{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.898 visninger | Oprettet:

Firma lukket, hvad gør man?? {{forumTopicSubject}}

hej

har fået lavet en masse hos et firma i speciale i styling.... dog var der en del fejl..... største fejl er at lambo dørende efter noget tid gav sig og begyndt at køre på sidderne.. hvilket gav små huller og lakskade..

vi aftale at jeg kørte med det noget tid.. så de ikke kunne give sig mere.. så vi ikke behøvede tage derind 10 gange...

det er nu blevet ret voldsomt.. skærmen er flækket nogle steder pga dørene har siddet i spænd når man åbner..

MEN firmaet er nu lukket...?????..... jeg har søgt på centrale virksomhedsregister og der står de stadig som åbne... dvs det er IKKE et konkurs...

mit spørgsmål er... skal jeg få det lavet hos en anden.. og sende regningen til ham???? (han dækker privat hvis han lukker firmaet)..... eller skal jeg få ham selv til at lave det???

lige nu har jeg jo ingen måder at kontakte ham på... men med en regning kan jeg sende den via byretten...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Firma lukket, hvad gør man??
  • #1   10. aug 2009 Han dækker intet privat, hvis du kontakter ham, så er han jo bare "gået konkurs", så der er intet at gøre..

• #2   10. aug 2009 hvis han er ved at gå konkurs, skal du nok ikke regne med at se en krone fra ham af

• #3   10. aug 2009 puha.

jeg ville nok prøve at ringe til en advokat, den er svær den der.

• #4   10. aug 2009 *Mac*
    Det er ikke helt rigtigt. Bare fordi du går konkurs forsvinder dine forpligtelser ikke....

• #5   10. aug 2009 Hvis det er personlig ejet kan du stadig gå efter ham

• #6   10. aug 2009 hvilken slags firma er det ?

APS , A/S, enkeltmandsfirma, I/S ?

Hvis firmaet er lukket, så er det sikkert også opsagt overfor skat og E&S styrelsen, så kan det blive rigtigt svært at gøre krav overfor dem. Særligt fordi firmaet sikkert ikke er lukket pga velstand, men pga svigtende kunder/marked og manglende økonomi.

Start med at finde virksomhedsoplysningerne og regskaber, er det et A/S kan du via en advokat gøre erstatningskrav. Dog vil du sikkert blot være EN blandt mange kreditorer der gerne vil have penge ud af det døende firma

• #7   10. aug 2009 den behøver vi ikke diskutere.. hvis han er gået konkurs... så skal jeg kontakte byretten.. som uddeller konkurs bo.. men skal IKKE regne med at få noget...

HVIS man selv vælge at lukke.... så hæfter firmaet bag ALTID i de 2 år..... dvs hvis det er en privat person bag firmaet.. SÅ DÆKKER HAN PRIVAT....

det er der INGEN tvivl...

og i dette tilfælde er de IKKE gået konkurs.. de har valgt at lukke... og dvs de stadig hæfter... PRIVAT i sidste ende..

spørgsmålet er om jeg skal få det lavet et andet sted og få sendt regningen... eller om jeg skal prøve at kontakte ham for at han laver det.....

• #8   10. aug 2009 det er et APS???

• #9   10. aug 2009 APS selskaber er sjældent en guldgrube.. Det har nok ikke kørt rundt økonomisk, så derfor har han garanteret valgt af lukke.
    APS = A' prøver sgu

• #10   10. aug 2009 det afhænger MEGET af hvordan firmaet er opløst. det er langt fra sikkert at du har noget som helst at komme efter, hvis selskabet er opløst korrekt.

er der derimod lavet en betalingserklæring til EogS så er der mulighed for op til 2½ år efter ar gøre krav.

• #11   10. aug 2009 det er lige meget hvor lidt penge han har haft før han valgt at lukke..

når man ikke er gået konkurs.. så er man ikke gået konkurs.. også hæfter firmaet evt ejer personligt....

• #12   10. aug 2009 johan: lad være med at udtal dig MED STORE BUGSTAVER OG ord som ALTID, INGEN TVIVL osv, når det nu ikke passer!

• #13   10. aug 2009 kontakt ejeren og spørg om han vil betale, eller om du skal forbi en advokat før han vil lave det.

• #14   10. aug 2009 læs selv lidt på det.. hvis du virkelig viste ALT OM DET og der INGEN TVIVL er om det og du ALTID har ret... tja så sad du nok ikke på Bilgalleri og spurgte dig frem tilfædigt smiley

• #15   10. aug 2009 sultanbank?

• #16   10. aug 2009 spørgsmålet var ikke om jeg har RET til at få det dækket.. fordi det er der ingen tvivl om..

men om jeg skal kontakte ham først... eller om jeg kan sende ham en opkrævning på beløbet...

• #18   10. aug 2009 Hvis du "bare" sender regningen til ham, så får du aldrig en krone.

Hvad med lige med at starte med at undersøge hvorfor de er lukket, kan jo være pga Dødsfald, og i hvis det er sådan får du ikke en krone.

• #19   10. aug 2009
    Jeg har haft en projekt kørende hos dem i 1 års tid, og mangler at få rettet småtingende...

• #20   10. aug 2009
    DOG STÅR DET STADIGT SOM AKTIVT! dvs det er ikek afmeldt eller officielt lukket som virksomhed

• #21   10. aug 2009 hvis du vil have det , kan jeg sende dig oplysningerne på indehaveren af firmaet på en PB, så kan du kontakte firmaet den vej rundt ?

• #22   10. aug 2009 SkylineGTR !-- det må du meget gerne, han hedder anders det ved jeg, men kan ikke findet andet på ham.

**BDOG** _--- ja det er dem der solgte en seat fordi de lukkede, var også sådan at jeg fandt ud af det.

men syns ikke det er helt sødt at vi aftaler at vi venter en par mdr med at tage min bil ind og rette fejl.... så dørende ikke gir sig mere.... hvorefter han lukker uden at sige det til mig..

er tros alt er projekt til omkring 300k... hvoraf de 120k er lagt hos ham..

og nu står jeg med skader der måske koster mig 10k at få lavet..

Kommentér på:
Firma lukket, hvad gør man??

Annonce