Bilfinansiering, et par spg... {{forumTopicSubject}}
Har her i sidste uge solgt min vogn, da jeg havde en anden i sigte til små 100k mere end hvad jeg solgte min nuværende for (185k).
Tager så op til min bank for at ordne den nye handel, og får så afvist min låneansøgning på baggrund at jeg har for meget gæld kontra aktiver samt at jeg bor til leje. Det fatter jeg så ingenting af.
Sidste sommer godkendte de at jeg købte en anden bil til 250k, hvilket er 30k under hvad den jeg havde i sigte at købe kostede, og der havde jeg ikke til udbetalingen (20%) hvilket jeg har nu, samt jeg nu er færdiguddannet og tjener små 20% mere. De vil kun godkende at jeg køber en bil til hvad jeg solgte den anden for (185k)
Har ingen gæld, aktier for 50k, samt styr på alt hvad angår økonomi, så mener ikke problemet kan ligge der.
så derfor skal jeg have fundet mig en ny måde at finansiere bilen på. Har set på diverse bilfinansieringsfirmaer som f.eks. diba.dk, kender i andre?
Ligeledes, nogen som ved om en forhandler vil hjælpe med finansieringen, selvom bilen ikke bliver solgt gennem dem, de må jo få provision på en måde.
sep 2004
Følger: 13 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 222 Svar: 1.192
Der står på deres hjemmeside : Vi tilbyder gerne en fordelagtig finansiering, OGSÅ selvom du ikke køber din bil hos os. Det vigtigste for os er at kunden får tingene til at hænge sammen, og bliver tilfreds med bilen.
Men bankerne giver ikke lån lige pt, Især den danske bank efter sagen med stein bagger
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Hvilken bil skal der lånes til?
Hvad er dit rådighedsbeløb? (når husleje, vand, varme, støm, tlf. forsikringer, mobil, internet, osv er betalt)
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.829
har lavet et budget, og efter alle faste udgifter til lejlighed og alle biludgifter er betalt har jeg ca. 4500 tilbage, og det iberegnet at jeg afdrager 3500 til den nye bil pr måned.
jeg har godt nok et risiko job som ejendomsmægler, men er ansat i et sted hvor jeg ikke bliver tror jeg bliver fyret, og er med i akasse osv. Endvidere kan de jo tage pant i bilen, så de er på den sikre side, men tror bare jeg prøver at høre en anden bank af.
nov 2008
Skift bank omgående!
jul 2003
Følger: 61 Følgere: 54 Emner: 32 Svar: 1.484
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 159
nov 2008
Men en forhandler finansiering kan være mindst lige så fordelagtig
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.829
Jeg mener også selv det er banken som sejler i det her tilfælde, for økonomisk ser jeg intet problem i det, men min bankrådgiver er lidt en forsigtigper. Men vil prøve en anden bank imorgen, de må også være til at snakke med.
Bilfinansiering, et par spg...