200sx, s13 motorskift. {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Ville lige høre om nogle ting angående en 200sx, s13, da min søn går og drømmer om en baghjulstrukket bil. men når man læser forummet igennem kan jeg se at de CA18DET motore, ikke er den bedste motor at have i hvis man gerne vil give den lidt gas engang imellem, og har også læst lidt om det der med at smide en SR20DET motor i, men kiggede så inde på Gadbjerg Motorimport og fandt da ud af at en SR20DET og en RB25DET motor ligger meget ens i pris, så ville høre om der er nogen som kan svare mig på om det er en stor ombygning, og hvordan det ligger med extra afgift da den jo overskrider de 20% regel. På forhånd tak.
^^Torben L^^
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
og kan du foretage et motorskift af den type, så vil jeg også tro du kan hive en motor ud og skifte plejllejerne på den... det andet er rimeligt omfattende at gå i gang med
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
en CA18DET kan jo generelt tunes op til 300hk uden at skifte indmad... forudsat at plejllejerne selvfølgelig er i orden...
men vil man være på den sikre side kan man jo bare skifte de lejer fra starten, jeg mener endda at folk siger de kan skiftes uden at pille motoren ud af bilen, altså nedefra... så sparer man da et komplet motorswap
mar 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 499
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 2.049
Kender til flere der kører med ca18et motoren og de har da kørt en del kilometer.. Forskellen ligger i toppen da det er dual camshaft.. Hvilket betyder bedre ydelse og flere hk. Selvfølgelig er resten af motoren også blevet opgraderet til at kunne klare de flere hk og er derfor bedre end den foregående..
Begge motorer kan klare samme behandling som mange andre standard motorer og der burde ikke være noget at frygte, med mindre motoren er blevet gennem tævet, hvilket man ofte kan være ude for ved 200sx'eren..
Det du mere skal holde øje med ved s13'eren er rust, de har en tendens til at ruste en del i forhold til den foregående model og den nyere model..
Men igen, bilen er jo ikke helt ung og du kan ikke helt undgå at der er noget der skal laves ved den..
dec 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 7 Emner: 82 Svar: 614
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Men ja, at starte med at skifte plejllejerne er en god ting, hvis de ikke allerede er blevet skiftet
200sx, s13 motorskift.