{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.299 visninger | Oprettet:

skift af tandrem ? men sat forkert . {{forumTopicSubject}}

ja min dag med tandrems skift gik af helved til. bilen er en vw caravelle 2.4D fra 1993 den i min profil.

de skilte det af der skulle skilles af og da de så skal lave den med den nye tandrem, finder de ud af at mærkerne ikke er der som den skal stilles efter. men de snakker med nogen og bliver ening om noget og sætter de 2 nye remme på og da de så vil starte den kan den ikke, efter mange forsøg og mens de prøver ryger den meget sort røg ud , han giver så lidt gas og for gang i den og den ryger endnu mere sort røg .

mit spørgsmål er har de smadret motoren ved at starte den op hvor den ikke står korrekt. ???

og når de engang for den samlet så den virker, hvad skal jeg så holde øje med , for at se om noget har taget skade ??

beklager den lange tekst.

jeg kom dog hjem i en meget slidt nissan primere sri låne bil , men ville hellere have haft min egen med.

ventede fra 7.30 til kl 17 for ingen ting.

beklager for manglende ,,,, og .... dem har jeg sku ikke styr på he he

andre end mig der har haft en rigtig lorte dag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skift af tandrem ? men sat forkert .
  • #1   20. jul 2009 det skal lige siges at det er et værksted der har rodet med det og ikke mig selv , det er med kvitering og det hele.

hvis de har smadret motoren kan jeg så ikke forlange at de sætter en anden motor i bilen

• #2   20. jul 2009 Hvis motoren lyder normalt under start, har i ikke ødelagt noget.

Pumpen skal dog ikke stilles ret mange mm ved siden af, før motoren ikke kan starte.

Det eneste der er at gøre er at være sikker på den står på mærkerne, og derefter justere pumpen ind med et micrometerur. Men mener den skal stå 0,66-0,72mm.

• #3   20. jul 2009 De er da virkelig proffesionelle ! Håber da ikke det har kostet dig dyrt !
    Ang. om din motor har taget skade, kommer det helt and på hvor mange tænder den er taktet forkert, men jeg krydser fingere på dine vegne smiley

• #4   20. jul 2009 tør du lade dem sætte en ny motor i hvis det er

• #5   20. jul 2009 Hej. Det lyder som om pumpehjul har drejet sig under eller før montering af rem..Hvis det kun er der den er gal,sker der ikke noget ved det,den får bare alt for meget at leve af åbenbart..
    Hvis den udover at ryge lød normalt fra mekanikken,så tror jeg du kan være rolig.
    Mvh Danny

• #6   20. jul 2009 de siger at der ikke er nogen mærker jeg har ikke selv set det da jeg har valgt at betale mig fra det , så det er værkstedets ord jeg har kun

• #7   20. jul 2009 har sat mig for hvis de ikke bliver færdig med den imorgen har jeg overvejet at sætte den ned til vw på deres regning.

• #8   20. jul 2009 Selvfølgelig er der mærker.

Der sidder en på svinghjulet, samt en på den bagerste takthjul. Det er dem man bruger til den forreste tandrem.
    Den bagerste tandrem justeres ind via mærket på det bagerste takthjul, samt mærket på pumpen.
    Derudover skal den finjusteres med micrometerur.

• #9   20. jul 2009 de sagde der var ingen mærke på svinghjulet . pris for skift var 3500kr som jeg desvære har betalt.

• #10   20. jul 2009 man bliver godt gal i hovedet når man for afvide man kan hente bilen efter 4½ time men efter 9½ time er den ikke færdig endnu. de begynder med at kigge på den kl 7:30 imorgen igen, og har en kæreste der kan føde når som helst så det er ikke så godt vi ikke har bilen

• #11   20. jul 2009 Jeg har skiftet på 10-15 stykker tror jeg, og har aldrig haft problemer med at takte dem.

