{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Ulykke/forsikringstvist {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg var så uheldig igår at en turistbus ramte min højre bagskærm samt bøjede min fælge,mens jeg holdt parkeret på en smal vej.
bussen skulle passere en anden bus og da pladsen var knap,samt chaufføren inkompetent ramte han mig, i første omgang kørte bussen bare videre, men jeg jagtede ham og fangede ham og fik ham over til min bil, han gav mig sin nummerplade, navn, telefon nummer samt busselskabets navn, han bad mig ringe til busselskabet og få det ordnet da han havde bussen fyldt med kinesere, jeg var lidt småforvirret, havde aldrig prøvet at være indblandet i et uheld tidligere, så vidste ikke hvad jeg skulle gøre.
chaufføren kørte så videre hvorefter jeg ringede til hans vognmand, vognmanden sagde at vi måtte klare det over forsikringen, det var så fint nok...

liiiiiiige indtil vognmanden ringede tilbage til mig og sagde at buschaufføren havde en anden forklaring, han mente at jeg havde BAKKET!!! op i ham!! Der var dog et vidne(en anden buschauffør der sad i sin bus foran mig og holdte pause) der så bussen svinge ind i mig mens jeg holdt parkeret, han vil nu aflægge forklaring til forsikringsselskabet.. man kan på de billeder jeg har taget af min skade se at jeg ikke har bakket op i bussen da min bagkofanger er 100% intakt, og det kun er siden på min bil som har fået et hak samt fælgen der er bøjet, hvor god en sag har jeg her ? :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulykke/forsikringstvist
  • #1   15. aug 2009 skaf nogen vidner... (fix nogen vidner) og gå i retten

• #2   15. aug 2009 det kan altid blive et problem når man ikke har politirapport på det... men det er jo til din fordel at du har et vidne...... men forsikringsselskaberne tvister den nok, for så skal de ikke af med penge... hvis du er uheldig ender det med at deres afgørelse siger at det er 50-50% skyld...

• #3   15. aug 2009 hvad hvis han fixer vidner `?

• #4   15. aug 2009 Det er da meget enkelt at afklare. Der må jo også være nogle skrammer på bussen efter uheldet..

• #5   15. aug 2009 han lyver sikkert fordi han kommer til at miste sit job evt.

• #6   15. aug 2009 jeg har slået mandens adresse op på nettet, det tog mig 2 sek, snyder han mig, aflægger jeg et KÆRLIGT besøg smiley

• #7   15. aug 2009 Frem med mobilen og optag lortet, samt det han siger..
    - Til en anden gang dog ..

• #8   15. aug 2009 ville nok snakke med policen engang om hvordan du skal forholde dig samt at han bare kørte sin vej uden at kikke efter hvad der var sket, kunne jo have været at der var tilskadekomne.

• #9   15. aug 2009 ja, jeg tænkte nemligt også på om skrammerne på bussen samt min bule i siden ikke kunne være med til at tegne et billede af selve hændelsen? jeg ærgre mig overalt på jorden over at jeg ik fik lavet den skide rapport

• #10   15. aug 2009 Casper s

ja, det sagde jeg ogs til hans vognmand,

• #11   15. aug 2009 Du har jo et vidne, lad ham forklare hvad han så, send de billeder du har af skaden på din bil( evt på modpartens bus) sammen med din skades anmeldelse, så skal den nok gå ganske glat igennem, de er jo ikke dumme dem der sidder og kigger de billeder igennem, men kan jo tydeligt se hvad der er sket på billederne(ifølge dig selv).

PS "fix" aldrig vidner, konsikvenserne er kan være kæmpe store.

• #12   15. aug 2009 ring til politiet og giv dem nummeret til ham den anden buschaufføren og så kan de få en vidneforklaring, det er dit bedste håb nu, ellers vil den sikkert blive delt 50/50 mellem jer. det er så nemt at smutte fra den slags nu om dage, selvom du havde fået chaufføren til at skrive under på et stykke papir at han kørte ind i dig kan forsikringen selv afgøre hvem der har skylden.

