{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.043 visninger | Oprettet:

batteriet bliver afladt {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg har for 120 gang opladt mit batteri til min bil men det bliver ved med at kører dødt.. først troede jeg det var fordi jeg havde anlægget sluttet forkert til. men nu har jeg taget alt hvad der har med anlæg at gøre ud af bilen for at se om det hjalp.. det hjalp ikke, er der nogen der har en ide óm hvad den skyldes ?

Mange tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  batteriet bliver afladt
  • #1   19. aug 2009 du må have et forbrug af en art, og måske også en dårlig stel.. batteriet kan også bare være dårligt..

• #2   19. aug 2009 Et dårligt batteri kan sagtens være grunden, og især hvis din genrator er ved at være visen....

• #3   19. aug 2009 Næ, men jeg har en ide om hvad du kan gøre.. Lån en strømtang (amperemetertang), sluk bilen helt, sæt tangen rundt om stelkablet fra batteri til karosseri og se om den trækker en strøm der er større end 0,2A, altså 200mA. Hvis den gør, eksempelvis 1.0A eller mere, lader du tangen sidde på kablet, og starter fra en ende af med at hive sikringer ud til du finder synderen. Når du har gjort dette, så skriver du bare igen. Også PB hvis det passer dig bedre. Har lavet den slags mange gange.

• #4   19. aug 2009 Prøv at måle på batteriet, den skulle gerne vise over 13V når motoren kører, det kan være din ladelampe-pære er sprunget så den ikke lyser.

• #5   19. aug 2009 okay tak for det alle sammen ..

Jeg skriver lige til dig en anden dag så smiley mange tak.

• #6   19. aug 2009 Evt. eftermonteret "EL" som er tilsluttet batteriets plus-pol skal du også tjekke for forbrug.

• #7   19. aug 2009 Det kan også være at dit batteri er for højt, eller at din motorhjelm er faldet lidt ned på batteriet, for hvis de ting rør hinanden , så aflader det nemlig også, og ellers er det din generator som skal fikses / skiftes.

• #8   19. aug 2009 Velbekomme.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #9   19. aug 2009 da min gjorde det var det nye kul i generatoren til 150kr, så var jeg kørende igen

da havde to mekkere sagt det kostede en ny generator :S

godt mors fyr tilfældigvis rep. generatore hehe

• #10   19. aug 2009 ang. det med generatoren.. jeg er sikker på at den lader for jeg skal bar kører en lille tur når jeg er blevet startet med startskabler så har den strøm et stykke tid igen.. kørte ca. 20 km. her sidst. og den har stadig lidt strøm tilbage så vil skyde på at strømmen kan holde i ca. 3-4 dage når man har kørt en lille tur. så det burde ikk være generatoren jo ??

• #11   19. aug 2009 Nej det tyder på at noget aflader batteriet. Jeg havde samme problem med min ekskærestes Opel Astra. Hun havde bare kørt den på værksted uden jeg vidste det, men det måtte hun da også, jeg var da lige glad. Men hun kom hjem med en regning på 300,- og en demonteret CD-afspiller. De sagde at det var den der afladede. Det troede jeg jo så ikke lige på, og gik ud og konstaterede at hendes tidligere kæreste havde trukket en 1,5mm2 højttalerledning som plus ind til radioen, uden sikring, og FORBI gummigennemføringen. Altså ikke igennem. Det resulterede jo i at den skarpe kant i karossen havde skåret hul på ledningens isolering, og dermed kortsluttede ledningen til stel. Hvor tror i afladningen foregik? Ja det var sku ikke radioens skyld, men tilgangen til den. Bilen kunne ligeså godt være brændt ned til grunden. Det var rent held at kortslutningen ikke var helt "ren". Så den trak kun 1.5A ca. Men det var længe rigeligt til at aflade bilen i løbet af 24 timer.

• #12   19. aug 2009 Endnu en reminder til at huske ALTID AT BRUGE EN PASSENDE SIKRING TIL LEDNINGENS DIMMENSION! Hvis forbruget på ledningen ikke er ret højt, så nøjes man med en mindre sikring der er tættere på forbruget. Det er en gylden regel!

Kommentér på:
batteriet bliver afladt

Annonce