• #12   20. jul 2009 jeg håber bare de bliver færdig med den imorgen

• #13   20. jul 2009 ærgeligt du ikke bor heroppe så du lige kunne vise hvordan man gør det rigtigt he he he

• #14   20. jul 2009 det er for de at pumpen skal stilles på den har lavet på dådan nogle raktig meget hvis de bare har sat remmen på får de aldrig gang i den den skal ha stillet pumpen først men det burte et værksted vide

• #15   20. jul 2009 Præcis.

• #16   20. jul 2009 hej kim
    ja hvad sade jeg til dig i går det er en ok pris for at skifte tandrem men kun hvis de kan finde ud af det og stille pumpen rigtig bag efter og det er der ikke ret mange værksteder der kan gøre rigtig. du kan være heldig at det kun er pumpen der skal stilles om. jeg tenkte nok de ikke kunne der ude hos dem de har nok ikke det værktøj der skal buges til en vw.

• #17   20. jul 2009 jeg spurgte dem i morges om de nu ville huske at stille den i pumpen men nu sagde de at de havde låst pumpen så den skulle ikke stilles , men jeg sagde til dem at det var ikke hvad jeg havde fået afvide. jeg ringer til dem i morgen tidlig og beder dem om at stille den i pumpen.

• #18   20. jul 2009 du skal bare ringe og sige de skal stille den pumpe og den tar slet ikke skade af det 100% sikke på det kun er det og så sig lige at de skal huske at spænde den store bolt til at holde remhjulet på krumtappen for den skal spændes meget for ellers knækker den noten i remhjulet så det ny motor he he god fornøjelse hvis du har spørsmål kan du bare ringe på 26369777

• #19   20. jul 2009 hvis du låser pumpen står den bare på nul mærket 6grader fra det den skal stå det er lidt fin følene med det bumpe værk

• #20   20. jul 2009 jeg må indrømme at selvom jeg har skiftet en del dandremme på vw benzin og nu har fået en 1,9td kunne jeg heller ikke kunne finde mærket på svinghjulet, men så streger man sgu da bare pisset op. og husk nu lige at se om de justere pumpen efterfølgende, for med sådan en flok amatøre gør de det helt sikkert ikke.

• #21   20. jul 2009 En pumpe på VW diesel skal ALTID grundjusteres efter tandremsskift, og også dynamisk justering hvis den er så ny.
    Du har IKKE krav på at få den lavet hos VW på værkstedets regning, og det er direkte uartigt at kræve det. Nok er det en ulempe for dig, men mekanikere er kun mennesker!

• #22   20. jul 2009 mærke til krumtappen sider på svinghjulet og til knasten skal man tage remhjulet på knasten i disel pumpe siden der er en slisse i der skal flukte med toppen der er et stykke værktøj man skal sætte i hvis det er helt raktigt det er slet ikke noget problem hvis man bare har det værktøj til at stille pumpen med det koster kun 500kr på ebay og det er den de bruger orginalt hos vw

• #23   20. jul 2009 jeg snakker med dem i morgen tidlig med de råd jeg har fået af jer idag så må vi håbe den kommer ud og køre.

selvom jeg ikke kan kræve at få den til vw kan jeg vel godt kræve at de skifter motoren hvis den går i stykker kort tid efter jeg for den tilbage eller er jeg forkert på den ????

• #24   21. jul 2009 ja det kan du vel godt. se om de ikke kan skrive et stykke papir på at de har haft startet bilen med tandremmen stående forkert. det gør det nok lettere en hvis der bliver noget.

• #25   21. jul 2009 Der sker ikke noget ved at starte bilen med forkert timing af brændstofpumpen. Det er straks værre hvis timingforholdet mellem krumtap og knastaksel har været forkert. Men det har det tilsyneladende ikke, siden den har kunne starte. Så er det ikke noget vitalt i selve motoren der er skadet.

