Din bils betydning for dig ?? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge.
- Nu arbejder jeg på en Shell station til dagligt og hører derfor ofte kunderne sige : Det er jo bare et transportmiddel, og selvom jeg altid har været imod denne opfattelse, netop fordi jeg mente min bil betød mere for mig end bare som værende et transportmiddel, begyndte jeg sku at tilslutte mig den holdning, at bilen jo bare er et transportmiddel... MEN MEN MEN
- Nu er min bil så på værksted og jeg har fået en Peugeot 107 1,0 at køre i .. og hold kæft en verden til forskel... Nu er jeg Yderst bevist om at min bil ihvertfald ikke blot er et simpelt transportmiddel, men langt mere end det..
- Hvad betyder din bil for dig ? er det bare et transportmiddel eller er den mere end det ?
(undskylder meget hvis dette er en FOR følelsesladet debat
)
Mvh Jakob
feb 2007
Følger: 106 Følgere: 109 Biler: 3 Emner: 71 Svar: 2.168
jun 2006
Følger: 79 Følgere: 75 Biler: 5 Emner: 55 Svar: 688
Den har lige så høj en status som familien derhjemme.
maj 2004
Følger: 180 Følgere: 179 Biler: 18 Emner: 154 Svar: 297
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 7 Emner: 29 Svar: 90
Selvom de små nyere biler jeg har mest er et transportmiddel er det ikke KUN et transportmiddel. Altså jeg vælger ikke "bare" en bil for at nå fra A til B. Jeg går selvfølgelig efter bestemte mærker og sådan.
Alle mine biler har hver sin betydning for mig..
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.786
okt 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 1.022
hvis der skal laves noget eller den skal nusses lidt, vil jeg hellere bruge tiden på det også få den iorden, så kan man sku være sammen med damen om natten
Men min bil er sku mit kæreste eje, og er langt mere end bare et transportmiddel
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
okt 2007
og når de smider skrald i ens bil eller sidder og spiser et eller andet lort ! Bliver også bare træt af det, hvis de ikke lige kan banke deres sko af inden de går ind i bilen, og egentligt lidt åndsvagt eftersom at jeg støvsuger den hver uge alligevel
sep 2005
Følger: 124 Følgere: 119 Biler: 9 Emner: 69 Svar: 2.668
Men min amerikanerbiler er en helt anden historie, de er med til at definere hvem jeg er, de er en stor del af min hobby
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
Jeg har den bil jeg allerhelst vil have, og jeg kører da nogle gange en tur, bare for at gøre det. Dog ikke så meget lige i denne tid, da det er meget dyre dråber, når man er på SU
Tror den definerer meget godt, hvem jeg er, når jeg kommer trillende - hvilket også er meningen. Igen, det er selvfølgelig for at kunne transportere sig selv, men bilen er godt nok valgt ud fra min personlighed. Ville aldrig - no offense - kunne se mig selv køre rundt i en kadett, golf 2, eller i den dur.
apr 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 3 Svar: 240
Min bil er så meget mere end et transportmiddel, og jeg har den udelukkende for sjov, for jeg kunne sagtens undvære den rent praktisk.
Kan også tilslutte mig det jessi >>opel<< . siger, der er ikke noget værre end passagerer der er skødesløse når det drejer sig om min bil, og de får også en venlig henstilling..
jun 2006
Følger: 79 Følgere: 75 Biler: 5 Emner: 55 Svar: 688
støvsuger min bil mindst 1 gang i ugen, den bliver vaske mindst 1 gang i ugen (i hånden) men for det meste om lørdagen
aug 2007
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 204
men da man var yngre og havde lidt sjovere biler, var det helt klart ens kæreste eje... uhh, savner stadig min gamle 323 turbo 4wd, det var mit yndlingslegetøj den gang
maj 2005
Følger: 130 Følgere: 127 Biler: 2 Emner: 289 Svar: 1.712
- Jeg kan gå og kigge ud på bilen Hele arbejdsdagen igennem, og det hjælper sku at tænke på at når arbejdsdagen er slut, så for hun lov til at køre en hele vejen hjem igen ..
- Men en dag som idag, hvor det eneste jeg ser når jeg kigger ud er en rød Peugeot 107, som iøvrigt har mere motorstøj end jeg nogensinde før har oplevet, og lyder som at tage en blikdåse på et flisegulv når man lukker døren, så finder man virkelig ud af hvorfor man netop Ikke købte sådan en og valgte sit nuværende mærke/model
okt 2007
Hehe det bliver man nød til
Skulle låne den gamles Volvo her for et par uger siden til en lille tyskland tur, og hun har ikke støvsuget den bil siden hun fik den for 2år siden og jeg kunne ingen gang køre til tyskland i den, inden jeg havde fået gjordt den ren
jul 2005
Følger: 84 Følgere: 78 Biler: 9 Emner: 25 Svar: 945
okt 2003
Følger: 667 Følgere: 660 Biler: 3 Emner: 136 Svar: 4.316
Golf 4'eren derimod var til at starte med BARE et transportmiddel , men hun har skam også med tiden vundet mit hjerte .
Jeg tror også det handler om de oplevelser bilerne bringer .
aug 2003
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 22 Svar: 225
Man kan altid mødes rundt om den og rode med den, og drikke nogle værksteds pils
Det ville man aldrig kunne ha gjort hvis man ikk havde bilen
og hvis det blot er et transport middel, hvorfor gider man så købe pæne fælge, stort anlæg osv. til den
En bil er sq mere end et transportmiddel
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 924
jeg har både haft turbo biler som jeg selv har bygget og stylede biler..
og hver eneste gang jg har tid til overs tager jeg da op på værkstedet for at vaske og finde på nye ideer... mib bil betyder næsten alt for mig.. men igen jeg nyder at køre i den så vil ikke kun kalde det et transportmiddel min en livsstil for mig,..
