{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Din bils betydning for dig ?? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.
- Nu arbejder jeg på en Shell station til dagligt og hører derfor ofte kunderne sige : Det er jo bare et transportmiddel, og selvom jeg altid har været imod denne opfattelse, netop fordi jeg mente min bil betød mere for mig end bare som værende et transportmiddel, begyndte jeg sku at tilslutte mig den holdning, at bilen jo bare er et transportmiddel... MEN MEN MEN
- Nu er min bil så på værksted og jeg har fået en Peugeot 107 1,0 at køre i .. og hold kæft en verden til forskel... Nu er jeg Yderst bevist om at min bil ihvertfald ikke blot er et simpelt transportmiddel, men langt mere end det..
- Hvad betyder din bil for dig ? er det bare et transportmiddel eller er den mere end det ?
(undskylder meget hvis dette er en FOR følelsesladet debat smiley )

Mvh Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din bils betydning for dig ??
  • #1   21. jul 2009 Min bil er ja self et transportmidel men det også min hobby og passion såden betyder sq meget smiley I Lååååååååve it!

• #2   21. jul 2009 Henrik H: Kunne ik sige det bedre selv. Er selv meget øm over for min bil selvom den er gammel.

Den har lige så høj en status som familien derhjemme.

• #3   21. jul 2009 hehe min bil betyder sku meget. folk kan høre jeg kommer 5 min før jeg er der og alle ved jo hvis bil det er og kan sige så meget der er ingen som ska røre hverken min dame ller bil...:) det er de to vigtiste ting

• #4   21. jul 2009 Mine biler er begge dele. Altså de nyere små biler jeg har er mest et transportmiddel hvorimod de lidt ældre er mere end bare et transportmiddel. Jeg kan simpelthen ikke skille mig af med mine biler. :s

Selvom de små nyere biler jeg har mest er et transportmiddel er det ikke KUN et transportmiddel. Altså jeg vælger ikke "bare" en bil for at nå fra A til B. Jeg går selvfølgelig efter bestemte mærker og sådan.

Alle mine biler har hver sin betydning for mig..

• #5   21. jul 2009 Tja altså den bil jeg har pt. det er bare et transportmiddel, men sådan har det da bestemt ikke altid været....min første bil var da noget helt specielt...og satser på at finde den følelse igen.....

• #6   21. jul 2009 Min bil har den højeste Status, den er over kærester osv.
    hvis der skal laves noget eller den skal nusses lidt, vil jeg hellere bruge tiden på det også få den iorden, så kan man sku være sammen med damen om natten smiley
    Men min bil er sku mit kæreste eje, og er langt mere end bare et transportmiddel smiley

• #8   21. jul 2009 Min er en hobby vil jeg sige.

• #9   21. jul 2009 Jessi Ja sådan har jeg det også lidt i samme stil, for dem af ens venner som ikke selv har bil, har jo ingen respekt for ens bil, de aner ikke hvad sådan en står i af penge osv.
    og når de smider skrald i ens bil eller sidder og spiser et eller andet lort ! Bliver også bare træt af det, hvis de ikke lige kan banke deres sko af inden de går ind i bilen, og egentligt lidt åndsvagt eftersom at jeg støvsuger den hver uge alligevel smiley

• #10   21. jul 2009 Jeg har en lille Golf 3 og det er 100 % bare et transportmiddel .. hvis den virker og kører så er jeg glad.

Men min amerikanerbiler er en helt anden historie, de er med til at definere hvem jeg er, de er en stor del af min hobby

• #11   21. jul 2009 Bilen er jo os drenges store stykke legetøj, som vi kan bruge tid og penge på smiley Bevares, det er da et transportmiddel. Men det betyder jo også noget hvordan vi transporterer os selv, og hvordan vi ser ud smiley .. Så det er jo både noget med identitet og udstråling.

Jeg har den bil jeg allerhelst vil have, og jeg kører da nogle gange en tur, bare for at gøre det. Dog ikke så meget lige i denne tid, da det er meget dyre dråber, når man er på SU smiley

Tror den definerer meget godt, hvem jeg er, når jeg kommer trillende - hvilket også er meningen. Igen, det er selvfølgelig for at kunne transportere sig selv, men bilen er godt nok valgt ud fra min personlighed. Ville aldrig - no offense - kunne se mig selv køre rundt i en kadett, golf 2, eller i den dur.

