{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

200sx, s13 motorskift. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Ville lige høre om nogle ting angående en 200sx, s13, da min søn går og drømmer om en baghjulstrukket bil. men når man læser forummet igennem kan jeg se at de CA18DET motore, ikke er den bedste motor at have i hvis man gerne vil give den lidt gas engang imellem, og har også læst lidt om det der med at smide en SR20DET motor i, men kiggede så inde på Gadbjerg Motorimport og fandt da ud af at en SR20DET og en RB25DET motor ligger meget ens i pris, så ville høre om der er nogen som kan svare mig på om det er en stor ombygning, og hvordan det ligger med extra afgift da den jo overskrider de 20% regel. På forhånd tak.

^^Torben L^^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  200sx, s13 motorskift.
  • #1   25. jul 2009 RB25DET er en rimelig stor ombygning iforhold til SR20. Kontakt RB30DET herinde fra, han har lavet ombygningen, og er flink til og hjælpe andre over nettet

• #2   25. jul 2009 Torben : det er generelt noget fis det der med at CA18 motoren er dårlig... JA den har en svaghed i at plejllejerne har at gå, men det er ofte på voldtunede eksemplarer, men sådan er det jo med alle motorer at de bliver slidt mere end normalt når de er tunede...

og kan du foretage et motorskift af den type, så vil jeg også tro du kan hive en motor ud og skifte plejllejerne på den... det andet er rimeligt omfattende at gå i gang med

• #3   25. jul 2009 ja, staveplade ønskes vist... hehe

• #4   25. jul 2009 Plejllejerne er da heller ikke alt for gode på en std. ca18det der har kørt over de 150.000 km, der kan de da også nemt ryge i svinget smiley

• #5   25. jul 2009 Lasse N : det kommer jo også helt an på hvordan den er kørt... andre biler har det også med at æde toppakninger, topstykker, ventiler, stempelringe, når de er blevet kørt hårdt...

en CA18DET kan jo generelt tunes op til 300hk uden at skifte indmad... forudsat at plejllejerne selvfølgelig er i orden...

men vil man være på den sikre side kan man jo bare skifte de lejer fra starten, jeg mener endda at folk siger de kan skiftes uden at pille motoren ud af bilen, altså nedefra... så sparer man da et komplet motorswap

• #6   25. jul 2009 Man skal også huske på at sådan en bil bliver brugt på en anden måde end en Micra fx.. Hvis alle biler blev kørt som mange 200sx´ere gør, så tror jeg man vil finde ud af at det ik er lejerne, men måske chauføren det er galt med..

• #7   25. jul 2009 Tja, moteren skulle være ganske udemærket.. Nu er det heller ikke første generation i ca18 serien..
    Kender til flere der kører med ca18et motoren og de har da kørt en del kilometer.. Forskellen ligger i toppen da det er dual camshaft.. Hvilket betyder bedre ydelse og flere hk. Selvfølgelig er resten af motoren også blevet opgraderet til at kunne klare de flere hk og er derfor bedre end den foregående..
    Begge motorer kan klare samme behandling som mange andre standard motorer og der burde ikke være noget at frygte, med mindre motoren er blevet gennem tævet, hvilket man ofte kan være ude for ved 200sx'eren..
    Det du mere skal holde øje med ved s13'eren er rust, de har en tendens til at ruste en del i forhold til den foregående model og den nyere model..
    Men igen, bilen er jo ikke helt ung og du kan ikke helt undgå at der er noget der skal laves ved den..

• #8   25. jul 2009 havde selv planer om en rb26.. men der skal laves om på motorophæng og du skal have en anden forbro på. også til gearkassen skal der laves lidt om. derefter skal du lavet noget om på ledningsnettet men du skal så også have bremser og undervogn lavet om, plus kardan aksel til bagtøjet skal ombygges. og du får probs med syn. men sr20 skulle være mere overskueligt plus det er lovligt at få den lagt i. jeg skulle så også betale det samme for en ca18 og en sr20, der var ikke forskel, bare sig om hvilken motor der lægger i.. men der skal self også laves noget med lednings net. ville sige at hvis den skal have lidt mere ladetryk og ellers være std. ville jeg beholde ca18 motor. og så skifte plejle lejer og smide en metal toppakning. dernæst sætte en front monteret intercooler på, og få den chippet så benzin og tryk passer. gi den lidt mere benz, da du så ikke risikerer at den brænder hul i stempel, ellers tror jeg det vil være lige så godt også spare de penge og så give den en rigtig god gevind undervogn og evtuelt nogle større bremser.

• #9   25. jul 2009 Jørgensen: Ja, det er klart at de hurtigere dør hvis brian på 20 år kører i den frem for Bent på 60 år, og det er jo ikke ligefrem de gamle sådan en 200sx henvender sig til, så det er nok 98% der er kørt hårdt fra den er startet til den er slukket igen, og fået fuld pedal før den egentlig burde få det, og så er det jo klart de ikke kan holde, men det gælder jo alle motorer smiley

Men ja, at starte med at skifte plejllejerne er en god ting, hvis de ikke allerede er blevet skiftet smiley

Kommentér på:
200sx, s13 motorskift.

Annonce