{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.912 visninger | Oprettet:

J L
J L
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 117

Total dårlig stillet som forbruger :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa

ARGH!!! Lorte land.

Hvor er man bare mega ringe stillet som forbruger i Danmark.

Vi har købt en bil hos en brugtvogsforhandler i marts måned. Siden da har jeg kæmpet en kamp for at få ham til at udbedre bilens fejl (det står på slutsedlen at han skal lave tingene). Derudover er lakken på bilen er begyndt at krakelere flere steder pga. dårlig spartelarbejde. I den ene dør er der kommet en stor flænge, fordi lak og spartel er flækket. Det forringer bilens værdi markant. Vi kan jo ikke få en skid for bilen, når den har så mange lakskader.

Har vi nogen rettigheder.. nej da.

Forbrugerstyrelsen:
Sagsbehandling 1/2 år. Forhandler er alligevel ikke forpligtet til at følge deres afgørelse.

Bilankenævnet:
Kun for biler til over 100.000 kr.

Advokatfirma:
For dyrt i forhold til bilens pris.

FDM:
Der skal laves en vurdering af om lakproblemerne er en væsentlig fejl/mangel ved bilen. Dette koster 400-800 kr. + at vi har betalt 600 kr. for medlemsskab.

ARGH.. hvor er jeg hidsig.

Det kan godt være at folk siger "hold da op.. det er en gammel bil til 21.500 kr... hvad kan man lige forlange til den pris". Jeg synes sgu godt man kan forlange at garantiperioden gælder, når man køber ved en forhandler.

Ellers kunne vi sgu ligeså godt have købt bilen privat (5000 kr. billigere inkl. fælge og anlæg) og selv betale for at få udbedret fejlene).

Det er fandme for nemt at være brugtvognsforhandler i Danmark.

Bøvs herfra...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Total dårlig stillet som forbruger :(
  • #1   10. aug 2009 Og du tror så, det er bedre i andre lande?

• #2   10. aug 2009 Nej jeg tror ej

• #3   10. aug 2009 lak er jo ikke garanti,du kan heller ikke få malet en skærm på garanti hvis du ridser den.men kan godt se at det er noget møj

• #4   10. aug 2009 Helt enig...
    Bilforhandlerne, og især de små af slagsen, laver alt for mange overspringshandlinger, og slipper oftest afsted med det.

Men!
    Som du selv er inde på, så har du givet 21.500,- for bilen...
    Uanset hvordan du vender og drejer det, så har fået hvad du har betalt for. At du så ikke købte en billigere privat, det er så din egen fejl.

Jeg synes ikke det er rimeligt, at forhandlere skal stille 24 måneders reklamationsret, på ældre biler, da de med statsgaranti er spækket med fejl! Måske (og kun måske) 6 måneder vil være rimeligt.

Hvorom alt er så er det kedeligt at stå hvor I står nu...

• #5   10. aug 2009 Det er simplethen noget svineri ! Og det er da underordnet hvad prisen på bilen var !

• #6   10. aug 2009 Synes skam heller ikke at 2 års reklamationsret er fair overfor forhandlerne. Nu snakker jeg om det halve års garanti.

• #7   10. aug 2009 Det er dér kæden hopper af. Køber man en bil til de penge i den tro at alt bliver lavet som en bil til 200000,- så tager man fejl.

• #8   10. aug 2009 Det er grunden til at jeg altid bliver høvlet ned herinde hver gang jeg påtaler at det er et vidt begreb om garanti eller reklamation på køb af bil ved forhandler...

Der hvor utrolig mange mener jeg er forkert på den ang. reklamations ret. og når jeg siger det oftest ikke er en skid værd...
    Går ud fra at du nu vil give mig ret, måske så ikke mange andre begynder at tænke sig om når de bare skriver (DET SKAL HAN LAVE) eller KØR NED OG LAD HANDLEN GÅ TILBAGE)

Og JA sådan er den virkelige verden bare ikke, og hver gang jeg har skrevet dette bliver jeg betragtet som ren idiot der ikke ved hvad jeg snakker om, så det er sgu dejligt at se sådant et indlæg for en gangs skyld...

