{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.405 visninger | Oprettet:

Palle E
Palle E
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Thansen og Høyer autodele {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg vil bare lige sætte nogle ting på plads omkring dele fra Høyer og Thansen.
I starten af Thansens leve tid var der mere skidt end godt.
Men i dag ser det meget anderledes ud.
De føre stort set samme kvalitet som de fleste andre reservedelsforretninger.
Mange dele idag er OEM dele.
Blandt leverandøre kan nævnes, WIX, som levere filtre til alle de store bilfabikker.
Af andre kan nævnes ,OPTIMAL, QH, NK, APEX, LPR , BRAKEWORLD, JAPANPARTS, allle disse er anerkendte leverandøre.
Så man skal ikke være bange for at købe dele hos Thansen-Høyer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Thansen og Høyer autodele
  • #1   5. aug 2009 hvis jeg var mig, hvilket jeg nu er, holder jeg mig langt væk fra thansen. (;

• #2   5. aug 2009 kan kun være enig med Olsen.

elendig service, absolut uafarene folk som står i butikken, for det meste er det børn der står der og de aner ikke en bjælle.

• #3   5. aug 2009 Olsen...

Og det siger en mand der har en TOYOTA....

Giver nu Palle E ret, tror også mange af rygterne om T-Hansen er pga. af der er så mange private der har handlet der og ikke har et begreb om hvordan man monterer tingene og så kører rygterne ala brian brian....

Jeg holder mig nu fra deres skiver, lejer og nogle andre ting, da jeg har set af erfaring hvordan det går til ret hurtigt, men det kan være det har ændret sig, og fordi man køber en gammel billig bil og kører som et svin, har jo ikke nget med delene at gøre fra T-Hansen, for dumsmart kørsel er der ingen standartdele der kan holde til i længden...
    Og det så er T-Hansen eller ej....

• #4   5. aug 2009 hamzalija M

De behøver nu ikke at vide mere end en bjælle, det er jo dig der skal bruge delene og ikke dem....

Jeg søger det jeg skal bruge på nettet og printer en seddel ud og afleverer den i butikken, og får det jeg vil have, jeg tjekker til gengæld også at det der er i kassen er korrekt, men hvis du ikke ved det så opstår fejl altså også ved andre reservedelsleverandører.

Det er dig der er den klogeste i din verden, og du for jo heller ikke en længere bjældeforklaring om hvad en pakke rugbrør kan gøre for dig eller hvad der er i den af ekspeidenten i BILKA vel...

Det var nemlig en af de "brian" kommentarer der skaber rygter jeg lige skrev om....he he

• #5   5. aug 2009 nu har thansen jo også købt bilxperten, så dem der siger de ikke handler hos thansen har snart ikke noget valg hehe...

• #6   5. aug 2009 Dan . - jamen dan, nu har jeg både prøvet da de startede deres salg også nu. jeg tror ikke jeg har oplevet dårliggere service end ved thansen. har haft en kami der har arbejdet der inde, så ved lidt hvordan det er. jeg har oplevet at skulle ha en pakning til min TOYOTA <3<3<3<3, hvor de brugte næsten 20 minunter på at finde ud af hvad den overhovedet hed i deres system. og til sidst fik jeg bare afvide " den sælger vi ikke desværre, prøv evt toyota". sååe tror nok at du kan gå hjem med dit brian pis igen igen. kan godt ske de sælger samme vare som feks Nymann og alle de andre. men der er altså bare lige en forskel eller 2 (;

- og den med toyota ik ? hvad kan du lige bruge det til ?

• #7   5. aug 2009 Thansen , så er du sq pisse ligeglad med din bil ... det dur bare ikke ....

• #8   5. aug 2009 .ortega: Endnu en grund til at holde sig fra bilxperten smiley

• #9   5. aug 2009 Jeg handler af princip kun ved Thansen i yderste nødstilfælde...

Har haft mine dårlige erfaringer med reservedel af vital betydning for bilens egenskaber, og det er grunden til dette.

Hvad andre gør, siger og mener jeg er sådan set ligeglad med ;o)

• #10   5. aug 2009 jeg vil da også gerne indrømme at jeg køber ting i thansen. men det er sku da kun sådan noget som olie osv. men hvis jeg skulle ud og ha bremser ved jeg nu godt hvor jeg skulle sætte mit valg af butik !

• #11   5. aug 2009 Olsen

Hvor kommer toyota da fra, og hvor kom deres dele fra i starten...????

Men du kan selv finde tingene på nettet ved t-hansen det behøver du ikke dem til, hvorfor tror du de ved hvad du skal bruge....