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.804
Jeg er weekend far, og hver 2 weekend, er der en tur på 40 km, hver vej, hvilket jeg langt fra ynder at tage med de offentlige, og især ikke, eftersom det tager omkring den dobbelte tid kontra det at tage bilen.
Udover det, så tager jeg et par gange hvér uge i fitness, og når jeg er færdig efter 2½ time, så vil jeg direkte hjem, og igen, ikke spilde min tid i bus/tog/metro.
Jeg har så også familie oppe i nordjylland, hvilket jo unægteligt er et lille stykke vej, når jeg har til huse i Kastrup. Jovist kan jeg tage fly eller tog derop, men glæden og uafhængigheden, er der i langt højere grad, i forhold til at sidde i en kupé, hvor min familie og jeg ikke kan hygge os, som vi vil.
Bilen er min frihed, min uafhængighed, og så er den køreglæde udover mange grænser, og så kan man jo også lytte til sin egen musik, så højt man gider, uden brug af earphones ;o)
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
vores 405 diesel = et transport middel, men også vores første bil sammen, så den holder en særlig plads i vores hjerte og bliver nok ikke skrottet med det samme.
vores xantia = familie bilen når vi alle skal afsted, har ikke en større betydning i vores hjerter, men bliver alligevel passet og plejet da den jo alligevel betyder noget på os, (er ved at få planet og portet en ny top til den :D)
MIN! 405 mi16 = denne bil har en HELT! særlig plads i hjertet, har ALTID elsket en 405 mi16 og denne har nu kostet mig over 35.000 kr. bare i indkøb af bilen og derefter en komplet motor renovering!, der venter et skørtesæt til den nu samt læder og div. andet. den bil har allerede kostet sved, blod, tåre og skænderier! både med kæreste og svigerforældre. samt egne forældre. den forlader mig aldrig. jeg vil følge den til graven
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 104
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
Skal der være en skade, tager jeg den hellere selv end bilen
mar 2008
Følger: 88 Følgere: 85 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 3.307
har hørt mange gange det er tåbeligt at koste penge i en bil, udover alm vedligeholdelse, og at man ikke kan bo i en bil så der skal være råd til hus og hjem.. men så længe hus og hjem kører fint, ryger næsten alle penge i bilen hehe, så ja - kærlighed på hjul
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Planen var at få den tunet så den kunne blive lidt sjovere, for selvom den har 180 hk std. så er der ikke meget gang i dem..
JN % MJ: Det skulle vel aldrig være dig der arbejder på Shell ude ved Glasværket?
maj 2005
jun 2003
Det var min makker der smed et cigaretskod på jeres tankplads, hvor du sagde til mig han godt lige kunne bruge skraldespanden en anden gang hvis du husker det
Men er ikke helt fra området, er selv fra Køge, arbejder baer meget i Næstved og omegn
maj 2005
- Jeg ved jo hvem der skal samle det op igen .. samt 2 uger tidligere havde vi lige en bil der gik i brand fordi ejeren smed et cigaretskod på jorden.. så man får hurtigt respekt for det shit .
jun 2003
Lyder rimelig uheldigt at bilen gik i brand, der må næsten have været noget benzin eller sådan noget der har været antændt?
Men har satme savlet meget over din bil, den er bare fed sådan en OPC, bare ærgeligt den koster så meget
maj 2005
- tjaah .. den kan blive din for 230.000
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 478
Nu har vi/jeg 2 biler at de betyder begge afsindigt meget...!!!
Volvoen havde jeg drømt om i 7 år, så da der endelig var ½ mio. i overskud stod den svups i carporten. Det ville være løgn hvis jeg sagde det intet havde med prestige at gøre, men det er nu først kommet efter en masse folk har kommenteret den hvor jeg er kommet frem. Desuden tror jeg fuldt og fast på den vil beskytte min hustru mens jeg er væk i flere uger på job og derfor betyder den meget.
MIN Clubman betyder mindst lige så meget...den er den diametrale modsætning til V70'eren hvad angår sikkerhed og man skal kende dens små særheder for at køre den...men for satan hvor er det skægt og man får sindsygt mange henvendelser når man parkerer, tanker osv. og jeg elsker at snakke med fremmede om biler, hvilket jeg ikke ville komme til i hverken Volvoen eller mange andre biler, så på den måde er den speciel.
Jeg elsker mine biler og jeg er sgu absolut ikke ked af at indrømme det
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 478
Og nu arbejder jeg sådan så jeg er væk i 4 uger ad gangen, uden mulighed for at køre..og når de 4 uger er gået, er jeg ved at blive SINDSYG efter at gense mine 2 skattebasser igen..nåh ja, konen får da også et kram
Og jeg forstår udemærket dem der kan blive arrige over at deres gamle, ramponerede peugeot 207 får en ridse...jeg var osse blevet tosset.
Men det er vel også det vi alle er fælles om herinde??? At vi elsker vores biler, uanset alder, stand og mærke?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.375
jun 2003
Det var da egentlig billigt nok med 230.000 kr. sidst jeg kiggede på bilbasen kostede de stadig over 300.000 kr... Det er da lige før man skulle overveje det
maj 2005
- Jaah det er også en rimelig fornuftig pris vil jeg sige. . men du siger bare til hvis det er
Din bils betydning for dig ??