{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri i bag
  • #1   13. jul 2009 Ved ihverfald at mercedes 211 der har batteri i bag, bruger 2x40kvt mener jeg. Dog er der jo også noget kraftigere starter på diesel modellerne. Men prøver med 50kvt og håber på lavt spændingsfald smiley

• #2   13. jul 2009 men husk at bruge et gel-batteri... de almindelige kan MÅSKE udlede giftige gasser..

• #3   13. jul 2009 har tænkt på det samme smiley men kan man ikk os bare have et foran ? smiley og trække kabler om til et bagi?

• #4   13. jul 2009 hvorfor fanden vil du have et bagi og IKKE foran???

normalt har du begge dele??... det foran.. skal have en stærk start strøm.. og må derfor ikke være en gel batteri (forbrugsbatteri).... f.eks optima yellow top og lign...

men skal være en bly batteri.. startbatteri..

normalt ligger du et gel batteri om bagved.. og trækker strømvej så den kun kan lade..... dvs så den ikke tømmer batteriet foran når du ikke kører....

det andet du har gang i er mildest sagt åndsvagt... for hvad skulle grunden være til at fjerne det foran???.. ville du bruge den lille batteri plads til noget andet smiley ud over det skal du føre min 1x 50 mm..... hvis du er storforbruger.. så 2x 50

• #5   13. jul 2009 hvordan laver man så det kun kan lade? smiley

• #6   13. jul 2009 jeg er ikke elektriker :).. så der var en af mine venner der gjorde det for mig....

men i bund og grund.... hvis jeg har "slukket"bilen... så kan jeg brage løs på anlægget i 3 timer.. når det så går død pga strøm... kan jeg stadig starte bilen.... fordi det foran ikke er blevet tappet...

det er noget med at ensrette strømvejen....

eller måske har han koblet nr 2 batteri direkte på generatoren også?? så det aldrig kommer i kontakt med det andet..

• #7   13. jul 2009 jeg kan ikke se pointen i at fjerne det foran.... da der ligesom ikke kan side andet i den lille plads ved motoren...

og en gel batteri er da klart at fortrække bagved..... men en gel batteri levere ikke nok strøm til starteren.. så på en kold dag... kan du risikere at ha et problem

• #8   13. jul 2009 gel batterierne kan sagtens klare at starte en bil... uden at det tager skade..

Bil Batteri

--------------------------------------------------------------------------------

MAXXIMA_900DC
    Batteriet med maksimale dybdeudladningsegenskaber, Kapacitet: 95 Ah, Kortslutnings niveau 900A, Kuldestartstrøm: 900 EN, 12 Volt. Dimensioner 258 x 173 x 205 mm Fås i flere modeller

http://www.exide.dk/start/

prøv selv at læse på deres hjemmeside

• #9   13. jul 2009 Det er ikke noget problem at sætte et syrebatteri i bag man skal bare sørge for at sætte en slange på til udluftningen det køre jeg selv med...

Hvis der er mere du vil vide (hvordan man gør) kan du bare skrive en pb til mig...

• #10   13. jul 2009 Det er for at der er plads til en kæmpe intercooler foran. Det nemmeste er at flytte batteriet..
    Der bliver kun trukket 1x50mm2 ledning, Så må vi jo se om der er for stor spændingstab.

• #11   14. jul 2009 casper-- så vidt jeg kan huske.. er et MAXXIMA_900DC ikke et gel batteri???

hvis du ringer rundt til alle nogenlunde kompetente inden for bilaudio og lign.. siger de alle at et forbrugsbatteri ikke skal bruges som start batteri.... da det ikke kan give stor nok chok start.....

syns selv du skal ringe og hører..

hmmm.. ok så du skal bruge pladsen :).. jamen så ville jeg rykke det self... men jeg vil stadig have et alm startbatteri omme bagved..... og hvis du skal bruge mere strøm.. så et forbrugsbatteri ved siden af..

Kommentér på:
Batteri i bag

Annonce