{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde
  • #1   8. jul 2009 Du kan risikere at komme til at betale fuld afgift og får sikkert en bøde udover det svarende til afgiften.

• #2   8. jul 2009 fuld afgift'?

• #3   8. jul 2009 det plejer at være fuld afgift plus en bøde af afgiftens størrelse så det er godt dobbelt afgift der skal betales

• #4   8. jul 2009 Hvad er da det for noget sludder Martin C?

• CR7
    CR7 Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 32
    #5   8. jul 2009 Det er rigtig hvad martin han siger . Bare montere dine sæder efter tyskland så er du kørende

• #7   8. jul 2009 Det er pænt dyrt så kan jeg høre.
    Hvad hvis bagsæderne ikke er monteret og der sidder et par stykker bagi. ?
    Så det vel en 1000kr til føreren og 500 til de 2 bagi ikke ?
    så det vel muligt at montere sæderne over grænsen, da de ikke kender til gulpladers biler over grænsen?

• #8   8. jul 2009 Rasmus A: Før du udtaler dig burde du måske sætte dig ind i tingene! Det er som flere siger, ganske rigtigt fuldt lovligt at smide ekstra sæder i, såsnart man er over grænsen!

• #9   8. jul 2009 Kasper S: Så det du vil gøre er at køre med 2 personer flere end bilen er godkent til, uden de er forsvarligt fastspændt og med 2 sæder, som ikke er monteret? Ved ikke engang hvor jeg skal begynde med negative kommentarer.....jo, tror jeg starter med: Idiotisk idé!!!!
    Kan du hsuke den gulplade bil med 4 unge gutter på din alder fra Fyn, der kørte galt og blev dræbt i en gulplade bil ovre i sverige....!? Behøver jeg sige mere...!

• #10   8. jul 2009 Det med at smide sæder på i tyskland skulle være god nok..

Problemet er bare ligeså snart man kommer ud for en ulykke..+ personskader. Så kommer problemerne..

God tur derned..

• #11   8. jul 2009 Men man kunne benytte sig af den løsning lige over grænsen ?
    Så kan de vel ikke give en bøde der svare til afgiften + fuld afgift, da de jo ikke kan bevise at man har tænkt sig at benytte de 2 sæder?

• #12   8. jul 2009 *The Ramster * - Måske DU skulle sætte dig ind i tingene før du udtaler dig.
    Eller det er måske rigtigt fordi der er 2 personer der siger det?

En dansk bil vil ALTID være underlagt dansk lov, og det uanset om den befinder sig i Tyskland, i Australien eller på sydpolen.

• #13   8. jul 2009 Så der er ikke noget smart man lige kan gøre igennem DK ?

• #14   8. jul 2009 Det er også en mulighed.

• #15   8. jul 2009 Hjerneløst i gul pladet bil - længere er den ikke ..

• #16   8. jul 2009 der er sku da en forretningsmand der har mistet en MASSE penge fordi han satte sæderni i uden for danmark til en tur til paris... så NEJ det er ikke lovligt

• #17   8. jul 2009 og så vidt jeg ved koster det 5.000 kr i bøde at have folk siddende/liggende bagi bilen hvis den er på gule plader

• #19   8. jul 2009 Hvis man skal være 4 personer i en gulpladebil, så sørg for at alle 4 er foran og ingen er i varerummet.. Den kæmpe bøde er kun hvis der er folk i varerummet.. så sid på skødet af hinanden..

• #20   8. jul 2009 Nej nu stopper det sq!!!
    Svar dog kun på tingene hvis i ved noget om det!

Martin C, det er IKKE lovligt at smide bagsæder i en bil på gule plader, hverken i dk eller udlandet!!!

Læs artiklen fra FDM hvor en person der gjorde dette nummer blev revet rundt bag efter, først af politiet, så af skat og så af forsikringen!!

EpMaTs ™, dejligt at der er nogen der gider finde facts før de taler smiley

• #21   8. jul 2009 Ja undskyld mit udbrud.. men nogle gange skriver ffolk i bedste forhåbning omat det de skriver er sandt.. men det kan jo have alvorlige konsekvenser for vedkommende som følger de usande råd..

Derfor skal man virkelig være sikker i sin sag når man svarer på sådan et spørgsmål.

• #22   8. jul 2009 Jer der siger at det er lovligt at smide sæder i uden for grænsen, i må være godt stive ;0) bla. så dækker forsikringen osv. ikke hvis der sker noget :0)

• #24   8. jul 2009 Martin (Horsens) L -Perfekt link der står svaret vidst rimelig klart..

• #25   8. jul 2009 Idiot .. Prøv du dig bare frem .. Så sig lige når du køre og hvorfra, så kommer jeg lige og smadre ind i dig og får mig en ny bil ..