Det er bare ikke så dejligt for dig desværre, men tror ikke du er den eneste....;-)

• #9   10. aug 2009 Dan:

Ja den har jeg hørt mange gange "bare kør ned til ham og står der indtil han giver dig pengene tilbage". Klart !!

Ifølge FDM har forhandler ret til at have vores bil i 3 uger uden at stille en lånebil til rådighed. Så længe kan vi da ikke undvære bilen.

• #10   10. aug 2009 Man kan jo reklamere over fejl der var tilstede på købstidspunktet, ikke over fejl der opstår, derfor burde det ikke tage 24 måneder at konstatere fejlen, derfor mener jeg også købelover er rådden, fatter ikke rigtigt formålet med så lang tids reklamations ret på en brugt bil...

Og om bilen har kostet 5000,.- kr. eller 20.000,-kr eller for den sags skyld 100.000,-kr. bør reglerne tages seriøs at forbrugerstyrelsen og andre instanser, da vi alle jo har retten uanset pris på det brugte, men dette er der jo nok så mange meninger om og holdninger, så derfor hvis jeg køber en bil, bliver de aldrig værdsat ret højt i min verden da de bestemt ikke bliver mere værd, da man jo altid taber på biler, med mindre man lever af at handle biler i dagligdagen...

• #11   10. aug 2009 Jannie L

Ja ved det godt, og tror ikke folk er klar over hvor meget en forhandler kan spænde ben for dig, han kan have den i 3 uger, og rette fejlen og når du får bilen igen så kan der være glemt en fejl eller han kan sige at fejlen bare er kommet igen, og hvad så ??? 3 uger igen...???

Hvad kan man gøre ved det ..... NADA......

Nej man kan sikkert gøre noget men det får man jo ikke en kørende bil af uden ekstraudgifter, og det er jo netop derfor man køber en ny / brugt bil ikke..?

• #12   10. aug 2009 i min verden så er det sådan noget man må forvente når man køber brugt?? ja jeg ville os være sur, men mest på mig selv fordi jeg havde købt ved en forhandler

altså det ville jo ikke kunne løbe rundt for en brugt forhandler at skulle betale skader der komme på bilen, han ved jo typisk heller ikke noget om hvad de tidliger ejere har lavet af lort på den før,

man får altid mest ud af at købe ved private.! de tager aldrig overpris, og man kan vudere hvordan den tidlige ejer er, så man ved lidt hvordan bilen er behandlet....

• #13   10. aug 2009 Anders: der står på slutsedlen hvad han skal lave.. det har han selv skrevet under på.

• #14   10. aug 2009 BDOG
    Du er nok heldig at det ikke er dig, der står i situationen hva..
    Det er så nemt at sige sådan, når man ikke selv står i det.

• #15   10. aug 2009 anders K

Forhandler = skader der kommer på bilen, når den er købt brugt, reklamation er de fejl der var på købstidspunktet...
    Garanti er vel det du mener.....

Der er jo en grund til brugte biler normalt er dyrer ved en forhandler ligeledes alm. reperationer...

Brer ikke så det misforstås....

• #16   10. aug 2009 Jeg tror du skal slå ordet "rettigheder" op i en ordbog.

Mvh.

• #17   10. aug 2009 Grunden til "overspringshandlinger" fra bilforhandlernes side, er at de burde have lov og sælge en bil som beset. Altså uden garanti. Synes sgu det er lidt meget forlangt at de skal stille garanti på en gammel lorte æske til 10K eller lignende.

