{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Carfolio oplysninger til syn? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som ved om jeg kan bruge oplysninger fra carfolio.com som dokumentation til syn? Er der andre steder man kan trække de oplysniger man skal bruge?

Det drejer sig specifikt op benzinforbrug på en bil som der ikke ligge en typeattest på her i DK, han sagde at han ikke kunne godkende til til syn før han fik nogen papirer på forbruget - Satans!!

Importøren holder ferie, og de er op til 14 dage om at svare, fik jeg at vide hos den lokale forhandler.. Og det kan jeg naturligvis ikke vente på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af TV 280 kr.
  • Rep. Af asko opvaskemaskine 799 kr.
  • Elektriker - Udskiftning af 2 udendørslamper og opsætning af 1 pendel 1.500 kr.
  • Egeføj 2.800 kr.
  • VVS-installatører. Tømme vand ud af opvaskemaskine 668 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Carfolio oplysninger til syn?
  • #1   8. jul 2009 hvad er det du skal bruge oplysninger om? kunne være en ide at vide jo

• #2   8. jul 2009 Så skal det være en rimelig ny bil, for at han skal bruge oplysninger om forbrug. Det kræver nemlig typisk at bilen er helbilsgodkendt, for at den kan blive godkendt til kørsel i Danmark.
    Du skal have fat i en dataerklæring fra importøren af bilen, hvis de er villige til at oplyse om dette.

Måske skulle du lige forklare hvilken bil der er tale om?
    Mærke, model, motor, årgang

• #3   8. jul 2009 K L

"Det drejer sig specifikt op benzinforbrug på en bil som der ikke ligge en typeattest på her i DK, han sagde at han ikke kunne godkende til til syn før han fik nogen papirer på forbruget"

• #5   8. jul 2009 Undskyld, den her de er næsten ens:

http://carfolio.com/specifications/models/car/?car=149391

• #6   8. jul 2009 Jabbekot

ja, men hvad bil? hvad motor?....

• #7   8. jul 2009 Du skal ringe til den danske renault-importør og få deres homologationsafdeling til at udstede en Dataerklæring til dig. Det er den ene mulighed.

Anden mulighed er: Du skal ringe til din renault importør og bestille bilens COC.

Det er de to eneste officielle dokumenter, der beviser en bils forbrug, som kan bruges til syn udover en dansk typegodkendelse. Jeg har tidligere arbejdet med præcis den type sager for en bilimportør af et andet større bilmærke.
    Måske er du heldig og du får det gratis, ellers kan du regne med at betale et eller andet beløb for at få det lavet.
    Husk at oplyse stelnummeret.

Volvo Personvogne Danmark A/S
    Energivej 1
    Postboks 178
    2750 Ballerup

Tlf. nr. 44 73 44 14
    Fax nr. 44 73 44 06

Bilens EU-godkendelsesnummer er: e2*98/14*0272

Så burde du efterhånden være på rette spor. Underligt at synsmanden ikke kunne oplyse dig om det, plejede normalt at have synsmænd i røret, når de stod i lignende situationer...

• #8   8. jul 2009 Uha, tak for hjælpen Rasmus:)

Det bliver nok en lidt længere proces end jeg havde regnet med.

• #9   8. jul 2009 Nej det er ikke så+ slemt, hvis bare Renaultimportøren er lidt effektiv og serviceminded.
    Men altså, enten en Dataerklæring eller et COC.
    Hvis du så ringer imorgen, og de kan lave dataerklæringen med det samme, kan de enten faxe, maile, eller sende det pr snail-mail, og så har du det senest dagen efter.
    Et COC kan vel tage op til en uge, da den typisk skal sendes fra Frankrig, men længere er det ikke. Sådan burde det ihvertfald være.

(Jeg har typisk ordnet det med en synsmand på 10-15 minutter og bilen ikke har været for speciel, og hvis jeg havde tid til det. Det skal nok gå tjept, når du først har fået ringet)

• #10   8. jul 2009 Jeg prøver at få fat på dem når de vender tilbage fra ferien.

• #11   8. jul 2009 Sorry, jeg så ikke lige at de holdte ferie, måske skulle jeg læse indlægget lidt mere præcist næste gang, hehe.
    Ellers findes der andre firmaer der tilbyder at lave dataerklæringer. men så kan du godt regne med at prisen stiger. Prøv at google dataerklæring.

Kommentér på:
Carfolio oplysninger til syn?

Annonce