være blæserkontakten nederst på køleren du kan kontrolere blæser ved at tage stikket ud og sætte en ledinng på den miderste og ledning til plus på batteri hvis den starter er det ikke blæser

  • #6   4. jul 2009 Så fik jeg testet møllen/blæseren og den fungerer fint. MEN der går sådan en sort rør ind til den men den er der ikke koblet noget på. Skal det være det?
    Den er 8-10 cm lang og ender i/ved ingenting...

    Nu spørger jeg meget meget dumt, men hvor sidder det termostat som der måske kan være skyld i det hele?..


Kommentér på:
Golf 2 problem - køling

Annonce