Jeg har skam også prøvet af få forkerte dele eller ting de ikke kunne skaffe ved, FTZ, Mekonomen, volvo, fiat, bmw, toyota, osv. osv...

Hvis DU ikke ved hvad du skal bruge kan de ikke hjælpe dig ret mange steder, og en lagermand andre steder er jo ikke uddannet mekanikker lige netop på din bil, når DU skal bruge noget.....
    Hvad angår pakninger ved t-hansen så kan du få en toppakning, slibesæt, ventildækselpakning, og det tror jeg næsten var det, det burde din kammy jo have fortalt dig, skal du have en enkelt pakning til en motor ja så må du som regel til toyota eller andet sted, da de har speciale i deres mærke og har det fulde overblik over hvad der kan fået til din bil, det har t.hansen sgu da ikke og da slet ikke med så stort udvalg til så mange bilmærker og modeller, det er da helt umuligt for dem, længere er den vel ikke...
    Man må vide hvad man skal have, eller må man til FAGMANDEN for han kan hjælpe..

Eller mener du at en ung gut på foreksempel 20 år, skal have indblik og erfaring i samtlige bildele der står i deres kataloger....
    Ej kom nu med en saglig begrundelse der er seriøs...;-)

• #12   5. aug 2009 tja har sku købt mange ting i thansen det er sku fint nok til mig

• #14   5. aug 2009 Når i pakker en reservedel ud fra andre leverandører kikke i så aldrig på hvor det er produceret, Lukas, sachs, NK, osv. osv.....

Hvis i kikker efter så er meget lavet i østen eller polen ligesom meget af det fra t-hansen osv....

Vil give jer ret i at man selv har et valg baseret på sin erfaring....

Men at nogle kritiserer foreksempel Xsound og er vilde med andre mærker, er til at grinne af, for det første står der PHILLIPS inde i de fleste mærker, men det meste bliver jo produceret i østen, og mange gange på samme produktionsbånd....

Saglighed...

• #15   5. aug 2009 Dan - jeg ville til enhver tid vælge lydydstyr fra de fleste andre end lige Xsound, da det i mine øjne er noget billigt skrammel! Når jeg står med en bas, og kan se og mærke en forskel i membraner, udformning, tilslutninger osv osv så vil jeg klart vælge et andet mærke.

Bevares, det kan da spille - men man får bare ikke lige det sidste med som jeg finder nødvendigt!

Her er vi igen inde på personlige erfaringer og meninger!

Men der er vi jo heldigvis så forskellige! ;o)

• #16   5. aug 2009 nu får du det bestemt til at lyde som om jeg ikke ved hvad jeg skal bruge ? altså jeg ved da 100% hvad det er jeg skal bruge.

og den der med at toyota kommer fra japan af osv. den kan du jo stadig ikke bruge ? kan godt ske tingene kommer fra samme land. men spørgsmålet er mere hvor meget de er gået op i det ?

nogle går op i at lave flest på en dag, hvor andre går op i at lave de sikkreste.

det vil sige at efter din teori, er en ting ved thansen af samme kvalitet som hos alfa selv om de kan svinge næsten 500 kr fra hinanden ? hmm ?

• #17   5. aug 2009 Martin

Nu er det sådan at deres webbutik som jeg har omtalt et par gange kan hjælpe dig langt, der kan du i mit ling på hvilken som helst bil se mål og tegning over bremseklodser.
    Hvis der ikke er mål og tegning så står der om der er ATE bremser eller andet og oplyser du det så får du det rigtin´ge færste gang.
    FTZ og andre kan også spørge dig om diameteren på dine skiber før de finder det rigtige, og sådan hænger verden altså nu engang sammen når der er uoriginale reservedele vi snakker om, da der er mange forskellige slagt, T-Hansens eneste fejl er nok at de sælger til uvidende private ufaglærte hjemme mekkere der ikke har tjek på hvad de laver eller hvad de har med at gøre...

Jeg får faktisk alt hvad jeg skal bruge og hvis de ikke har det jeg skal bruge så finder jeg det andetsteds, men det gør jeg så sandelig også ved FTZ, MEKONOMEN eller når det er originalt, for prisen har altså en afgørende faktor, hvis en kunde vil have det så billigt som muligt, og det bruger jeg en del tid på at finde ud af, og hvis kunden ønsker at få t-hansen dele på sin bil ja så får de det...;-)
    http://thansen.dk/product.asp?c=2974183515&n=361614987&pn=366774593

• #18   5. aug 2009 ZeeBerg // Striben-Esbjerg Crew

Sammenlign for guds skyld ikke pris og kvalitet,,, eller T-Hansen og B&O eller andre, det er ikke et sammenligningsgrundlag..