• #12   21. jul 2009 Min bil betyder rigtigt meget for mig, bruger utroligt meget tid og penge på den. Jeg bruger også kun bilen i sommerhalvåret, og har den opstaldet om vinteren, hvor jeg så tager bussen.

Min bil er så meget mere end et transportmiddel, og jeg har den udelukkende for sjov, for jeg kunne sagtens undvære den rent praktisk.

Kan også tilslutte mig det jessi >>opel<< . siger, der er ikke noget værre end passagerer der er skødesløse når det drejer sig om min bil, og de får også en venlig henstilling..

• #13   21. jul 2009 Kenni: hehe kender det godt.

støvsuger min bil mindst 1 gang i ugen, den bliver vaske mindst 1 gang i ugen (i hånden) men for det meste om lørdagen smiley

• #14   21. jul 2009 hmmm, efter man er blevet gammel og kører i kedelig familiegryde (mondeo stc V6) så er den skå gået mere og mere hen bare og blivet et transportmiddel... bliver vasket en gang hver 3-4 måned osv osv osv..

men da man var yngre og havde lidt sjovere biler, var det helt klart ens kæreste eje... uhh, savner stadig min gamle 323 turbo 4wd, det var mit yndlingslegetøj den gang

• #15   21. jul 2009 Jamen så er jeg vidst ikke et håbløst tilfælde smiley
    - Jeg kan gå og kigge ud på bilen Hele arbejdsdagen igennem, og det hjælper sku at tænke på at når arbejdsdagen er slut, så for hun lov til at køre en hele vejen hjem igen ..
    - Men en dag som idag, hvor det eneste jeg ser når jeg kigger ud er en rød Peugeot 107, som iøvrigt har mere motorstøj end jeg nogensinde før har oplevet, og lyder som at tage en blikdåse på et flisegulv når man lukker døren, så finder man virkelig ud af hvorfor man netop Ikke købte sådan en og valgte sit nuværende mærke/model

• #16   21. jul 2009 [cdsd]burn.dk .
    Hehe det bliver man nød til smiley har man først vænnet sig til en dejlig ren bil hele tiden er det svært at vænne sig af med igen smiley
    Skulle låne den gamles Volvo her for et par uger siden til en lille tyskland tur, og hun har ikke støvsuget den bil siden hun fik den for 2år siden og jeg kunne ingen gang køre til tyskland i den, inden jeg havde fået gjordt den ren smiley

• #17   21. jul 2009 Min bil er og blir min bil den er jeg glad for. godt nok er det en Astra f stcar som ik er for køn men den køre sku godt og kan ik undvære den. godt nok har min kæreste en 206 fra 07 med aircon og alt det der og ja den er da en dejlig bil men er mest glad for min smiley

• #18   21. jul 2009 Black Betty er min højtelelskede bil - hun er på ingen måde et transportmiddel i mine øjne . Jeg kan og vil aldrig undvære hende .

Golf 4'eren derimod var til at starte med BARE et transportmiddel , men hun har skam også med tiden vundet mit hjerte .

Jeg tror også det handler om de oplevelser bilerne bringer .

• #19   21. jul 2009 Bilen er sq som et ekstra medlem i vennekredsen smiley
    Man kan altid mødes rundt om den og rode med den, og drikke nogle værksteds pils smiley
    Det ville man aldrig kunne ha gjort hvis man ikk havde bilen smiley

og hvis det blot er et transport middel, hvorfor gider man så købe pæne fælge, stort anlæg osv. til den smiley
    En bil er sq mere end et transportmiddel smiley

• #20   21. jul 2009 jeg er lige blevet uddanet mekaniker ( på onsdag smiley )
    jeg har både haft turbo biler som jeg selv har bygget og stylede biler..
    og hver eneste gang jg har tid til overs tager jeg da op på værkstedet for at vaske og finde på nye ideer... mib bil betyder næsten alt for mig.. men igen jeg nyder at køre i den så vil ikke kun kalde det et transportmiddel min en livsstil for mig,..

• #21   21. jul 2009 Jovist er min bil et transportmiddel, men der er så mang aspekter.

Jeg er weekend far, og hver 2 weekend, er der en tur på 40 km, hver vej, hvilket jeg langt fra ynder at tage med de offentlige, og især ikke, eftersom det tager omkring den dobbelte tid kontra det at tage bilen.

