{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.121 visninger | Oprettet:

BMW E30 RUST ? ? ? {{forumTopicSubject}}

Står og har en bil for hånden som jeg egentlig godt vil spørge lidt ind til - dette er bilen:
BMW 316i (M40 motor med 102 heste og 143nm) E30
1991
261.000 km
en lille bitte smule rust under nummerplade og i nogle skærmkanter
1,5 år til syn
Pris: 11.000 kroner ved køb fra pap-morfar..
Årlig pris hvis jeg forsikrer den hos GF: 9987 kroner

Den har 3-4 huller i den forreste del af undervognen, på omkring 1x1 cm

Mine spørgsmål er som følger:
1: Er disse huller et stort problem og hvad vil de koste at ordne - skal der skiftes noget eller svejses, og hvad koster tingene hver især?
2: Bilen er med et ur, istedet for en omdrejningstæller. Har en omdrejningstæller fra en senere model for hånden - er denne lige til at tilslutte?
3: Er denne model bil dyr i reservedele og har den tit brug for reperationer?
4: Kan det betale sig at købe denne bil OG hvad vil bedst kunne betale sig A: at lade vær med at ofre penge på den, men bare køre til den skal synes og så sælge/skrotte den - eller B: At evt få ordnet rusten i undervognen og ofre lidt penge hen ad vejen på omdrejningstæller, KN filter, fælge, lygter osv og beholde den og håbe den holder syn?

Ved godt det er en masse spørgsmål, men håber i kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E30 RUST ? ? ?
  • #2   15. jul 2009 dele til de gamle bmw'er er ikke dyre...:-)...da jeg havde min e34 skiftede vi undervogn, bremser hele vejen rundt, lambdasonde og et par andre ting, og det var ikke voldsomt dyrt...man skal bare have hænderne skruet rigtigt på...:-)

    der hvor der er rusthuller skal der selvfølgelig ny plade i...laver du et eller andet lort med spartel bliver du træt af det...igen...hvis du kender nogen der kan svejse eller selv kan er det bedst....

    alt efter hvor meget tid og gåpåmod du har kan du bedst selv vurdere om deter noget du gider lave...:-)...personligt ville jeg sgu gerne have en e30 at gå og rode med igen...


  • #3   15. jul 2009 ups...havde ik set det var en 316...havde nok fundet en med større motor...

  • #4   15. jul 2009 Start med at høre forsikrings priser, inden du beslutter dig. BMW er dyrt at forsikre, selv med små motorer. Men E30 er en nem og billig bil at skrue i. Dog er mange utrolig misholdte

  • #5   15. jul 2009 Tak for dit svar, men kan ikke sige at jeg er helt enig med dig:
    1: det er små bitte pletter af rust - men du kan have ret i at dette måske er tegn på rust andre ikke synlige steder (derfor er jeg ved at arrangere at få den tjekket i undervognen hos karosse værksted)
    2: Nu har jeg altså fundet mig en MEGET overkommelig forsikringspris - selv hvis jeg vælger en lille død bil, får jeg det ikke andet en 2 tusind billigere om året.
    3: BILEN VEJER KUN 1050 kilo og har 102 heste - prøvekørte den med 4 mand i bilen, og fik den op på 170 km/t!
    Det får du ikke en lille "kvik" bil til..
    4: Der "skal" ikke nødvendigvis laves noget - den fejler ikke noget den ikke kan køre med halvandet år endnu - de ting jeg nævner er jo blot ting jeg godt kunne tænke mig hvis det var. Der er forresten også lige kommet ny ventilløfter i.. smiley


  • #6   15. jul 2009 Pingo !
    Læs hvad der står - har fundet billig forsikring..
    Dyreste selskab sagde 41 k pr år, men GF sagde 10 k pr år


  • #7   15. jul 2009 Brian-Admin-BMW syndicate O

    Tak for dit svar - det var ret så fyldestgørende smiley
    316 er da det jo er min første bil - er lige blevet 18 smiley


  • #8   15. jul 2009 Så lidt...:-)

    Ja jeg lurede lige din profil...min første bil var en sierra 1.6 med baghjulstræk, og den var jeg længe glad ved...man skal jo lige ud og vænne sig til at være afsted uden kørelærer...hehe...så tror jeg alligevel en 316 er et godt udgangspunkt...

    ang. forsikring, så prøv thisted forsikring eller ETU...dog skal du ikke indgå nogen kvartalsordninger eller lign. med thisted, for de tog sgu røven på mig...hehe...