For det første så er det tyske politi nogle MEGA stride bisser! Dem tror jeg skudt du kan ta røven på, for det andet hvis du kører over Østrig ska du satme være heldig hvis ikk lille Marie kommer og smider dig i brummen for den narrestreg, hvis der er nogen der er hårde så det dem !!!
    Og når i så (ikke) når til Italien så er Carbinieri heller ikk til at spøge med .. Og tro mig jeg ved hva jeg taler om, har kørt lastbil med den gamle dernede så tit og vi har fået bøder / hørt om bøder så store og i visse tilfælde så latterlige at man brækker sig .. Så drop det nu og ta turen i en bil der LOVLIGT kan ta turen derned ..

Hvis i nu gør det alligevel så håber jeg fandeme i kører i en vejkrog og mister arme og ben alle 4, for hovedet kan i jo ikk miste smiley

Mvh Luffe

• #26   8. jul 2009 Martin - Uhh , smukt link .. Så kan det vist ikk siges mere klart og tydeligt smiley haha ..!

• #27   8. jul 2009 Det er sgu ikke lovligt at sætte sæderne i når man kommer over grænsen, det kan godt være at det Tyske politi er ligeglad, men det er stadigvæk ulovligt.

• #29   8. jul 2009 Kunne godt tænke mig at høre mere om den sag, om dommen evt. er blevet anket, for der kunne godt være en del tvivls spørgsmål om rettigheder for danske biler i udlandet, når de ikke nødvendigvis har en gulplade ordning. Jeg mener nemlig bestemt at man skal overholde de love der er gældene i det land man kommer ind i og ikke det land man køre ud af.

• #30   8. jul 2009 º Scapegoat º:
    Så måtte de fleste tyske biler vel ikke køre i Danmark, eftersom det er et krav i Danmark, at man har sideblink på?

• #31   8. jul 2009 KM . ja. Du skal jo også køre med lys på i danmark selv om du har en tysk bil da det er dansk lov.

• #32   8. jul 2009 Naturligvis. Men kørelys er en del af færdselsloven (som jo skal overholdes efter gældende regler, uanset hvor i verden man befinder sig), hvor det andet vel er noget typegodkendelsesrelateret.

• #33   8. jul 2009 Jesper S: du roser et link som reelt INTET har med sagen at gøre! Linket EpMaTs ™ har lagt op er ganske fint, men omhandler på ingen måde hvad vi her diskuterer! For vi taler om hvorvidt det er lovligt at smide sæder i en gulpladebil, den artkel omhandler om det er lovligt at køre prvat i en gulplade firmabil der ikke er betalt moms på - Og det er det naturligvis ikke! - Men det har stadig intet med sagen at gøre!

Kasper S skrev følgende spørgsmål: Hvad er bøden for at køre 4 til italien i en gulpladers bil ? ;D?

Så inden du raser, så gør dig selv den tjeneste, sammen med EpMaTs ™, i det mindste at vide hvad tråden handler om!
    Der står endda i tråden, at "Han og hans kone", altså 2 personer kører sydpa.......hmmmm

• #35   8. jul 2009 I blander jo det hele sammen nu, det kan godt være det tyske politi er ligeglade med det, men man overtræder jo stadigvæk loven med at der ikke må være personer i et varerum, så er det altså lige meget om man kører rundt i Tyskland, hvis Skat nu fks. står på den Tyske side af grænsen og laver kontrol, så klapper fælden, og så skal der betales afgift.

Det er jo det samme hvis en håndværker kører på ferie syd på i sin varebil som der ikke er betalt moms af, den må han jo ikke køre privat i.

• #36   8. jul 2009 Læs lige de to sidste afsnit:

"Strenge regler for gulpladebiler
    Der må ikke bag førersædet findes sædearrangementer af nogen art eller indretninger, der er egnede til anbringelse af sæder e.l. til personbefordring. Varerummet må heller ikke være forsynet med håndstropper, rudemekanismer, askebægre, sikkerhedsseler og beslag hertil eller andet personvognsudstyr. Beslag til sæder skal være fjernet eller gjort ubrugelige, og huller skal være tildækket med svejseklatter eller fastlimede plader.

Tillægsbøde på 95.000 kr.
    Ved indregistreringen blev der oprindeligt betalt 60.000 kr. i registreringsafgift af varebilen, men ombygningen med sæder og sikkerhedsseler i varerummet, oplukkelige sideruder og manglende adskillelse gjorde, at der yderligere skulle betales 190.000 kr. i registreringsafgift.
    Denne overtrædelse takserede dommeren i Retten i Svendborg til 30 dages ubetinget fængsel og en tillægsbøde på 95.000 kr. "

Altså må det åbenbart ikke engang være muligt at montere sæder. Så allerede der kan du få en stor bøde.

• #37   8. jul 2009 Det er satme godt nok en dyr løsning kan jeg da forstå på det hele.
    Ku godt være man skulle gøre noget andet. Det har jeg bare kun 2 dage til at finde ud af.

Kommentér på:
Bøde

Annonce