Udover det, så tager jeg et par gange hvér uge i fitness, og når jeg er færdig efter 2½ time, så vil jeg direkte hjem, og igen, ikke spilde min tid i bus/tog/metro.

Jeg har så også familie oppe i nordjylland, hvilket jo unægteligt er et lille stykke vej, når jeg har til huse i Kastrup. Jovist kan jeg tage fly eller tog derop, men glæden og uafhængigheden, er der i langt højere grad, i forhold til at sidde i en kupé, hvor min familie og jeg ikke kan hygge os, som vi vil.

Bilen er min frihed, min uafhængighed, og så er den køreglæde udover mange grænser, og så kan man jo også lytte til sin egen musik, så højt man gider, uden brug af earphones ;o)

• #22   21. jul 2009 kommer an på hvilken af dem smiley

vores 405 diesel = et transport middel, men også vores første bil sammen, så den holder en særlig plads i vores hjerte og bliver nok ikke skrottet med det samme.

vores xantia = familie bilen når vi alle skal afsted, har ikke en større betydning i vores hjerter, men bliver alligevel passet og plejet da den jo alligevel betyder noget på os, (er ved at få planet og portet en ny top til den :D)

MIN! 405 mi16 = denne bil har en HELT! særlig plads i hjertet, har ALTID elsket en 405 mi16 og denne har nu kostet mig over 35.000 kr. bare i indkøb af bilen og derefter en komplet motor renovering!, der venter et skørtesæt til den nu samt læder og div. andet. den bil har allerede kostet sved, blod, tåre og skænderier! både med kæreste og svigerforældre. samt egne forældre. den forlader mig aldrig. jeg vil følge den til graven smiley

• #23   21. jul 2009 Min nuværende er blevet til bare et transportmiddel. Til at starte med gik jeg meget op i at den nu var helt perfekt. Efterhånden som alle fejlene så begyndte at komme og reperationerne løb løbsk, blev den uinteressant og blev til kun et transportmiddel. Derimod den bil jeg lige har bestilt er mere end som så...

• #24   21. jul 2009 Meget vigtig og meget mere end et transportmiddel... Det er kanon at gå og skrue i, og sjovt at se hvor meget og hvilket udstyr man kan hælde i, for at give bilen nogle af de samme funktioner som nyere biler smiley

Skal der være en skade, tager jeg den hellere selv end bilen smiley

• #25   21. jul 2009 det er kærlighed på hjul er det, betyder mere for mig end noget andet pt.. en kæmpe frihed i mine øjne, og samtidigt en hobby. ved godt det stadig "bare" er et transportmiddel, men derfor kan man godt gøre noget ud af den.. glæder mig hver til hver gang jeg skal ud og kører i en af dem smiley

har hørt mange gange det er tåbeligt at koste penge i en bil, udover alm vedligeholdelse, og at man ikke kan bo i en bil så der skal være råd til hus og hjem.. men så længe hus og hjem kører fint, ryger næsten alle penge i bilen hehe, så ja - kærlighed på hjul

• #26   21. jul 2009 Min bil betyder også alt for mig, selvom jeg faktisk godt kunne undvære den hvis det skulle være, men det er rart at tænke på at man bar ekan sætte sig ned i bilen hvis man lige skal noget.. Bruger den dog ikke så meget igen, hvilket km tallet fra jeg købte den sidste år til nu også vidner lidt om, kun ca. 8000 km er det blevet til smiley

Planen var at få den tunet så den kunne blive lidt sjovere, for selvom den har 180 hk std. så er der ikke meget gang i dem.. smiley

JN % MJ: Det skulle vel aldrig være dig der arbejder på Shell ude ved Glasværket? smiley

• #27   21. jul 2009 Lasse N : Jeps. Shell Fensmark det er mit arbejde.. er du fra området eller ?

• #28   21. jul 2009 Nej, men har gravet fiber ned til glasværket for Arkil, og har kørt forbi tanken mange gange hvor din bil har holdt der, samt været derinde en del gange også smiley

Det var min makker der smed et cigaretskod på jeres tankplads, hvor du sagde til mig han godt lige kunne bruge skraldespanden en anden gang hvis du husker det smiley

Men er ikke helt fra området, er selv fra Køge, arbejder baer meget i Næstved og omegn smiley

• #29   21. jul 2009 Lasse : Aaahh .. ja det kan jeg godt huske nu ..
    - Jeg ved jo hvem der skal samle det op igen .. samt 2 uger tidligere havde vi lige en bil der gik i brand fordi ejeren smed et cigaretskod på jorden.. så man får hurtigt respekt for det shit .