• #13   15. aug 2009 Kim B

Politet blander sig aldrig i uheld, medmindre der er person skade, eller matriale skader på over 650.000 kr.

udover det, er det jo ikke en sag for politiet, men imellem de 2 forsikingesselskaber

• #14   15. aug 2009 Andreas V - Det er rigtigt hvad du siger, bortset fra, at grænsen er 50.000 kr. smiley

• #15   15. aug 2009 man kan på mit ene billede KLART se at bussens bagende er vippet ind i min side, heldigvis for det,

Kokkedal Busservice .. de største røvhuller til dato ..

• #16   15. aug 2009 Shoaib R - Ja, jeg vil bestemt mene, at skaderne på bussen og din bil kan sammenholdes, så man kan konkludere, at du IKKE har bakket ind i ham. Det er jo sådan man opklarer forbrydelser, hvis der ikke var nogle vidner smiley Ved at kigge på de ting der aldrig lyver.

• #17   15. aug 2009 Mac, yep var lige voldsom nok med de tal, det er 50.000 kr.

• #18   15. aug 2009 Forpligtelser ved færdselsuheld

§ 9. En trafikant, der med eller uden egen skyld bliver indblandet i et færdselsuheld, skal straks standse.

#2: Politiet er ikke forpligtiget til at optage rapport, medmindre et af flg. punkter er opfyldt:

1) Der er personskade.

2) Der er skade på køretøj for over 50.000,- eller for over 5.000,- på anden ejendom.

3) Hvis der efter politiets skøn er sket en sådan overtrædelse af færdselsloven, at det bør give anledning til, at nogen skal sigtes.

4) Hvis en politimand er indblandet og politiet er kaldt til stedet.

5) Hvis en person, der ikke er fast bosat i DK er involveret, og hvor der er et erstatningskrav mod ham/hende.

• #19   15. aug 2009 MAC - ANDREAS

ikke helt rigtigt med de beløb som I nævner.

Fik kørt et sidespejl af min varevogn, total pris kr. 2.400 med moms - politiet ind over pga kranbil kørte sin vej samt afgav forkerte oplysninger.

min chauffør blev påkørt i et lyskryds uden nogle personskader, politiet ind over pga tvivl om skyld, samlet skadeudgifter på begge biler kr. 35.000 med moms.

og kan flere tilfælde hvor der ikke har været nævneværdige beløb inde over hvor politiet er kommet, ikke altid inden for 10 minutter, men kommet er de.

• #20   15. aug 2009 de er sgu ingen grænse for hvad de rykker ud til, er der personskade kommer de, men ellers kommer de kun hvis de har til. sidste år kørte en biltyv op i en parkeret bil ude foran mit hus, bilen blev derefter skubbet op i den næste bil, som røg over vejen og ind i huset overfor, biltyven stak af, 4 forskellige personer ringende til politiet for at de skulle komme for hele vejen var spærret og det var lige en stor nok opgave for naboerne at klare, men kom de næ nej vi måtte selv ringe til falck.

• #21   15. aug 2009 Efter jeg selv har været ude for et uheld på mc, hvor en norsk billist kørte imod ensretning, og nu har afgivet den forklaring til hans forsikringssag at han holdte stille på den ensrettede ved og jeg dermed har påkørt ham, har jeg altid et digitalkamera med mig, hvad enten jeg køre bil eller mc, og så er det såmænd bare at optage det hele på video, så kan modparten ikke løbe fra hvad han har sagt på det pågældende tidspunkt. Det med at få optaget politiraport, siger jeg bare held og lykke, da min skade skete fik jeg af vide at vi selv måtte ordne det, da der ikke var personskade. Så fremover, hvis jeg er impliceret i et uheld, ja så er der en ting der er sikkert, og det er at jeg bestemt har meget ondt og skal køres til kontrol på et sygehus, dermed kommer politiet automatisk ud, og den vej rundt bliver der optaget en politiraport over uheldet.
    Det er såmænd bare mine råd til andre.

• #22   15. aug 2009 Kim B - Det er fuldkommen rigtigt det vi nævner. Politiet kommer når man ringer, hvis de har tid, og selvom skadesbeløbet er under 50.000. Men de har ikke <i>pligt</i> til det.

• #23   15. aug 2009 Jeg har selv prøvet det to gange for at det ikke skal være løgn, fordi jeg ikke stolede på dem der havde lavet en skade.