  • #9   15. jul 2009 Havde overset det ; )

  • #10   15. jul 2009 Tak for rådet angående forsikring - det vil jeg lige undersøge så;)
    Øhm, der virker som om du har rimelig godt styr på hvad du snakker om - hvis jeg ligger et par billeder ud i et fotoalbum´imorgen, kan du så måske komme med et bud på hvad det vil koste at få en karossemekaniker til at lave det? :i


  • #11   15. jul 2009 hehe...lige ang. pris ved jeg ikke...:-)...det billigste du kan gøre er hvis du kender en der kan svejse, så skærer man det dårlige ud og svejser nyt i...altså nyt plade, og så et godt lag "elefanthud" så det ikke ruster..paneler osv. kan man købe til formålet, men huller i bunden har vi nu bare lavet med nyt plade...sådan gjorde min kammerat og jeg ihvertfald...

  • #12   15. jul 2009 Okay smiley
    Skal det være plade som købes specielt beregnet til bilen, eller bare noget plade af den rigtige type? Og skifter man bare små stkker ud, der hvor der er rustent, eller er det større stykker på 50x50 vi snakker om?


  • #13   15. jul 2009 Og elefanthud - hva er det? Texstyl ?

  • #14   15. jul 2009 altså jeg må indrømme at jeg ikke ved det store på det område...jeg fik bare fat i noget plade og så skar vi det rådne væk og satte ny plade i, som selvfølgelig blev fuldsvejst...

    Det er bare noget kraftigt textyl...:-)


  • #15   15. jul 2009 Find en 318is istedet. Det der duer ikke til noget som helst.

  • #16   15. jul 2009 Allerbedst er en 325i. og helst M50 med Vanos

  • #17   15. jul 2009 Når du siger "duer ikke til noget som helst" så går jeg ud fra at du mener den ik er hurtig nok - eller mener du at bilen er dårlig?

  • #18   15. jul 2009 At den er langsom ; )

  • #19   15. jul 2009 Syntes nok - men den er sgu ikke langsom når man tænker på det er min begynderbil..
    Min svigerfar er sgu ved at gå ud af sit gode skind over at jeg overhovedet vil ha' en bil med over 90 heste - han påstod sågar at selskaberne ikke engang ville forsikre den ! smiley


  • #20   15. jul 2009 Hehe : D

    Mange selskaber går efter vægt, bla. GF og så længe du ikke får en farlig "special bil" som en 320 faktisk er : S så går det nok ; )


  • #21   15. jul 2009 Silas A - Forsikringen SKAL forsikre dig om du så købte en Voyron... smiley Men når vi snakker de priser der, havde jeg hvis det var mig, fundet mig en Honda Civic 1,6 16V uden Vtec... Den er billigere i forsikring og kører langt bedre... Også vente til du får lidt billigere forsikring, også opgradere bilen...

  • #22   15. jul 2009 Kenneth .
    Kan sagtens følge dig smiley
    Men skal ha' en eller anden til at kigge på undervognen, og når de så har vurderet situationen, så må vi se om jeg stadig vil købe den - ellers blir det en civic, primera eller vento tror jeg..


  • #23   15. jul 2009 Og ved godt en 316 ikk er den farligeste baghjulstrukne bil i verden, men pas alligevel på i regnvejr, når du nu er nybillist... Der er mange der kommer galt afsted pga nyt kørekort og baghjulstræk... Når du/i kigger undervognen efter så kig lige på Tårnene bag i og Under batteriet i fronten, det er 2 svagheder E30'eren lider meget af...

  • #24   15. jul 2009 Okay, 1000 tak smiley
    Tjekkede tårnene foran - de var ihvertfald tip top ! smiley


  • #25   15. jul 2009 De store bøsninger som "holder" bagbroen er også MEGET udsatte, samt rust i dørbunde

  • #26   15. jul 2009 rust i dørbunde - tjek smiley

  • #27   15. jul 2009 har engang lavet en tjeliste med de mest udsatte steder på sådan en e30, og så skrevet "ingen/overfladisk/tærret", så kan man krydse af og få en samlet vurdering af bilen...

    Men... www.bmwe30.dk har vist også en liste over steder der er særligt udsatte...:-)


  • #28   15. jul 2009 Tilbyd ham 5.000 kr for den, og så skrotter du bilen om 1½ år når den skal synes smiley

    Tror desværre ikke det kan svare sig at smide penge i den til rep smiley MEN det er jo bare min mening smiley


  • #29   15. jul 2009 gad ikke give en nikkel for sådan en bil, den er fuldstændig værdiløs en e36 koster jo efterhånden ikke mere med den motor str.

  • #30   15. jul 2009 www.koed.dk så kan du selv danne dig et indtryk af hvad de forskellige dele koster

Kommentér på:
BMW E30 RUST ? ? ?

Annonce