{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P bøde - Studerende ??
  • #1   7. aug 2009 Kan man ikke.. det er ikke en bøde men en afgift..

• #2   7. aug 2009 vis det er fra komunen sååå mener jeg godt man kan, men hvis det er et privat firma. eks. carpark el. så kan man ikke

• #3   7. aug 2009 Hvis man ikke har en særlig høj indkomst, kan man da få halveret sin P-bøde, så vidt jeg ved.

• #4   7. aug 2009 Det kan man ikke.

• #5   7. aug 2009 Mig bekendt er det kun bøder man kan få sat ned hvis man har en lav indkomst. Da der her ikke er tale om en bøde men en afgift, kan man nok ikke.

Men hvis du tager kontakt til dem der har udstedt afgiften til dig, så kan de nok svare på det.

• #6   7. aug 2009 dEz : 100% enig ... det er sku da lige ulovligt det man laver om man tjener mange penge eller ingen penge.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 226
    #7   7. aug 2009 En mand der tjener 250,000 kr årligt bliver taget for at kører 100 hvor man må køre 90, han får en bøde på 600 kr. En mand der tjener 125,000 kr. årligt bliver taget på den samme strækning 1 min. senere, og får sin bøde halveret til 300 kr. Det rammer dem jo lige hårdt på pengepungen. Så det handler vel om at tilgodese de meget svage i samfundet som studenter og arbejdsløse.

Så er det jo den samme straf de har fået dez og Thomas??

Men som sagt så er det kun bøder man kan få halveret ned til 300 kr. og ikke afgifter som p-bøder

• #8   7. aug 2009 mener nu bøder minimum kan gå ned på 500 kr, kunne de iværtfalde da jeg var ung...

• #9   7. aug 2009 Jeg er enig med dEz her, jeg forstår heller ikke hvorfor man skal have en bøde sat ned, fordi man har en lav indkomst. Har man ikke ret mange penge, må man jo tænke sig lidt bedre om!

Hvis peter L's princip skulle fungere, så skulle en person med en indkomst på 500000 kr. årligt, altså have en bøde på 1200 kr iflg. hans eget eksempel. Det er det samme man gør i Finland, hvor bødernes størrelse følger indkomsten.

Det er forsåvidt også et muligt princip, men så skal det være kørt igennem hele vejen.

• #10   7. aug 2009 Mange tak for svarene alle sammen smiley
    Jeg må jo bare betale hele bøden så smiley Selvom jeg nu godt kunne finde noget andet at bruge pengene på :b

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    feb 2007

#11   7. aug 2009 Km , vis man laver det på den måde straffer du de rige, på den måde man har nu, tilgodeser man de fattige men straffer ikke de rige.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    feb 2007

#12   7. aug 2009 Synes eksempel vis, at det er fair nok at en ung mand, der er på su, og tjener 3000 kr. om måneden, kan få halveret en fart bøde han har fået få at køre 6 km/t for stærkt i sin mors bil eller lignene sager. Kan derimod godt se det forkerte i at man får halveret sin bøde når man har været ude og lave indbrud.

• #13   7. aug 2009 peter L:
    Der er vel i princippet ingen der skal "tilgodeses" når det gælder bøder for lovovertrædelser. Kan man ikke håndtere konsekvenserne, må man lade være med at overtræde loven (sat lidt på spidsen). Det mest retfærdige må så være, at bødens størrelse afhænger af indkomsten. Så bliver alle straffet lige meget og efter evne. Dog bør der så efter min mening være et minimumsbeløb.

• #14   7. aug 2009 Korrekt.
    Det hedder en P-Afgift og ikke bøde.
    Derfor er der ingen rabat at hente.

En anden misforstået ting er den evige floskel om at er man student så er det havl pris, det er og har aldrig været sandt.

Bødetakster ved færdselslovsovertrædelser

Rigsadvokaten har udgivet vejledende bødetakster for en række af de mest almindelige færdselsovertrædelser. Taksterne gælder ikke, hvis der er sket færdselsuheld, eller hvis der er opstået en fare- eller ulempesituation.

Er du under 18 år på gerningstidspunktet halveres den bødetakst, som er angivet i den vejledende bødeoversigt, medmindre andet er angivet. Dog kommer en bøde aldrig under 300 kr.

Hvis din årsindtægt på gerningstidspunktet (2009) ikke overstiger 141.375 kr. (før skat), og du kan dokumentere dette, kan bøden nedsættes til det halve - dog minimum 300 kr.

• #15   7. aug 2009 Sjovt synes de fleste brugere herinde, at man bør se igennem fingre med fx hastighedsoverskridelser, men gælder det tyveri så kan det simpelthen ikke straffes hårdt nok smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    feb 2007

#16   7. aug 2009 Så bliver det bare mindre atraktiv at tjene mange penge i Danmark, vis man få gigantiske bøder vis man eksepel vis tjener 1 mil. om året. og i forvejen betaller en alt for høj skat. Synes det fungere fint som det er nu, de meget svage i systemet for lidt rabat, og alle de andre bliver behandlet ens. Det drejer sig jo måske om 10 procent af befolkningen som tjener under 125,000 kr.

• #17   7. aug 2009 nej mener min den kan blive nedsat til 250 hvis man er studerene eller med lav inkomst
    men sikkert som i andre siger kun bøder og ikke afgifter

• #18   7. aug 2009 Nej min. bøde er 300 Kr. ikke 250 Og igen så har en student aldrig haft nogle fordele, det kommer an på indtjening og alder hvilke tilfældighvis bare hænger sammen med at studerende har en lav indtægt og kan være under 18 År, men det er altså indtjæningen samt alder og ikke statussen i sig selv som student der er afgørende.

http://www.politi.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=147&query=b%C3%B8de%20takster&hiword=B%C3%B8DEN%20B%C3%B8DENS%20B%C3%B8DER%20B%C3%B8DERNE%20TAKST%20TAKSTEN%20TAKSTERNE%20b%C3%B8de%20takster%20http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/boedetakster/

• #19   7. aug 2009 peter L:
    If you can't do the time, don't do the crime! Uanset indkomst, så man jo lade være med at overtræde loven, hvis man ikke vil have bøder.

• #20   7. aug 2009 Min holdning er også at en bøde skal afspejle overtrædelsen og ikke et eller andet krammermarket hvor man mødes på midten af dårlig moral og etik.

• #21   7. aug 2009 Og nu er der så et indlæg mere omkring SU og nedsættelse af en bødes størrelse.

Og igen igen kan folk ikke finde ud af, at der ikke er noget, der hedder en parkeringsbøde, det er en AFGIFT!!!

Mon vi så kan slippe for indlæg fremover omkring nedsætteslse af bøder? For BRABUS har klippet det helt korrekte svar ind i denne tråd!

Kommentér på:
P bøde - Studerende ??

Annonce