Det er korrekt at du kan sammenligne dine egne erfaringer, men pres lige prisen ind imellem også i din sammenligning....

• #19   5. aug 2009 okay dan, tror jeg kan tale på alle vegne her. du får ret thansen er gud (ihvertfald i din verden) og vi andre får fred (; deal?

• #20   5. aug 2009 mange af deres bremse klodser forlænger bilens bremse længde til det dobbelte,,,, ville sq være flov over af komme i deres butikker smiley

• Palle E
    Palle E Tilmeldt:
    dec 2007

#21   5. aug 2009 Ja, nogle steder er servicen for ringe i Thansen.
    Men det er den også i andre lavpriskæder, men derfor kan det godt være den samme gode vare til en lavere pris.
    Men hvis det er servicen i går efter, så må i jo køre til Høyer næste gang.
    Der levere vi servicen til samme pris.

• #22   5. aug 2009 Dan - Det sjovt du hele tiden skal sige noget dårligt om toyota, den bil er da 1000 gange mere holdbar end en alfa

• #23   5. aug 2009 Dan - det er så ikke helt rigtigt det du siger, for du får altså noget andet for dine penge!! Og det vil jeg holde på til den dag jeg dør!

Du skal ikke komme og bilde mig ind at der ikke er forskel på et High end product og et Low end product!!

Men den diskussion kan vi have resten af dagen - så jeg synes at du skulle køre en tur i Thansen istedet for at sidde her og diskutere med alle os andre! Så kunne vi få lidt fred, og Thansen kunne tjene lidt flere penge...

Hav en god dag!

• Palle E
    Palle E Tilmeldt:
    dec 2007

#24   5. aug 2009 Det med bremseklodserne er noget sludder.
    De kommer fra samme leverandør, som mekonomen for fra.

• #25   5. aug 2009 nicolaj H - tak (:

• Palle E
    Palle E Tilmeldt:
    dec 2007

#26   5. aug 2009 Det er sjovt at sådan en snak herinde hurtigt ryger af sporet.
    Men sådan er det jo.
    Jeg vil ikke genere nogen, men bare informere. Så må man jo drage sine egne erfaringer.

• #27   5. aug 2009 Palle E - kan godt være det lyder dumt, men den er da ikke røget af sporet ? (: der er bare nogle der skal ha det ind med en skovl (; ?

• #28   5. aug 2009 FORSKELLEN ER

PRISEN PRISEN PRISEN... ikke sammeligne pris mod kvalitet.....

Nicolai H

Ups vågnede du lige.... Det der var da en børnehave bemærkning eller hvad...

Du har set jeg har haft en alfa, og hvad så jeg har haft mange biler og har ingen farvorit, og ved du hvorfor.....?

De har alle 4 hjul og et sæde, jeg kan sidde i tørvejr på vej til arbejde, og starter den hver dag og klarer det lille nummer, ja så er jeg glad, og INGEN bilmærke eller model er bedre til at klare den opgave en den anden...

Så Nicolai find en anden der hopper på den kommentar.....

Hvilken som helst velholdt bil klarer det lille trick HVER DAG....

• #29   5. aug 2009 Palle E: Det opfattes bare af mange som et oplæg til diskussion, og derfor ender det tit i en omgang mudderkast som dette efterhånden har udviklet sig til...

Men når en mr. påståelig pludselig deltager i diskussionen så kan det hurgtigt gå den gale vej ;o)

• Palle E
    Palle E Tilmeldt:
    dec 2007

#30   5. aug 2009 Men det er da klart at hvis man køre i en bil med 200 hk eller derover, så køber man EBC bremsklodser eller andet High end udstyr

• #31   5. aug 2009 haha dan. det var sku da dig der startede med de bil mærker ? smiley

• Palle E
    Palle E Tilmeldt:
    dec 2007

#32   5. aug 2009 Med hensyn til high end og low end, så er det alm dele vi snakker om hos Thansen,Høyer, Mekonomen,Autoparts og alle de andre leverandøre.
    High end produkter er noget helt andet.

• #33   5. aug 2009 Olsen

Med en skovl... ja dig...

Du kritiserer deres reservedele som nok kommer samme sted fra som din egen bil og det pisse Nicolai af og så blev i kammyer over det... er det ikke at køre af sporet...

