{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.396 visninger | Oprettet:

Billige dæk, anbefalinger? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg skal til at have nogle nye sommerdæk på mine 17", og jeg har valgt at det skal være dæk i prisklassen omkring 500-600,- stk.
Er der nogen der har erfaringer med nogle af disse mærker?
Roadstone
Goodride
Goodyear
Dunlop
Falken
Toyo
Nankang
Sunny
Eller andre dæk i samme prisklasse?

Det gør ikke noget hvis der er lidt vejstøj, bare det ikke er overdrevet.

Gider ikke høre på folk der roser de dyre mærker, der siger at det er det eneste rigtige og man aldrig skal vælge de billige.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billige dæk, anbefalinger?
  • #1   19. aug 2009 Man får hvad man betaler for. Det siger jeg ikke for at rose noget frem for noget andet, for man kan også få dyre lortedæk.

Giver man max 600 kroner for et 17" dæk, er man bare rimelig sikker på det er noget crap - men hvis resten af bilen også er det, passer det vel meget godt sammen...

• #2   19. aug 2009 Jeg vil da mene at goodyear og dunlop er nogen rigtig gode dæk i forhold til eks. nankang

• #3   19. aug 2009 Jeg kører i øjeblikket på Goodride dæk på min Fiesta... Jeg gav kun godt 1200 kr. for 4 og er meget positivt overrasket. De støjer lidt, men kører ellers upåklageligt. De står fint fast i vådt føre og har indtil nu kørt med dem i godt 1 år.
    Jeg valgte dem, da de havde fået gode anbefalinger flere steder på nettet.

• #4   19. aug 2009 Kører på Kumho - og de virker fint.
    Ikke meget støj og OK grip

• #5   19. aug 2009 nokian scorer ret godt i tests i den prisklasse

du kan læse om dem på www.tyretest.com

• #6   19. aug 2009 Firestone skulle være et billigt og godt dæk..

• #7   19. aug 2009 Hold dig fra roadstone og nexen samme dæk vidst nok , og begge dårlige smiley

• #8   19. aug 2009 flemming - og hvad er godt i dine øjn ? smiley nokian slår bl.a. continental og pirelli på tyretest.com

• #9   19. aug 2009 Nu er ikke alle de dæk du nævner "discount dæk" heldigvis da ....
    Nedenstående er min vurdering ...

Roadstone - Rigtige dårlige
    Goodride - Kender dem ikke
    Goodyear - Fine dæk
    Dunlop - Fine dæk
    Falken - Udemærkede dæk
    Toyo - Udemærkede dæk
    Nankang - Rigtige dårlige ... Står slet ikke fast i regn og slides ultra hurtigt
    Sunny - Rigtige dårlige

Skulle man kigge på billige dæk ville jeg kigge efter Kumho eller Falken. De lider dog begge af samme fejl - at de slides "hæl/tå" realitivt hurtigt. For mig kan det langt bedre betale sig købe Michelin eller andet kvali dæk hvis man regner prisen ud pr. kilometer. Er man et skodøre der brænder dæk af osv. holder den påstand selvfølgeligt ikke.

På et sæt Falken kørte jeg 20.000 inden de bar klar til smide på porten
    På et sæt Nokian 50.000
    På et sæt Michelin har jeg præsteret 75.000

• #10   19. aug 2009 Tidligere kørte jeg med Continentel Contact Sport 3 og lige nu kører jeg på Yokohama S-Drive , og begge klistere sig altså fast. en fornøjelse at køre med. Har tidligere kørt med Federal budget dæk. Det var virkelig forfærdeligt at køre med. De larmede ikke, men hold kæft de rystede smiley Synes det er en skam at spare på det eneste der har kontakt med vejen. Det måtte jeg sande med de Federal.

• #11   19. aug 2009 Flemming B - løgn!

• #12   24. okt 2011 kan godt li at flemming sidder og siger billige dæk er = lorte dæk og så køre han på dunlop som heller ikke er voldsomt dyre???

Kommentér på:
Billige dæk, anbefalinger?

Annonce