• #30   21. jul 2009 Ja, det er lidt trist at tænke på man skal gå rundt og samle sådan noget op fordi folk ikke gider gå 1 eller 2 meter hen til skraldespanden.. smiley

Lyder rimelig uheldigt at bilen gik i brand, der må næsten have været noget benzin eller sådan noget der har været antændt?

Men har satme savlet meget over din bil, den er bare fed sådan en OPC, bare ærgeligt den koster så meget smiley

• #31   21. jul 2009 jamen han havde lige afsluttet tankningen og holdt pistolen nedad .. så der var dryppet jævnt meget benzin ned på jorden .. og så smed han cigaretten da han skulle til at stige ind.. (man ryger jo ikke i bilen ) og så begyndte lortet sku at brænde ..
    - tjaah .. den kan blive din for 230.000

• #32   21. jul 2009 Nu spørger du på Bilgalleri, så mon ikke de fleste herinde vil svare at den er mere end et transportmiddel??? Ved selvfølgelig ikke om du ville ha en upartisk spørgerunde *GG*.

Nu har vi/jeg 2 biler at de betyder begge afsindigt meget...!!!

Volvoen havde jeg drømt om i 7 år, så da der endelig var ½ mio. i overskud stod den svups i carporten. Det ville være løgn hvis jeg sagde det intet havde med prestige at gøre, men det er nu først kommet efter en masse folk har kommenteret den hvor jeg er kommet frem. Desuden tror jeg fuldt og fast på den vil beskytte min hustru mens jeg er væk i flere uger på job og derfor betyder den meget.

MIN Clubman betyder mindst lige så meget...den er den diametrale modsætning til V70'eren hvad angår sikkerhed og man skal kende dens små særheder for at køre den...men for satan hvor er det skægt og man får sindsygt mange henvendelser når man parkerer, tanker osv. og jeg elsker at snakke med fremmede om biler, hvilket jeg ikke ville komme til i hverken Volvoen eller mange andre biler, så på den måde er den speciel.

Jeg elsker mine biler og jeg er sgu absolut ikke ked af at indrømme det smiley

• #33   21. jul 2009 Iøvrigt: Jeg havde det på samme måde da jeg havde en Daihatsu Charade ´85...elskede den også og selvom lakken var mat og bilen var rusten, blev den forkælet hver weekend med en vask i hånden smiley

Og nu arbejder jeg sådan så jeg er væk i 4 uger ad gangen, uden mulighed for at køre..og når de 4 uger er gået, er jeg ved at blive SINDSYG efter at gense mine 2 skattebasser igen..nåh ja, konen får da også et kram smiley

Og jeg forstår udemærket dem der kan blive arrige over at deres gamle, ramponerede peugeot 207 får en ridse...jeg var osse blevet tosset.

Men det er vel også det vi alle er fælles om herinde??? At vi elsker vores biler, uanset alder, stand og mærke?

• #34   21. jul 2009 Rigtige mænd er knyttet til sine biler i større eller mindre grad, jeg er i dag knapt så knyttet til mine biler end jeg var førhen, dels fordi jeg har ændret holdning til det med alderen, og dels fordi jeg har fri firmabil, hvilket medfører jeg gennemsnitligt skifter ca. hvert halve år.

• #35   21. jul 2009 JN & MJ !: Så er man heller ikke for klog hvis man holder pistolen nedad når man tager den ud af tankstudsen, men han er da godt nok ikke for skarp at han så vælger at smide skoddet lige ned i benzinen.. Så ber han da også selv om det må jeg nok sige.. Bare der ikke skete noget med jeres ting smiley

Det var da egentlig billigt nok med 230.000 kr. sidst jeg kiggede på bilbasen kostede de stadig over 300.000 kr... Det er da lige før man skulle overveje det smiley

• #36   22. jul 2009 Lasse : Jamen han fik bare lov til at dække alle udgifter ..
    - Jaah det er også en rimelig fornuftig pris vil jeg sige. . men du siger bare til hvis det er smiley du ved jo hvordan den står smiley

Kommentér på:
Din bils betydning for dig ??

Annonce