{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CO2-afgift på biler
  • #1   18. aug 2009 om det er den ene eller andet er vel lige meget vi skal sikkert af med lige så mange som før sikkert mere hvis man har en gammel turbo bil smiley

• #2   18. aug 2009 Det hele er ét fedt... Reg.afgiften betaler du 1 gang... Det andet er skruen uden ende... Du skal betale i evigheder... LIG MED FLERE PENGE UD AF LOMMEN...

• #3   18. aug 2009 Lyder kanon, men dem der nu ønsker en rigtig bil der godt kan kører lidt derudaf bliver jo straffet sindsygt.

Man bliver jo i forvejen belønnet med at kører rent, grøn afgift og tilladelse til at kører i byerne.

• #4   18. aug 2009 så kommer min RST da til og koste 50 kilo om året man smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #5   18. aug 2009 Mick

Umiddelbart er det jo kun reg. afgiften på nye biler de foreslår ændret.

• #6   18. aug 2009 Hmmm.. Det bliver dyrt for os der køre i gamle biler smiley

Håber det kun bliver for nye biler efter årgang 2010 eller lign. Ellers blive´r min bil da total værdiløs smiley

• #7   18. aug 2009 ups ja er sku rigtig smiley men alligevel sku ikk undre nogle at der kommer noget på et tidspunkjt smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#8   18. aug 2009 Sidst der blev foreslået at ændre reglerne omkring gamle gulpladebiler, så de blev endnu dyrere at køre i, blev forslaget nedstemt.
    Så jeg tror ikke bare lige de ændrer reglerne for de biler der allerede ER indregistreret. Skulle de endelig gøre det, någh jah- så er de nye biler da heldigvis også blevet billigere smiley

• #9   18. aug 2009 Det er da ikke helt dårligt - Vil man nyde må man yde smiley

Det gør det om ikke andet billigere at anskaffe den nye bil og folk kan dermed køre både grønnere og mere sikkert.

De der vil have et legetøj, bør osse betale for det (inkl. mig selv.)

• #10   18. aug 2009 AHHH syntes det lige vildt nok de ku da starte med og få noget andet brændstof til bilerne er hjemme EVT bioetanol som i sverig bare som en start??? vil da også hjælpe noget på det problem de siger der er selvom der er byger i andre lande som udleder en 1 million gang mere end hele DK smiley

• #11   18. aug 2009 hmm, hvis det er på nye biler det skal indføres, så stiger de gamle biler pludselig i pris, desværre.. Men igen kan man måske begynde at se nogen lidt mere miljøvenlige biler på gaderne, bare surt for hr hansen der SKAL have den nye BMW, den bliver dyr..

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#12   18. aug 2009 At give folk mulighed for at tanke bioethanol, hjælper jo ikke på alle de virkelig miljøsyndere; de gamle biler vi drukner i herhjemme. Og det er de gamle udslidte biler vi helst skal have udskiftet med nye miljøvenlige biler.

Der er rigtig mange der ikke har behov for 400hk under hjelmen, men desværre ikke har råd til at udskifte deres gamle udrangerede familiebil med en ny og mere miljøvenlig.
    Alle disse mennesker vil ikke være hjulpet af bioethanol.

• #13   18. aug 2009 noget andet kunne være at der kom et krav om eftermonteret katalysator på ældre biler, lidt i tyskland hvor man får et fradrag hvis bilen er udrustet med den såkaldte G-KAT, og det må da gøre verden lidt grønnere..

• #14   18. aug 2009 "Hvis folk slipper for at betale hele afgiften i ét hug, vil det gøre nye biler billigere at anskaffe - og dermed sikrer vi en løbende fornyelse af bilparken i takt med, at mere miljøvenlige biler bliver udviklet, mener DI's chef for infrastruktur, Michael Carlsen."

Og alle dem som har bil i forvejen bliver kneppet helt vildt når de stadig sidder med et banklån på 300.000kr for deres Audi, som nu kun koster 100.000kr fra ny.

