{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.701 visninger | Oprettet:

Lækagemåling. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. er lige ved at udføre en lakæge måling af forbrandingskamre ne på min Nissan.

Er der nogle der kan huske max utæthed?
Alle ligger mellem 10 og 15%.
Mener vist det er 20%.

Den suser stille og roligt op i ventildækslet, men det kan jo aldrig undgåes.

Fordi jeg har voldsomme problemer med olieforbrug, Og inden jeg bare bestiller ny turbo, vil jeg lige være sikker på at det ikke er pga underkompression og slidt motor smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lækagemåling.
  • #1   27. jul 2009 Hvis en bil har stort olieforbrug vil du ikke kunne afgøre det ved en lækagemåling.

Er der meget olie i indsugningen? Slør i turboen? Hvis ikke så er det dine stempelringe, eller ventilhætter . .

• #2   27. jul 2009 Det var mere en kontrol af evt stemplernes tilstand.

Men der sidder en fin olie hinde inde i alle tryk rør. Men det gør der jo altid på turbo biler.

Man skulle abentbart ikke mene at det er pga slidt motor, da den smed 222hk på rullefelt for 5000km siden smiley

Nu er olie forbruget bare blevet meget voldsommere.

Der er minimal slør i turboen, men der kan jo godt være gået en pakdåse der inde i.

• #3   27. jul 2009 Og paraplyerne havde jeg også tænkt på i starten. Men er blevet mere og mere overbevist om turboen. Da den har mistet meget træk på det sidste, samt har meget ujævnt træk iforhold til før.

• #4   27. jul 2009 Hvis der ikke er synderligt meget olie i indsugningen så er det ikke turboen. smiley

Jeg tror meget på at dine skraberinge er sodet til smiley

• #5   27. jul 2009 Den har fået en omgang bell add for nogle tusinde km siden, til at hælde i olien.
    Det hjalp ihverfald ikke på olie forbruget. Kunne godt tænkes der skulle 4 nye stempler samt en opboring til. smiley

• #6   27. jul 2009 Du må igang med at måle cylindre og stempler ud. Jeg har lavet en del motoren efterhånden så brugte olie, både diesel, bensin, turbo og ikke turbo, alle har fået en honing og nye ringe, INTET olieforbrug bagefter smiley

• #7   27. jul 2009 Okay, Men udfra Lækagemåling og kompression måling burde jeg da konstatere om der er dårlige stempelringe eller lign,. Gjorde jeg ikke?

• #8   27. jul 2009 Har bare overhovedet ikke tid til at lave motor renovering pt. Skal skifte motor i min BMW også, samt skal planlægge svendegilde smiley
    Nejnejnej.

• #9   27. jul 2009 René , Jeg gir gerne en hånd med motorrenovering... smiley

• #10   27. jul 2009 Jo men kon komp ringene. . Kompressionen kan være fin nok, men hvis skraberingene ikke skraber helt rent hver gang fordi de er sodet til, vil det give et stort olieforbrug. Igang med et endoscop og kig ned i alle cylindre og se om de skraber rene.

Kommentér på:
Lækagemåling.

Annonce