Jeg har lagt link ind så i kan se hvor nemt det er at få det rigtige, og kommet med oplysninger om hvor delene bla. kommer fra uanset hvor du køber det, jeg har oplyst at standart dele ikke er sammenlignelige til brian ræs, på en alm. bil som sikkert er tunet m.m.

Hvor er din saglighed andet end at gentage dig selv.....?

Palle

Sådan er holdnngen bare til T-Hansen herinde, desværre, det skal hedde et eler fancy eller noget med KN filter eller brembo osv.... men prisen tager folk ikke i betraktning når de udatler sig og deres mangel på viden og erfaringer....
    Syntes det var et ok indlæg....

• #34   5. aug 2009 Dan: tror du jeg farer ud og hiver det dyreste ned af alle hylder? Nej vel - tænk dig nu lidt om!

Jeg kigger først og fremmest på kvaliteten når jeg handler fx. lydudstyr (derfor jeg ikke køber fx. Xsound) - og derefter overvejer jeg om jeg vil give prisen for det, eller det godt må være dyrere, og ud fra disse overvejelser træffer jeg mit valg...

Det er oftest sådan alle normale mennesker træffer et valg!

Du er åbenlyst glad for Thansen - og fred være med det! Jeg vil bare have lov at bruge mine penge som JEG finder bedst, hvad enten du synes det er for dyrt eller ej!

Er det noget vi kan blive enige om idag, eller har du tabt sutten helt?

• #35   5. aug 2009 jamen hvorfor gentager jeg mig selv dan ? det er sku da fordi der er sådan nogle tåber som dig der ikke rigtigt forstår visse ting. vi er ikke alle ligesom dig vel ? fat det ? done ! Great !

kan da godt se det smart i at thansen sælger de billige ting. men altså når der står de sælger reservedele ? så burde man da også gå ud fra de sægler reservedele ? og når de så vægler at ansætte "hr Brian med en fiesta 1.0 med 2.5" rør. så er de da også selv uden om at de får det rygte med brian style osv. og jeg ved heller ikke om du har set de reklamer de har ? de siger jo selv det er lidt for meget banjo ?

men når alt kommer til alt er jeg glad for at vi ikke ligner dig... !

men jeg stopper fra min side. ikke fordi jeg er svag, mere fordi min mave er sulten (:

• Palle E
    Palle E Tilmeldt:
    dec 2007

#36   5. aug 2009 Jeg indrømmer at Xsound ikke er verdens bedste anlæg.
    Mit inlæg går udlukkende på reservedele ikke på tilbeør og udstyr.
    Der er masser af lorte udstyr. Men de handler også med JVC og andet kram.

• #37   5. aug 2009 ZeeBerg // Striben-Esbjerg Crew - nice kommentar ! eller har du tabt sutten helt ? smiley hahaha

• #38   5. aug 2009 Olsen - jeg kunne ikke lade være...

Palle: "Nu skruer de så ned for Brian og for kvaliteten." - mener du ikke ned for Brian og OP for kvaliteten?? :o)

• #39   5. aug 2009 Jeg er ikke glad for T-Hansen hvor har i fået den opfattelse fra, jeg laver omkring 5-6 biler om dagen og begrunder det man køber i T-Hansen efter men læser mine indlæg må i ikke gøre, jeg skriver jo netop at jeg selv sørger for at få de rigtige dele fordi jeg har erfaringen i hvad det er jeg skal bruge, jeg skriver også at jeg ikke er glade for deres skiver og lejer, men det har i ikke læst, for jeg syntes i drejer debatten i en anden retning, nok fordi jeg formulere mig forkert da i åbenbart ikke kan se hvad det er jeg skriver.

Hvis du vil give ekstra for lydudstyr så må du da godt det, men jeg syntes det er forkert at sammenligne Xsound med andre til tider dyrer mærker, for som du skriver så er HIGH end produkter jo oftest dyrer en LOW end,,, hvad er der forkert i det,,,, JO prisforskellen...

Jeg har da også lidt erfaringer om lydudstyr, jeg har haft B&O til over 100,000 kr, men det gik altså ligeså meget i stykker som det billige, og lyden var da ikke synderligere bedre, og derfor bruger JEG mine penge på noget nyt noget oftere og følger lidt mere med, end så mange andre der har investeret en del mere...