Så er der sku finanskrise igen.

• #15   18. aug 2009 Statskassen er et bundløst hul, som vi skal fylde, vi betaler rigeligt i forvejen, også på benzin.
    Og en ny bil er ikke nødvendigvis mere sikker end en gammel.

• #16   18. aug 2009 Tja, det er nok meget godt, de nye biler er alt for dyre.

Men umiddelbart vil de jo gøre det over 10 år (sagde de i radioen), hvor registreringsafgiften skulle udfases, og de nye afgifter indføres.

Dog frygter jeg at de indfører de nye afgifter, men glemmer at udfase registreringsafgiften. Der er desværre meget fokus på at man skal bruge offentlig transport. Det er bare ærgerligt det ikke hænger helt sammen med virkeligheden.

Fx. Jeg har 50 km hver vej på arbejde, det tager 40-45 min. Med offentlig transport vil det tage 2½-3 timer alt efter vejret da der ikke går noget offentlig transport direkte, så man skal igen have to cykler eller gå meget hurtigt før det kan lade sig gøre på 2½ time.

Men umiddelbart ville det da være mere rimeligt at vi betalte hvad bilen nu koster, og derefter betaler afgift tilsvarende. Det kunne eventuelt være en vignette ordning ligesom andre lande. Eller afgift efter hvordan bilen forurener, men der skulle nok også tages hensyn til hvor mange km man kører, for ellers er det jo helt slut med special-biler i Danmark.

• #17   18. aug 2009 Folk der piver over miljøet skal bare så meget lukke røven.

Det er endnu ikke bevist hvilken effekt CO2 har på miljøet da systemet er alt for komplekst til at simulere det.

Jeg betaler 5000kr i grøn afgift for min Citroen Xsara 2.0 VTS hvorimod folk med en dieselbiler generelt betaler 2000kr om året. Hvorfor skal jeg have dårlig samvittighed når jeg betaler mere?

• #18   18. aug 2009 Pind >> Ja, vi betaler meget i forvejen, og rigeligt på benzin, men dog ikke mere end andre lande. Det er i hvert tilfælde ligeså dyrt at tanke i fx Tyskland.
    Men en nyere bil er som regel mere sikker for alle, end en gammel bil. Der er mange nye teknologier, som faktisk kan forhindre uheld, og som kan gøre at en fodgænger måske overlever en påkørsel.
    Men ja, hvis du går fra en stor Volvo til en lille Fiat, så vil din sikkerhed som passager måske være mindre, idet man har en mindre bil, men de aktive sikkerhedssystemer burde kunne opveje det du mister i passiv sikkerhed.

• #19   18. aug 2009 Nicklas S:
    Hvor får dit tal på 2000 kr. for dieselbiler fra? Min dieselbil koster 3220 om året, og er sat til 20,2 km/l. Ejerafgiften for dieselbiler er generelt højere end for en tilsvarende benzinbil (altså ved samme km/l).

• #20   18. aug 2009 Synes det er et dårligt eksempel dr. kommer med. Prøv lige at dividere Co2 afgiften med registreringsafgiften.

238.000/3600 = 66,11 år (Prius) skal den rulle inden man er oppe på nuværende reg.afgift. (det er da hul i hovedet!)

933.000/100.000 = 9,33 år (Hummer H2)

Det holder sq da ikke. Hvad hvis alle køber en Prius så mister staten satme mange penge!

• #21   18. aug 2009 Brian D

Der er jeg ikke helt enig, hvis folk lærte at køre bil ville det være det sikreste, men når man tager kørekort idag, så er det i en bil der stort set selv køre, her taler jeg om antispin, abs og alt det andet lort.

Og kig lidt længere væk end Tyskland, så vil du se andre afgifter på benzin.

