{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Hul i slanger - E39 .. Hva kan d være? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft min bil til service, og der fik jeg at vide at den slange der sidder op til topstykket var revnet, så der røg vand ud.. Den fik jeg så skiftet ud, og bilen kørte fint i 5-6 timer.. Så igår aftes begyndte der at komme lidt røg ud fra motorrummet, jeg standsede så bilen for at tjekke, og kunne se det kom fra under luftfilterkassen.. Min mekaniker siger det er en til slange der er revnet åbenbart... Han siger han er bange for at det i værste tilfælde kan være topstykket der skal skiftes..
Kan det være rigtigt, eller er det bare tilfældigt at de revner er kommet på slangerne ? .. Og kan nemlig bare ik forstå hvorfor der kom røg .. Når den står stille i tomgang gør den det ikke så meget, men så snart man giver den gas, begynder røget at komme..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hul i slanger - E39 .. Hva kan d være?
  • #1   17. jul 2009 Tja, en slange kan godt blive mør og så revne, eller have en fejl.
    Men hvis topstykket skal skiftes, så har den satme været varm..

• #2   17. jul 2009 Enten er det pga møre slanger .
    Eller så kan du været ude for en defekt toppakning. Som så gør at køle systemet er kommet under mega højt tryk.
    Og derved er dine slanger sprungtet pga det høje tryk.

• #3   17. jul 2009 Hmm ja jeg tror sq også det er toppakningen .. Må få det undersøgt.. Før jeg ødelægger noget andet samtidig..

• #4   17. jul 2009 Når det sker sådan der at der ryger en slange efter den anden så der noget mere galt end en mør slange.. ellers er det sku noget af et tilfælde:)

• #5   17. jul 2009 Kunne jo være den slange han har skiftet som er dårligt spændt og at han så ikke tager fejlen på hans kappe, og lader dig betale en gang til, for det kunne jo være en mulighed...

• #6   17. jul 2009 Dan : Nej for den slange han skiftede før, var den der sidder ved topstykket, det var den der var revnet.. Men denne gang kom røget fra helt modsatte side, og der lå en smule kølervæske i motorrummet, så den har åbenbart sprøjtet det ...
    Hvad er de normale kendetegn, når toppen skal skiftes ? .. Der er i hvert fald noget med hvidt røg fra udstødningen .. ??

• #7   17. jul 2009 Hvid røg i udstødningen er desværre som regel tegn på vand i motoren og defekt toppakning.

• #8   17. jul 2009 Erik : Indtil videre har der ikke været tegn på det heldigvis.. Men havde det på min gamle bil ..
    Men HVIS det nu er at jeg er ude og køre, og lige midt på vejen toppakningen siger fra, vil det så skade min motor, eller KUN toppakningen ?

• #9   17. jul 2009 Syntes du skal få skiftet den sidste slange og så først lade den så i tomgang .Så kan du se om det hele køre igen. Og så kan du køre som normalt og holde et vågent øje med din temp føler. Hvis den ryger længere op end normalt . så bør du stoppe.

det er ikke sundt at køre en motor tør for vand. og kan skade din motor / tostykke.

• #10   17. jul 2009 Ja det er nok bedst.. får lige skiftet den slange til at starte med..

• #11   17. jul 2009 Bruger den meget vand eller noget?

• #12   17. jul 2009 Eser : Den har gjort, men fik så at vide af mekkeren at det var pga den slange der var revnet...
    Efter det har jeg ikke tjekket ...

• #13   17. jul 2009 Prøv tjek under bilen og se om da noget da dråber..

Jeg har altid fået det her vide angående toppakning.

Hvidt røg ud af udstødning
    Vis den bruger vand
    Varmen i bilen virker ikke rigtig
    Også ka man tjekke olie og vis da sidder så nogle gule ting så er da snakke om defekt toppakning.. Ved så ikke om det passer.

• #14   17. jul 2009 Hmm.. Hvidt røg har jeg ikke oplevet.. Der kommer bare alm røg om morgenen når jeg starter..
    Den har brugt vand, men som sagt, min mekker sagde det var pga den utætte slange, men ved ikke om det ER den, for nåede kun at køre med den i få timer før den røg på værksted igen ..
    Det der gul ting har jeg ikke oplevet.. Olie bruger den ikke..

Kommentér på:
Hul i slanger - E39 .. Hva kan d være?

Annonce