• #18   10. aug 2009 Du ringer bare til ham igen, og når han så siger rend og hop til dig, siger du bare " jeg har kontaktet fdm, og de tager den her fra nu, vi ses i retten" det plejer at hjælpe smiley

• #19   10. aug 2009 fp G

Hvis en forhandler sælger en gallem lortebil til 10K eller i den dur, så beder de selv om det, og folk der køber sådan en bil er også selv lidt uden om det, for enhver kan jo regne ud at en forhandler der opgiver sin indtægt til skat og moms, jo ligesom ikke tjener ret meget på en bil med mindre han har taget den gratis fra en tidligere byttehandel eller lign.
    De skal jo betale skat af deres overskud og det de evt. har ofret på bilen.. bla. tiden den er jo ikke gratis for en forhandler heller selv om de selv laver bilen eller får den synet først.

Og hvad der så er tilbage til evt. reperationer er jo næsten lig nul....

Derfor skal forhandlere i reglen have lov at sælge så billige biler til private som beset, men det handler nok ligeså meget om at det mange gange er bedre at bilerne bare bliver skrottet, pga. statens miljøhysteri....

Men igen det er for dumt af en forhandler at sælge en bil til den pris, da han er underlagt købeloven, men som sagt går den så går dn....

• #20   10. aug 2009 "Grunden til "overspringshandlinger" fra bilforhandlernes side, er at de burde have lov og sælge en bil som beset. Altså uden garanti. Synes sgu det er lidt meget forlangt at de skal stille garanti på en gammel lorte æske til 10K eller lignende."

Netop min pointe.

Jeg har selv solgt biler, og er ved at starte op for mig selv.
    Dog vil jeg aldrig røre de gamle biler med en ildtang, da erfaringen siger alt for mange forhandlere brænder fingrene godt og grundigt.

Nej som det nævnes så skal der være mulighed for at handle biler, hvor reklamationsretten bortfalder.
    I det tilfælde må det være op til den enkelte forbruger, hvorvidt denne ønsker at handle bilen eller ej.

• #21   10. aug 2009 Må man høre om hvem den brugtvognsforhandler er? Bare så man er garderret. Svar over PM

• #22   10. aug 2009 I kan jo prøve at skrive til vagthundene på eb.dk

• #23   10. aug 2009 Så er der sendt mail afsted til vagthundene

• #24   21. aug 2009 Jubii.. efter jeg fik skrevet et reklamationsbrev med gode argumenter, fik forhandler repareret bilen på 3 dage smiley

Jeg er bare så glad for at jeg ikke opgav kampen:)

• #25   21. aug 2009 Vil det sige at du både har fået nye dele og omlakering af alle de steder der var krakeleret og revnet, og ikke bare spartlet forkert, hvad det end så er for noget..???

• #26   21. aug 2009 Begge baghjul har været afmonteret og hjullejerne er blevet spændt.

Begge forhjul har været afmonteret og bremserne er blevet renset.

Blæsersystemet virker som det skal.

Rattet ryster ikke længere.

Alle spændebånd i motorrummet er blevet strammet. Mekanikeren mente at det kunne være årsagen til at bilen spildte kølevæske.

Den ene dør er flækket i lakken og spartlen. Vi må gerne få hele døren lakeret, men den vil ikke blive præcis samme farve som resten af bilen. Bilen er metallilla, og det er umuligt at ramme den originale farve. Vi fylder derfor revnen op med klar silikone, så der ikke kommer vand ned i revnen. Det bliver vist pænere end en dør, der ikke har samme farve som resten af bilen.

De andre steder på bilen, hvor lakken ser underlig ud er fordi det er dårlig lakeret. Han garanterer, at det hverken krakelerer eller forandrer sig yderligere. Vi kan polere det "væk".

Vi skulle endelig sige til, hvis der stadig er problemer med larm fra hjul eller spild af kølevæske.

Så... vi er godt tilfredse:)

• #27   21. aug 2009 Ok det var da dejligt....;-)

Kommentér på:
Total dårlig stillet som forbruger :(

Annonce