Mine biler jeg har haft har som regel aldrig kostet over 4500-5000 kr. i indkøb, og jeg sælger dem for det samme når jeg er træt af dem, og køber gerne en ny når jeg bliver træt af den, og jeg skal ikke gå og passe på dem, og betale højere pris for den i forsikring, lån m.m.
    I modsætning til foreksempel min svigerfar der bruger over 300.000 kr. på ny bil hvert 6. år, og skal gå og passe og pleje den, og alligevel tabe over 150.000 kr. på den i det tidsrum.
    Hvad han taber på sin bil kan jeg køber 30 biler for i det tidsrum, og det er fint med mig, nogen har et livssyn på tingene end andre, og jeg har mit, men at komme med en usaglig begrundelse eller sammenligning er da forkert og det er det jeg prøver at komme frem til.

Mange køber jo dyrer radioer der giver fed lyd, men min radio til bilen giver da også "fed" lyd i min bil, men min i bilen kostede 550,-kr. i metro, den har kortlæser usb og håndfri telefon, og kan spille cd. radio...
    Hvis den går i stykker så smider jeg den ud og køber mig en ny, den samme holdning har jeg til Xsound når det er billigst...
    Dette er mine argumenter, men jeg vil da aldrig sige at T-Hansen eller Pioneer har skylden og at det er noget lort pga. prisen og kvaliteten, for man har da retten til at vælge fra, det har vi alle, men at svine til eller at kritisere ud fra forkerte synspunkter er da forkert, det er jo ikke T-Hansens skyld eller manden der står bag dsken at du måske en gang har valgt at købe noget billigt derinde så Du så har dårlige erfaringer med...

• Palle E
    Palle E Tilmeldt:
    dec 2007

#40   5. aug 2009 JO DET VAR OP FOR KVALITETEN *GG*

• #41   5. aug 2009 Vil i gang med arbejdet igen, kan i have det.... smiley

• #42   5. aug 2009 Palle: jeg kunne heller ikke liiiiige forstå det... hehe

• #44   5. aug 2009 Noget helt andet er, at Thansen skifter medarbejdere som vi andre skifter underbukser.

Personalepolitikken og arbejdsmiljøet er åbenbart ikke for godt, og lønnen er ikke noget at råbe hurra for. Jeg støtter Thansen så lidt som muligt.

En del af det, jeg har købt dér, har været noget bras.

Tagbøjler, der ikke har beskyttelse mellem stængerne og lakken på bilen og som knagede og bragede, da de var monteret

Tredje stoplys, hvor flere af dioderne ikke virker efter få dage

12 volts dobbeltstik, der sprang sikringen, når jeg satte to ting til (som det er beregnet til!)

Jeg køber konsekvent ikke reservedele i Thansen, da jeg mener, at pris og kvalitet hænger sammen. Jeg er doven, jeg bruger gode reservedele, så de ikke skal skiftes hele tiden!

• #45   5. aug 2009 jamen dan. du er jo gud (:

• #46   5. aug 2009 X-Sound (med S) er en serie hos Sony

XZound (med Z) er et discout-mærke som sælges i Thansen.

• #47   5. aug 2009 http://www.jeghaderthansen.dk/

Siger vist det meste.

Personligt har jeg ikke mange gode erfaringer med dem. Den sidste bærekugle jeg monterede der kom fra dem, holdte 2500 km, så stod den til udskiftning igen.

Jeg har set bremseslanger der bulede efter montering, jeg har set bremsebakker og klodser der tabte belægningen ved første hårde opbremsning, multiremme der knækkede efter ganske få km, osv, osv, osv!

• #48   5. aug 2009 ...Men man får hvad man betaler for, og thansens dele er oftest for billige!

• #49   5. aug 2009 Jesper !
    Toyota har ivertfald ikke problemer med nogen af de nævnte ting der, selvom vi får vores dele fra japan xD
    Toyota har de mest holdbare gummi produkter på markedet sammenlignet med alle andre bilmærker, Tror faktisk ikke at du kan få en bil der går mindre i stykker end en Toyota, hvis du holder dine service. (Dette har jeg fået bekræftet af både Falck, og Dansk auto hjælp.)

Støtter ingen i denne sag, ville aldrig købe ting til mine bremser, motor og sådan noget til min egen bil i Thansen, men de er da en fin leverandør til min mors opel astra, og de mennesker jeg laver bil for =).. har både haft dårlige, rigtigt dårlige og gode erfaringer med både hoyer og Thansen =).

Men hvor meget vi ellers diskutere det her, så bliver vi aldrig uenige om at pris og kvalitet følges meget nøje, og ville aldrig vælge en Thansen del frem for en Original Toyota del, hvis prisen var den samme, og Thansens del skal være meget billigere før jeg ville vælge den.
    Originale Toyota dele er bare bedre...

Kommentér på:
Thansen og Høyer autodele

Annonce