906 visninger
|
Oprettet:
Carfolio oplysninger til syn? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen som ved om jeg kan bruge oplysninger fra carfolio.com som dokumentation til syn? Er der andre steder man kan trække de oplysniger man skal bruge?
Det drejer sig specifikt op benzinforbrug på en bil som der ikke ligge en typeattest på her i DK, han sagde at han ikke kunne godkende til til syn før han fik nogen papirer på forbruget - Satans!!
Importøren holder ferie, og de er op til 14 dage om at svare, fik jeg at vide hos den lokale forhandler.. Og det kan jeg naturligvis ikke vente på.
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
apr 2003
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 3.007
Du skal have fat i en dataerklæring fra importøren af bilen, hvis de er villige til at oplyse om dette.
Måske skulle du lige forklare hvilken bil der er tale om?
Mærke, model, motor, årgang
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
"Det drejer sig specifikt op benzinforbrug på en bil som der ikke ligge en typeattest på her i DK, han sagde at han ikke kunne godkende til til syn før han fik nogen papirer på forbruget"
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 23 Svar: 324
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=113223#a_engine
okt 2006
http://carfolio.com/specifications/models/car/?car=149391
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
ja, men hvad bil? hvad motor?....
apr 2003
Anden mulighed er: Du skal ringe til din renault importør og bestille bilens COC.
Det er de to eneste officielle dokumenter, der beviser en bils forbrug, som kan bruges til syn udover en dansk typegodkendelse. Jeg har tidligere arbejdet med præcis den type sager for en bilimportør af et andet større bilmærke.
Måske er du heldig og du får det gratis, ellers kan du regne med at betale et eller andet beløb for at få det lavet.
Husk at oplyse stelnummeret.
Volvo Personvogne Danmark A/S
Energivej 1
Postboks 178
2750 Ballerup
Tlf. nr. 44 73 44 14
Fax nr. 44 73 44 06
Bilens EU-godkendelsesnummer er: e2*98/14*0272
Så burde du efterhånden være på rette spor. Underligt at synsmanden ikke kunne oplyse dig om det, plejede normalt at have synsmænd i røret, når de stod i lignende situationer...
okt 2006
Det bliver nok en lidt længere proces end jeg havde regnet med.
apr 2003
Men altså, enten en Dataerklæring eller et COC.
Hvis du så ringer imorgen, og de kan lave dataerklæringen med det samme, kan de enten faxe, maile, eller sende det pr snail-mail, og så har du det senest dagen efter.
Et COC kan vel tage op til en uge, da den typisk skal sendes fra Frankrig, men længere er det ikke. Sådan burde det ihvertfald være.
(Jeg har typisk ordnet det med en synsmand på 10-15 minutter og bilen ikke har været for speciel, og hvis jeg havde tid til det. Det skal nok gå tjept, når du først har fået ringet)
okt 2006
apr 2003
Ellers findes der andre firmaer der tilbyder at lave dataerklæringer. men så kan du godt regne med at prisen stiger. Prøv at google dataerklæring.
Carfolio oplysninger til syn?