• #24   15. aug 2009 Rune R, jo der er helt klar regler for HVAD de skal rykke ud for, men derfor kan de godt gøre det, hvis de er færdige med at drikke kaffe og intet andet har at lave.

• #25   15. aug 2009
    kom lige til at tænke på noget..

han har jo selv skrevet navn, selskab, nummerplads, mobilnr og alt det fims, dvs hans håndskrift, han har ABSOLUT intet på mig udover det nummer han har fået da jeg ringede ham op på hans mobil, ..

Hvorfor skulle jeg løbe efter en mand jeg er bakket ind i , " undskyld hr, jeg har lige bakket ind i dig og nu er jeg løbet efter dig for at erstatte det?" hvordan lyder det lige ? hvorfor skulle jeg have HANS oplysninger og han ikke mine hvis det var mig der havde ødelagt hans bus? ..

det svare til at jeg smadre en butiksrude og løber ind til ejeren for at fortælle ham det hvorefter han giver mig sit navn adresse og telefon nr osv osv ..

det hænger ikke sammen vel?

• #26   15. aug 2009 man skal skrive det man mener 1. gang *SSSS*

der var ingen af jer som skrev noget om pligt i de indlæg som omhandler beløb.

• #27   15. aug 2009 Forpligtelser ved færdselsuheld, bemærk FORPLIGTELSER...

• #28   15. aug 2009 Andreas V

Skrevet: 15-08-2009 19:48:46

Kim B

Politet blander sig aldrig i uheld, medmindre der er person skade, eller matriale skader på over 650.000 kr.

udover det, er det jo ikke en sag for politiet, men imellem de 2 forsikingesselskaber

*Mac*

VIP

Skrevet: 15-08-2009 19:51:55

Andreas V - Det er rigtigt hvad du siger, bortset fra, at grænsen er 50.000 kr. smiley

• #29   15. aug 2009 bemærk FORPLIGTELSER - Mangler stadig i de indlæg som omhandler beløb.

• #30   15. aug 2009 Det ændre jo ikke på reglerne og i mit 4 indlæg er der både FORPLIGTELSER og beløb.

Det første indlæg skulle have været omformuleret.

• #31   15. aug 2009 og stadig også det 1. indlæg som jeg kommenterede ud fra med mine egne erfaringer.

• #32   15. aug 2009 Bøder for ikke at overholde sine forpligtigelser ved et færdselsuheld uden personskade er nu sat op til 5000 kr... Så det skulle ha i princippet have, men det er lidt for sent nu hvor der ikke blev ringet til poltiiet.

• #33   16. aug 2009 hvis du har kasko forsikring skal du køre det ind over der, har du kun ansvar, kan det være du NU skulle kontakte en advokat selv.. ellers vil de helt sikkert tage røven på dig!

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #34   16. aug 2009 ja hvis du ikke har kasko gider dit forsikringsselskab ikke hjælpe dig, hvis det er samme forsikringsselskab ender det næsten altid med 50/50 fordi de så kan inkassere 2x selvrisiko. også selvom den ene part har taget skylden så vurdere de forklaringerne, ofte til deres egen fordel

• #35   16. aug 2009 jeg har kasko på min bil, jeg ved at selskabet har tryg som forsikringsselskab da jeg tilfædgivis så deres forsikrings papire på deres kontor, jeg har dog selv alka.. men det med advokaten lyder som en god ide.''

• #36   16. aug 2009 hvis ikke i har samme selskab behøver du ikke advokat til at starte med... i det tilfælde vil dit selskab jo helt klart ha en fordel i at snakke din sag, dvs lave din bil og lænse deres forsikring for pengene bagefter..

• #37   16. aug 2009 politiet gider ikke at komme. nu her jeg inden for de siste ca 12 måneder, fådet totalskadet 2 biler, uden at det har været min skyld. begge gange her der været tysker indblandet. den ene gang ringede jeg selv til politiet, men det gad de ikke gøre noget ved . de sagde bare, at hvis der ikke var nogen person skade ,så måtte vi selv klare det. og anden gang kom de tilfældigvis kørende forbi, med samme resultat, da de havde set at der ikke var person skader, kørte de igen. den en betjent sagde enda, at han ikke gad skrive en raport.

Kommentér på:
Ulykke/forsikringstvist

Annonce