{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.428 visninger | Oprettet:

Frold
Frold
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 64

Citroën C8 - hvad skal man være obs på {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg påtænker at købe en brugt C8 kørt ca. 100K. Jeg regner med at gå efter en IKKE camper model. Nok en bens-model.

Hvad er C8'erens svagheder eller skulle jeg sige - hvilke store reperationer er C8'eren kendt for at skulle have foretaget ved omkring 100K km?

Rust - er den følsom for dette?

Noget andet og mere jeg skal være obs på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citroën C8 - hvad skal man være obs på
  • #1   1. aug 2009 alt interiøret specielt ang. sæder og klappen ved radioen

• #2   1. aug 2009 Instumenterne skal virke 100 % - gearkassen er fransk.

• Frold
    Frold Tilmeldt:
    dec 2005

#3   1. aug 2009 Kan du uddybe?

Hvad er det ved det jeg skal være obs på?

• Frold
    Frold Tilmeldt:
    dec 2005

#4   1. aug 2009 Det er måske ikke dumt med en FDM-test inden køb...

• #5   1. aug 2009 Køb trygt, der ligger en ew motor i sådan et dyr . skøn motor,. de latterlige uvudne idioter der taler om dårlige gearkasser, dem kan du strege fra listen. det er en super funktionel bil, vil du vide mere så se og skriv på www.hi-speed.dk, de ved hvad de taler om derinde.
    Det eneste du skal være opmærksom på er om varmen i sæderne virker .jeg kender ikke til flere fejl og har kørt PSA biler i 14 år

• #6   1. aug 2009 Du burde sætte dig ind i tingene.. Mange unge mennesker køber franske biler , da de er meget billige. de bliver skam pryglet og får ikke lavet div. service. som en bil skal have lavet. Det er grunden til man læser om defekter på de franske, hvis du bare havde en smugle kendskab, ville du vide at de psa biler der har problemer er de helt billige 106 gti, 106 rallye osv. PGa det er unge menesker der køber dem og mishandler dem. Jeg jobber selv med alle bilmærker dagligt og der er sku ikke flere fejl på de franske end andre mærker. Som jeg altid iger når klogskaben stiger folk til hoved.. lad mig låne din bil et par timer.. uanset mærke og så kan jeg levere den tilbage med defekt motor/gearkasse.. Det r slet ingen problem . Hvis du skriver at gearkasserne på type ew er dårlige, ja så har du sku ingen forstand på PSA, andet end det du har hørt og det du bedst kan lide at forholde dig til .-

• #7   1. aug 2009 Nu er Citroen C8 ikke med i denne her oversigt:

http://www.bild.de/BILD/auto/2008/12/autobild-tuev-report/verweis-liste,property=Download.pdf

Men på rigtig mange punkter er Citroen C8 identisk med Peugeot 807, som lander på en 103. plads ud af 117 i TÜV-reporten.

Så en C8´er er bestemt en bil jeg ville gå grundigt igennem inden køb, og ikke bare "checke sædevarmen."

Og ja....jeg har selv kørt både Citroen og Peugeot så jeg har ingen fordomme over for franske biler - men man bliver nødt til at betragte facts nogle gange også.

http://www.topgear.com/uk/citroen/c8

• #8   1. aug 2009 C8 er en lidt dyrere bil i kabinedele og sådanne ting da den er lidt mere specielt og knap så solgt som C4 picasso og Jumpyen.

Vi har oplevet problemer på dieselmotorerne hvor der kommer is op under tandremmer så den hopper og smadre faktisk hele motoren, men de problemer burde være afhjulpet. Et typisk problem på dem er drænet fra klima samt forrude samt instrumentet i bilen ikke altid virker lige godt. Ud over det er det en utrolig pålidelig bil og EW maskinerne gør det godt omend ikke fantastisk. Gearkassen er ikke stærk, men kører man den fornuftigt og ikke leger radiobil med den så går det hele smiley

Kommentér på:
Citroën C8 - hvad skal man være obs på

Annonce