• #26   21. jul 2009 ok . jeg har snakket med dem imorges og sagt til dem at den pumpe skal indstilles ordentlig og de skal tjekke begge tandremme om de står rigtigt , de ville ringe senere sagde de bare .

kan man sætte en tester på motoren når den køre igen for at tjekke om de har stil den pumpe rigtigt

• #27   21. jul 2009 nej det er en mekanisk dims med et måleur i enden.

• #28   21. jul 2009 ok .

jeg har lige snakket med vw og de sagde at har tandremmen ikke stået helt rigtigt kan de have bukket noget ventiler hvis man er meget uheldig.

de sagde også det med det micrometer mener jeg han sagde.

• #29   21. jul 2009 ja den kan sagtens have bukket en ventil eller 2, men det finder du nok ikke ud af før bilen er samlet færdig og du har kørt lidt i den.

• #30   21. jul 2009 Arrrghhh sikke amatører. Man mærker ALTID remhjulene op med farve inden man afmonterer remmen.

• #31   21. jul 2009 men er der noget der er gået i stykker kommer de til at betale for at få det lavet , og helst på et andet værkset men det kan man jo nok ikke forlange.

ja de er amatøre

• #32   22. jul 2009 jeg fik min bil tilbage idag det viste sig at tandremmen sad rigtigt fra starten af ( siger de ) jeg valgt at tro på hvad de siger , bilen køre fint og lyder fin i motoren , jeg ringede til dem imorges og sagde til dem at de skulle prøve at stille den i pumpen for at være sikker på at den står rigtigt , fordi de havde sagt de bare ville låse pumpen så det var ikke nødvendigt. de havde tjekket alt der har med remmen at gøre for at udelukke det kunne være en fejl, og det var som det skulle være , de indstillede så pumpen ( som jeg allerede sagde igår de skulle kl 7:30 ) efter det ringede de til mig kl ca 13 og sagde bilen var færdig , og jeg fik den med hjem . det eneste der undre mig nu er at advarslen til vand begyndte at blinke på hjem turen og den manglede vand er det normalt efter så dan et skift ? de havde taget køleren lidt ud for at kunne komme til . jeg efter fyldte vandbeholderen og lampen slukkede og har ikke tændt siden , men har så også kun kørt 12km efter det.

• #33   22. jul 2009 det skal lige siges jeg har holdt en god tone til værksted hele tiden og ikke været negativ på nogen måder , måske på en ting jeg forlangte en låne bil imens og det havde han ikke , men han fandt på noget og vi fik en låne bil. jeg kunne nok godt havet taget hjem uden men med en kæreste der kan føde når som helst kan vi ikke undvære en bil hvis hun lige pludselig skulle føde. låne bilen fik uden regning dog selv betale benzinen men det er jo også rimligt.

til sidst skal der siges at der har været en rigtig god service fra firmaet, eneste der er at pege fingre af er de skulle have hørt hvad jeg sagde med den indstilling af pumpen.

aftalen var skift af tandrem olie filter olie skift i gearkasse , men pga det bøvl med bilen sagde jeg kun skift tandremmen , da jeg kom efter bilen havde de skiftet det olie og filter og olie i gearkassen , det var lidt træls når jeg havde sagt nej , men alligevel så skulle det skiftes og jeg fik 500kr i rabat så det var godt nok.

• #34   22. jul 2009 sikke nogle plattenslagere.... remmen har 100% sikkert ikke sidet rigtigt. hvad var så orsagen til den ikke kørte ordentligt? pumpejustering? for der skal sgu meget til for at bilen dårligt kan starte, og jeg tror slet ikke at du kan justere pumpen så dårligt, men hvad faen det ser ud til at historien aligevel ender godt, men bliver den ved med at tabe vand må du jo se på om toppen skulle kunne være revnet.

• #35   22. jul 2009 jeg er også sikker på de havde sat den tandrem forkert dag 1 , men nu køre bilen igen, jeg holder øje med den i et par dage for at se om der sker noget, men mon ikke den er fin nu

Kommentér på:
skift af tandrem ? men sat forkert .

Annonce