{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.102 visninger | Oprettet:

Vaske skind {{forumTopicSubject}}

jeg har lige fået lakeret min bil og tror jeg vil prøve at holde den ude af vaske haller og så vaske i hånden men hvad type vaske skind skal jeg købe hvad er godt at tører bilen i efter vask så man undgår Kalk pletter de er jo ikke så pæne

meget gerne links til dem i mener eller selv bruger med gode erfaringer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaske skind
  • #1   11. aug 2009 Jeg bruger selv micro fiber klude, og virker meget fint....

• #2   11. aug 2009 ok samme type som man anbefaler til Fladskærme eller hvordan

• #3   11. aug 2009 Ja lige præsis...

• #4   11. aug 2009 Jeg vasker min med en mikrofibersvamp, de har dem de fleste steder, de fåes i mange farver og ligner lidt sådan en rastafa svamp, den er suveren.... smiley

Bruger kun mikrofiberklude til at tørre bilen af med, da det ikke ridser. men på ruderne bruger jeg bomuldsklude da de suger bedre, men dem må du aldrig bruge på lakken da de ridser.

PS: Vask aldrig bilen i direkte solskind, da sæben så kan brænde fast i lakken. Og et andet godt trick er aldrig at lade den tørre ind når du vasker, så er det nemmere, og det giver klart det bedste resultat. Det er en rigtig go ide at vokse bilen jævnligt når du vasker den, så er det 100 gange nemmere at holde den i tip top stand.

Go arbejdslyst. smiley

• #5   11. aug 2009 takker har i nogle links til det i bruger det vil hjælpe migh en del det med voks skal jeg nok vente lidt med da den kom ud af malerkabine i fredags så det med at vokse skal nok ikke lige værer de næste par mdr

• #6   11. aug 2009 De første 14 dage skal du ikke vaske den. jeg ved godt at der er mange malere der siger den sagtens kan vaskes, men jeg ville lige vente 14 dage så er du sikker på at lakken er hærdet ordentligt op.

Hvis du starter med at vokse den første gang du vasker den, konserverer du lakken fra start af, og beskytter lakken med det samme, det har jeg gjort med min, og kan kun anbefale dig det.

Har selv været både maler og klargøringsmand, og ved hvad jeg taler om.

Prøver lige at finde links med pics.

• #7   11. aug 2009 Du skal bruge Rigelig vand når du vasker. Man kan ofte se det meget tydeligt på biler der kommer ind til polering at folk er startet i det ene hjørne på motorhjælmen og sluttet i det andet med det fine resultat at der er mange ridser i enden. Så Rigelig vand

• #8   11. aug 2009 Turtles den grønne syntes jeg er rigtig nem at arbejde med, og nem at polere efter på. Husk kun fiberklude. http://www.eibmoz.net/malepckabinet/turtlewax.jpg

Sådan en svamp her til at vaske med, mener de har dem i silvan. http://www.detailersclub.no/images/stories/artikler/040608/chenillewashmitt.jpg

• #9   11. aug 2009 michael den klud har jeg også set i bilka kan jeg mindes
    har tit undret mig over hvad den kunne værer god til

• #11   11. aug 2009 Eller dette, det virker lige så godt:

http://thansen.dk/product.asp?c=2981989920&n=-2027216004&pn=-2027215964

300 gram, det er RIGTIG mange til ingne penge..

• #12   11. aug 2009 Jeg bruger sådan en til 90% af vandet: http://www.holden.co.uk/productimages/090_980.jpg - Den forelsker man sig hurtigt i, da den gør det som i mine øjne er det kedeligste ved at vaske bil, til et hurtigt overstået kapitel. Herefter et kunstigt vaskeskind og mikrofiber klude til slut.

• #13   11. aug 2009 ridser den ikke Kasper
    og evt hvor handles denne

• #14   11. aug 2009 Henrik P: Så har du ikke vasket grundigt nok smiley Jeg har ikke indtryk af den giver problemer med ridser på mine biler i hvert fald. Min er fra engelske Autoglym, som vel er et lidt mere proffessionelt mærke inden for bilpleje, så jeg går da ud fra de ved hvad de laver. Alt hvad jeg har fra dem, er import fra England. Men jeg mener www.bigwheels.dk forhandler lidt AG produkter herhjemme.

• Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
    #15   11. aug 2009 Du kan også prøve at kigge lidt på www.bilvask.nu - Er du i tvivl om noget, så giver du dem bare et ring, Michael er rar at snakke med og komme gerne med tonsvis af råd smiley

• #16   11. aug 2009 Jeg har også søgt efter klude til at tøre bilen af med, og har fundet extremestyling. hvor man kan købe6 stk for microfiberklude for 99kr.
    Johan R er de bedre en dem fra haraldnyborg?? eller hvad er forskelen

Jeg vasker i vaskehald

• #17   11. aug 2009 brug regnvand, så har du ikk kalkpletter smiley bare sæt en 1000literstønde op, så fanger den jo regnvand, det er sku det bedste

• #18   7. sep 2009 Tillader mig lige at give mit besyv med på denne her smiley

Nu har jeg vasket biler i 5 år, altså sådan hver dag - som et job.

I starten brugte jeg UNGERS vaskeskind, de der til 500 kroner stykket.. Er du tovlig de var super nice! - men så en dag blev jeg præsenteret for et mikrofiber håndklæde - og det var noget af en omvæltning..
    Lidt som at gå fra at vaske med børste til lammeuldhanske.. Nogle ting viser sig bare at være guld for ens bilvask.

Når det så er sagt, så har jeg testet de første 100 forskellige mikrofiber produkter til bilvask/bilpleje - og der er ingen tvivl.. hold jer fra de billige!!

De suger ikke, de holder ikke, de ridser og det er noget skidt!

Når du skal have en mikrofiberklud skal du se efter.
    1. Der må IKKE være nogle vaskemærker på, disse er lavet i et andet stof og ridser som regel!
    2. De skal kunne vaskes mere end 5 gange, for ellers er den billige pris jo ligesom spildt.
    3. De skal ligne sig selv EFTER vask - altså ikke gå kolde efter 1 gang i maskinen.
    4. De skal kunne absorbere produkter/vand uden af efterlade striber.

Håber nogen kunne bruge de tips..

Michael www.bilvask.nu

• #19   7. sep 2009 Lige en ting til henrik.

grunden til at vaskeskind ikke er så fede mere, efter min overbevisning, er at de hiver din voks af lakken..

Prøv at mærke hvor meget friktion de skaber når du kører dem hen over lakken.. Du skulle helst have noget der glider "smooth"

En helt anden fordel ved mikrofiber er at det er lettere at vedligeholde.. Mine vaskeskind blev ofte lidt hurtigt snavsede, og småsten og sand havde en tendens til at sætte sig godt og grundigt fast i dem smiley

Michael.

Kommentér på:
Vaske skind

Annonce