• #22   18. aug 2009 Sagt ganske kort, så er de fuldstændigt skæve i kraniet derinde, og hvis de virkeig mener det, så kunne det være de istedet skulle være forbilleder for os andre, og selv starte med at køre Toyota Prius, uanset hvilket møde de skal til, eller hvornår de skal ind på deres arbejde.

• #23   18. aug 2009 Pind >> Ja, fx i USA er afgiften lavere, men vi er jo nødt til at sammenligne med vores "naboer". Østrig og Italien er heller ikke billigere.

Ja, det er lidt for let at tage kørekort i bilerne fra idag, hvis man sammenligner med de biler som de fleste vil købe (uden diverse sikkerhedsudstyr).

Men disse ting er ikke "lort" det er for din og min sikkerhed det er lavet. Hvis du nu kunne købe en ny bil for 20.000 kr, så ville du jo nok heller ikke købe et gammelt lig, til samme pris?

Men ja, man skal lære at køre bil, men alternativet er at bilerne er sikre nok til at redde dig når uheldet er ude.

• #24   18. aug 2009 KM .

http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm

Der er en del diesel hakkere som er over de 22,5km/l hvis man ikke vælger en kæmpe A6.

• #25   18. aug 2009 Hvis en bil kom ned i 20.000kr ville mange flere have råd til en bil og der ville være meget højere co2 udslip pga. flere bilister. Desuden overbefærdede veje.

Hvis man virkelig går så meget op i miljøet så skal man ikke "tilføre" mere co2 til markedet - så skal man genbruge det som allerede er her - dvs. købe brugt bil. Man er en synder hvis man køber en ny bil uanset hvor meget eller hvor lidt den forurener.

Men kan slet ikke forstå de diskuterer det. Som nævnt før. Folk der har lånt 300.000kr til en bil, hvis værdi falder til 70.000kr pga. den nu koster 100.000kr fra ny bliver jo kneppet. Når banken kun har pant for 70.000kr på 300.000kr lån, blokerer de jo alt andet udlån.
    Så er alt der hedder kassekrediter og huslån dødt indtil folk har afdraget de 300.000kr efter 5-7 år.
    Det ville smadre økonomien for mange.

• #26   18. aug 2009 Nicklas S:
    Den side du linker til, viser vægtafgiftpriser på biler der er så gamle at de er omfattet af vægtafgift, og ikke grøn ejerafgift.

Hvis man kigger på www.hvorlangtpaaliteren.dk som er den officielle hjemmeside, så får man 115 sider hvis man udelukkende afgrænser på brændstof som diesel, og altså ikke afgrænser på mærke, energiklasse osv.

Af de 115 sider, er der ca 4 sider som har en årlig grøn ejerafgift på under 2000 kr. Det efterlader ca 111 sider med biler som ligger over 2000 kr. Umiddelbart så er alt fra og med Golf størrelse (med enkelte undtagelser) over 2000 kr.

• #27   18. aug 2009 KM .
    Hvis du bruger din scroll knap står der også grønne ejerafgifter smiley

• #28   18. aug 2009 Nicklas S:
    Hvem siger jeg har en scroll knap smiley
    Helt fint, det havde jeg ikke lige bemærket smiley

• #29   18. aug 2009 Nicklas S >> Hvordan får du så dieselbiler til at være billigere ?

Benzinbiler der kører mindst 20 km/l koster 260 kr/halvår
    Tilsvarende dieselbiler: 18,8-20,4 km/l koster 1.610 kr/halvår

Altså på grøn ejerafgift. På vægtafgift er det ligeså slemt, der koster det 600-1720 kr mere pr. halvår.

Dieselbiler udleder så heller ikke CO2 som Benzinbiler, men er dyrere pga. dieselpartikler.

• #30   18. aug 2009 Der er vist kun to dieselbiler der er importeret officielt til Danmark der kommer i den laveste kategori (over 32,1 km/l), og det er VW Lupo 3L og Audi A2 3L.

Og de er tilgengæld meget dyrere i indkøb og reparation...

Kommentér på:
CO2-afgift på biler

Annonce