841 visninger
|
Oprettet:
Uoriginal service på fiesta ST {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået af vide hos ford at de vil have 3300 kroner for at lave service på min fiesta ST. Det er et normalt 20000 km interval service... Synes det lyder dyrt og ved at man kan få det billigere andre steder. Men mit spørgsmål til jer er så:
Hvad hedder de andre steder som laver det? Ved at der er mange firmaer som laver gode service på biler og hvor man kan få et stempel i sin servicebog
Mvh kasper
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 506
jul 2003
Følger: 61 Følgere: 54 Emner: 32 Svar: 1.484
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
Jeg har hidtil brugt AutoPartner, jeg kender manden og værkstedet, har brugt ham i mange år.
Men man skal huske, at bliver der noget med bilen efter garantiens udløb, så er der større chance for kulance gennem importøten, hvis bilen er blevet serviceret på et mærkeværksted i hele forløbet.
Mit læderrat er begyndt at smuldre, og det gjorde det kort efter garantiens udløb på 2 år. Belægningen er væk nogle steder og så smuldrer læderet. Jeg forelagde det Opel, men de ville ikke oprette kulancesag på det tidspunkt, da de mente, at det var meget lidt, og desuden havde jeg ikke fået foretaget service ved Opel.
Så det er lidt et spørgsmål om temperament. Det er lidt på den måde, at har man spyttet penge i kassen hos mærkeværkstedet, så er de mere villige til at hjælpe ved sager, der er ud over garantiperioden.
Desuden får man altid de seneste softwareopdateringer, når man kommer på det autoriserede værksted. Softwaren ændres jo hele tiden, så måske er det værd at tage med?
Jeg benytter nok Opel næste gang, selvom det er dyrere. Jeg vil gerne have opdateter softwaren, og så bil jeg gerne have originale bremseskiver og bremseklodser på, de skal nemlig skiftes næste gang. Og så skal den til syn for første gang i januar måned.
mar 2003
Følger: 47 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 219
Det var da rart at høre en der kan se "The Big Picture" for en gangs skyld. Mange der tit glemmer netop hvad du skriver der.
Søren L,
Uoriginal service på fiesta ST